ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 5 Ιουλίου 2016

O Γάλλος ζωγράφος Jean Honoré Fragonard (1732 –1806)

Η Κούνια, 1768, (λεπτομ.)
O Ζαν Ονόρε Φραγκονάρ ήταν Γάλλος ζωγράφος του 18ου αιώνα. Οι πρώτοι δάσκαλοί του, ο Ζαν-Μπατίστ Σαρντέν και ο Φρανσουά Μπουσέ, επηρέασαν σημαντικά τη ζωγραφική του, αλλά ο ίδιος δέχτηκε επίσης και ποικίλες άλλες επιρροές, από τους Ιταλούς διακοσμητές του μπαρόκ (Πιέτρο ντα Κορτόνα, Φραντσέσκο Σολιμένα, Τζοβάνι Μπατίστα Τιέπολο) έως τους μεγαλύτερους Φλαμανδούς και Ολλανδούς ζωγράφους του 17ου αι. (Ρούμπενς, Άντονι Βαν Ντάικ, Γιάκομπ Γιόρνταενς, Ρέμπραντ, Φρανς Χαλς κ.ά.).

Aυτοπροσωπογραφία

Το 1753 έγινε δεκτός στη Βασιλική Σχολή Προστατευόμενων Μαθητών του Παρισιού, όπου εργάστηκε υπό την καθοδήγηση του Σαρλ Αντρέ Βανλό (ή, αλλιώς, Καρλ Βαν Λόο). Το 1756 κέρδισε την υποτροφία του Βραβείου της Ρώμης για σπουδές στη Γαλλική Ακαδημία και ταξίδεψε στη Ρώμη, όπου αφιερώθηκε στην τοπιογραφία. Έργα της περιόδου 1761-63 είναι οι Διάφορες απόψεις σχεδιασμένες εκ του φυσικού στα περίχωρα της Ρώμης και της Νεάπολης με την τεχνοτροπία του Ρομπέρ και του Φραγκό, καθώς όλο αυτό το διάστημα εργαζόταν και περιόδευε μαζί με τον φίλο του, επίσης ζωγράφο Ιμπέρ Ρομπέρ.

Η Κούνια, 1768

Όταν επέστρεψε στο Παρίσι ζωγράφισε τον πίνακα Κόρησος και Καλλιρρόη, ο οποίος παρουσιάστηκε στο Σαλόν του 1765 και εσφαλμένα χαρακτηρίστηκε «ιστορική ζωγραφική». Η πραγματική κλίση του ζωγράφου αποκαλύφθηκε με τον πίνακα Η κούνια (1768), τον οποίο του παρήγγειλε ο βαρόνος Σεν-Ζιλιέν, έπειτα από την άρνηση του Ντουαγιέν να ζωγραφίσει ένα τόσο τολμηρό και κοινότυπο θέμα. Έτσι άρχισε η σειρά των πινάκων με θέματα τις σκανδαλιστικές διασκεδάσεις των επιπόλαιων αριστοκρατών και των ελαφρόμυαλων κυριών, είδος που εξασφάλισε στον ζωγράφο την υποστήριξη και τις παραγγελίες των πλούσιων τραπεζιτών του 18ου αι.: Η αφαίρεση της μπλούζας, Η κλειδαρότρυπα, Φωτιά στο μπαρούτι, Λουόμενες κ.ά. είναι θέματα που θα μπορούσαν να φανούν χυδαία χωρίς το λεπτό γούστο του Φραγκονάρ και την υψηλή ποιότητα της ζωγραφικής του, χαρακτηριστική για την ευγένεια και τη λεπτότητα των χρωμάτων.

Η αναγνώστρια (1770-1772).
Ουάσινγκτον, Εθνική Πινακοθήκη


Ο Σύρτης

Το 1771, η μαντάμ Ντι Μπαρί (ερωμένη του βασιλιά Λουδοβίκου ΙΕ’) του παρήγγειλε μια σειρά διακοσμητικών πινάκων (σήμερα στη συλλογή Φριτς, Νέα Υόρκη). Ο περισσότερο συναισθηματικός παρά αισθησιακός τόνος των έργων αυτών θεωρείται ότι οφείλεται στην επίδραση του γάμου του στο ζωγραφικό του ύφος· στην πραγματικότητα, όμως, οφείλεται στην επίδραση των ιδεών του Ζαν-Ζακ Ρουσό. Τα έργα Η καλή μητέρα, Η ευτυχισμένη οικογένεια, Η ευτυχισμένη γονιμότητα, Η επίσκεψη στην παραμάνα μοιάζουν ηθικοπλαστικά, αλλά ξεφεύγουν από την προγραμματική στεγνότητα και διακρίνονται για το αυθόρμητο νατουραλιστικό συναίσθημα και για την ειδυλλιακή ατμόσφαιρά τους.

Ο μουσικός διαγωνισμός

Στον Φραγκονάρ οφείλονται ακόμα οι ωραιότερες προσωπογραφίες του 18ου αι. (του Ντενί Ντιντερό, των ηθοποιών Κολόμπ και Γκιμάρ) και τα ωραιότερα σχέδια με παστέλ ή πένα, μολύβι και ακουαρέλα (εικονογραφήσεις των μύθων του Ζαν ντε Λα Φοντέν, του Μαινόμενου Ορλάνδου και του Δον Κιχώτη).
 Η ζωγραφική του Φραγκονάρ, αφιερωμένη σε μια κοινωνική τάξη που βάδιζε προς την αποσύνθεση, δεν είχε πλέον αξία μετά τη Γαλλική επανάσταση, παρά το γεγονός ότι αποτέλεσε τη βάση της διαμόρφωσης του Ζακ-Λουί Νταβίντ. Ωστόσο, με την ελεύθερη και ζωντανή τεχνική της, μπορεί να θεωρηθεί ως προδρομική της μετεπαναστατικής τέχνης του Ζαν-Λουί Ζερικό και του Εζέν Ντελακρουά. Επιρροές από αυτήν δέχτηκε και η ζωγραφική του Ογκίστ Ρενουάρ.

Η τιμή ενός φιλιού                


Αφροδίτη και Έρωτας


Οι πλύστρες


Νεαρή παίζει με σκυλάκι

http://www.ygeiaonline.gr/component/k2/item/20097-fragkonar_zan_onore

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...