ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 12 Ιουλίου 2016

Παύλος Σάμιος: Κάθε έργο… μια ιστορία

Στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων


Τη δική τους ιστορία διηγούνται 80+1 έργα του Παύλου Σάμιου, που ταξίδεψαν στην Κρήτη, με αφορμή την έκθεση του καταξιωμένου εικαστικού, με τίτλο «Κάθε έργο… Mια ιστορία», η οποία εγκαινιάστηκε στις 11 Ιουλίου στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων.

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη έκθεση του Παύλου Σάμιου στον τόπο όπου γεννήθηκε ο Νίκος Καζαντζάκης, γεγονός για το οποίο ο καλλιτέχνης αισθάνεται μεγάλη χαρά και τιμή.


Η έκθεση παρουσιάζει αντιπροσωπευτικά έργα από τέσσερις ενότητες δουλειάς που ο Παύλος Σάμιος δημιούργησε τα τελευταία πέντε χρόνια. Οι τρεις ενότητες αναδεικνύουν τη σχέση του καλλιτέχνη με την επιθυμία. Η τέταρτη ενότητα έχει αναδρομικό χαρακτήρα.

Η πρώτη ενότητα έργων της έκθεσης παρουσιάζει τη σχέση του ζωγράφου με το μοντέλο του. Σε αυτήν ο Παύλος Σάμιος επισκέπτεται τα ατελιέ κορυφαίων δασκάλων της τέχνης, ενώ εκείνοι ζωγραφίζουν παρέα με τα μοντέλα τους.


Η δεύτερη ενότητα, που είναι και η μεγαλύτερη, ξεκινάει από την Κυκλαδική εποχή για να φτάσει ως τις μέρες μας, αποδεικνύοντας πως το πλέον διαχρονικό σύμβολο είναι το γυναικείο γυμνό. Άλλοτε ως Θεά, άλλοτε ως εταίρα ή Μητέρα. Ο καλλιτέχνης εισβάλλει ειρηνικά στα ατελιέ των καλλιτεχνών και τα εμπλουτίζει με τα δικά του σύγχρονα γυμνά που αποπνέουν την επιθυμία και την ερωτική διάθεση. Το σύγχρονο γυμνό γυναικείο σώμα «συνευρίσκεται» με αντίστοιχες γυναικείες φιγούρες άλλης εποχής στο ίδιο έργο σε μια εικαστική συνομιλία που βαδίζει έξω από τα όρια του χρόνου και αναδεικνύει το γυμνό ως αιώνιο σύμβολο ερωτισμού και δημιουργίας.

Η τρίτη ενότητα αποκρυσταλλώνει την άποψη του Παύλου Σάμιου για τη δημιουργική πνοή του έρωτα και τη θετική επιρροή που ασκεί στον καλλιτέχνη. Ο έρωτας και η επιθυμία για ένα συγκεκριμένο πρόσωπο πυροδότησαν το μεγαλείο πολύ σημαντικών έργων που δημιούργησαν κορυφαίοι ζωγράφοι στην ιστορία της ζωγραφικής από την Αναγέννηση ως σήμερα. Ειδικότερα ο Παύλος Σάμιος επισκέπτεται ατελιέ μεγάλων δασκάλων της τέχνης, όπως του Τιτσιάνο, του Θεοτοκόπουλου και του Πικάσο, οι οποίοι ανέπτυξαν ισχυρές σχέσεις επηρεασμού μεταξύ τους και διαμόρφωσαν την ιστορία της σύγχρονης τέχνης. Ο Τιτσιάνο συγκεκριμένα ήταν δάσκαλος του Θεοτοκόπουλου, ενώ ο Πικάσο έλεγε συχνά ότι πατέρας του ήταν ο Γκρέκο και μητέρα του ο Σεζάν. Ο Παύλος Σάμιος «συναντά» τους παραπάνω δημιουργούς στα ατελιέ τους σε στιγμές υψηλής δημιουργίας που σημαδεύονται από τους έρωτες που ζούσαν εκείνη την εποχή.

Τέλος, στην τέταρτη ενότητα περιέχονται έργα που προέρχονται από την πορεία του Παύλου Σάμιου στη ζωγραφική, έτσι ώστε η έκθεση να λαμβάνει αναδρομικό χαρακτήρα και ο επισκέπτης της να διαμορφώνει σφαιρική εικόνα για τη διαδρομή του καλλιτέχνη και το στίγμα του στην εικαστική τέχνη.


Πληροφορίες

Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χάληδων 98-102, Χανιά, Κρήτη. Τηλ.: 28210 92294 και 28210 92419.

Διάρκεια: 11 Ιουλίου έως 11 Οκτωβρίου 2016. Ωράριο λειτουργίας πινακοθήκης: Δευτέρα-Σάββατο: 10:00-14:00 και 19:00-22:00, Κυριακή: κλειστά.

Επιμέλεια έκθεσης: Μαρία Ξανθάκου, Μαρία Μιγάδη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...