ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

Ο διεθνούς φήμης γλύπτης Ιωάννης Αβραμίδης, (1922-2016)

Πόλις, 1965 – 1968. Μπρούντζος , 203 x 270 x 140 εκ.
Γεννήθηκε στο Βατούμ της Γεωργίας, το 1922, από Πόντιους πρόσφυγες που κατάγονταν από τα Σούρμενα της Τραπεζούντας. Από το 1937 ως το 1939, σπούδασε στην Κρατική Σχολή Τέχνης του Βατούμ, εξαιτίας, όμως, των διώξεων που υπέστη η οικογένειά του από το κομμουνιστικό καθεστώς (ο πατέρας του στάλθηκε  το 1937, στη Σιβηρία, από όπου δεν επέστρεψε),  το 1939, εγκαταστάθηκε με τη μητέρα του στην Αθήνα. 



Κατά τη διάρκεια της Κατοχής, βρήκε καταφύγιο στην Πτολεμαΐδα. Το 1943, μεταφέρθηκε με τραίνο στη Βιέννη,  όπου αρχικά δούλεψε σε στρατόπεδο εργασίας, παρέμεινε, όμως, και μετά τον πόλεμο.


Σπούδασε ζωγραφική (1945 - 1949) και γλυπτική (1953 - 1956) στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Βιέννης, με τον Ρόμπιν Κρίστιαν Άντερσεν και τον Φριτς Βοτρούμπα. Το 1956, τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Βιέννης, στην οποία διετέλεσε διευθυντής από το 1968 ως το 1972.  Την περίοδο 1966 - 1967, είχε διδάξει στην αντίστοιχη ακαδημία του Αμβούργου.
 

Κεφάλι, 1953. Πέτρα , 34,5 x 25 x 21 εκ.

Από το 1956, άρχισε να παρουσιάζει το έργο του σε ομαδικές και διεθνείς εκθέσεις, κερδίζοντας επανειλημμένως διακρίσεις. Εκπροσώπησε την Αυστρία στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1956 και το 1962, ενώ συμμετείχε στην «Documenta» του Κάσσελ το 1964 και το 1977. Το 1957, οργάνωσε στη Βιέννη την πρώτη του ατομική, ενώ το 1997, παρουσιάστηκε αναδρομική έκθεση γλυπτικής, ζωγραφικής και σχεδίων του στην Εθνική Πινακοθήκη στην Αθήνα, μετά το τέλος της οποίας ο καλλιτέχνης δώρισε τα έργα του στο Μουσείο.

Κορμός, 1954. Μπρούντζος , 158 x 37 x 38 εκ.

Το 1973, τιμήθηκε με το Μεγάλο Κρατικό Βραβείο της Αυστρίας και έγινε μέλος της Αυστριακής Συγκλήτου Τέχνης. Από το 1967, ο καλλιτέχνης άρχισε να φιλοτεχνεί σειρές μορφών, που ονόμασε «Bandfiguren», δηλαδή μορφές σε ζώνες ή ταινίες, στις οποίες εισήγαγε την έννοια της κίνησης, καθώς και τη γωνιώδη απόδοση.  Την ίδια περίοδο, αξιοποίησε γεωμετρικά ή αρχαιοελληνικά σχήματα, για να δημιουργήσει εξαιρετικά αφαιρετικές εκδοχές μιας σειράς κεφαλιών.
 

Μεγάλη μορφή, 1958. Μπρούντζος , 196 x 38 x 36 εκ.

Η ανθρώπινη μορφή αποτελεί το επίκεντρο της γλυπτικής του Αβραμίδη, τόσο στα πρώιμα έργα του σε πέτρα όσο και στα μεταγενέστερα σε μπρούντζο, αλουμίνιο και τεχνητά υλικά. Μετά από μια περίοδο προσαρμογής στο ύφος του δασκάλου του Φριτς Βοτρούμπα, προχώρησε σε μια διαφορετική απόδοση της φόρμας. Με εμφανή στοιχεία της αρχαϊκής γλυπτικής, οι μορφές αποδίδονται σχηματικά, σε μορφή στήλης ή κίονα, μεμονωμένες ή σε πολλαπλούς συνδυασμούς, και χαρακτηρίζονται από τη συνύπαρξη κάθετων και οριζόντιων θεμάτων, τη σπονδυλωτή διάρθρωση και τη ρυθμική επανάληψη των στοιχείων που συνθέτουν τους όγκους. Παράλληλα με τη γλυπτική έχει ασχοληθεί με τη ζωγραφική και το σχέδιο, το οποίο καλλιέργησε είτε ως προσχέδιο για τη γλυπτική είτε ως αυτόνομο έργο.

Μορφή ΙΙ, 1959
Μπρούντζος , 184 x 30 x 30 εκ.

Μορφή πρότυπο, 1958
Μπρούντζος , 173 x 53 x 56 εκ.

Μορφή ΙΙΙ (Σφαιρική ή Απόλυτη Μορφή), 1959 - 1960
Κατασκευή από αλουμίνιο, Κατασκευή από αλουμίνιο και γύψος.
Μπρούντζος πάνω σε πλάκα αλουμινίου , 176,5 x 38 x 38 εκ.


Ομάδα με πέντε Μορφές (από τη Μορφή ΙΙ), 1959 - 1960
Μπρούντζος , 173 x 85 x 45 εκ.

Μοντέλο για τον κίονα της ανθρωπότητας, 1963 - 1986
Μπρούντζος , 270 x 80 x 80 εκ.

Ναός-Ολυμπείο (μικρό μοντέλο), 1963 - 1974
Μπρούντζος , 77,5 x 140 x 140 εκ.

Βαδίζων, 1966 - 1969
Μπρούντζος , 170,5 x 33 x 54,5 εκ.

Μαχητής, 1967 - 1986
Μπρούντζος , 235 x 103,5 x 52 εκ.

Το φιλί, 1967
Μπρούντζος , 190 x 122 x 55 εκ

Το φιλί (Σπουδή για το ομώνυμο γλυπτό), 1967
Κάρβουνο, μολύβι και χρώμα από ρητίνη σε χαρτί , 53,2 x 38 εκ

Κεφάλι κατ΄ ενώπιον (Ορθογώνιο κεφάλι), 1968 
Αλουμίνιο , 37 x 60 x 18 εκ..

Κεφάλι-Δούρειος ίππος, 1970
Τεχνητό υλικό σε κατασκευή από αλουμίνιο , 35,6 x 40 x 25 εκ

καθιστή μορφή, 1970 - 1982
Αλουμίνιο δουλεμένο εν ψυχρώ , 66 x 31 x 18 εκ.

Καθιστή μορφή, 1983
Τεχνητό υλικό σε κατασκευή από αλουμίνιο , 132 x 99 x 53,5 εκ.

Έργο του Αβραμίδη στην πλατεία δημαρχείου του Χάιλμπρον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...