ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη, 1 Σεπτεμβρίου 2016

Οι κινηματογραφικές αφίσες που έγιναν μνημείο πολιτισμού

Πριν από μερικές δεκαετίες ανεβοκατέβαιναν στις προσόψεις των κινηματογράφων με γρήγορη ταχύτητα. Από την Παρασκευή οι ζωγραφισμένες στο χέρι κινηματογραφικές αφίσες της συλλογής HELLAFFI αποτελούν μνημεία όπως αποφάσισε ομόφωνα το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων.

Πρόκειται για ρετρό αφίσες, έργα μεγάλων διαστάσεων, με κεντρικό θέμα μια χαρακτηριστική σκηνή των ταινιών που ήθελαν να διαφημίσουν.
«Η κάλπικη λίρα», «Για ποιον χτυπά η καμπάνα», «Η Αλίκη στο ναυτικό», «Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας», «Μανταλένα» και «Οι Γερμανοί ξανάρχονται» είναι λίγες μόνο από τις ταινίες που αποτυπώνονται.


Οι δημιουργοί τους (μεταξύ αυτών ο Στέφανος Αλμαλιώτης, ο Γιώργος Βακιρτζής, ο Σπύρος Βασιλείου και ο Γεράσιμος Τουλιάτος) τις ζωγράφιζαν σε σύντομο χρονικό διάστημα και σε μέγεθος τόσο μεγάλο όσο η πρόσοψη της κινηματογραφικής αίθουσας. Επέλεγαν πάντα έντονα χρώματα για να αποσπάσουν το βλέμμα των περαστικών.

Τα έργα

Η συλλογή περιλαμβάνει 193 ζωγραφικά έργα σε καμβά που αποτυπώνουν κινηματογραφικές αφίσες, 24 ακουαρέλες αφισών μικρότερου μεγέθους, περίπου 50 προσχέδια έργων με διάφορα μέσα, 35 λιθογραφικές αναπαραγωγές αφισών και 29 φωτογραφίες. Η πλειονότητα των έργων της συλλογής χρονολογούνται την περίοδο 1950-1975.


Το όνομά της η συλλογή Ελληνική Αφίσα (ΕΛ.ΑΦΙ.) - Hellaffi το πήρε από την ομώνυμη αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, τα μέλη της οποίας, στη δεκαετία του 1960, καθαρά, ερασιτεχνικά ξεκίνησαν τη συγκέντρωση του υλικού από τους κινηματογράφους της Αθήνας.


Το ιστορικό

Το 2002, με αφορμή την Πολιτιστική Ολυμπιάδα, ο ΟΠΕΠ (Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού) που σήμερα τελεί υπό εκκαθάριση, αγόρασε τα έργα της συλλογής Hellaffi και τα παραχώρησε δύο χρόνια αργότερα, το 2004 υπό τη μορφή χρησιδανείου στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Από τότε αποτελούν μέρος της συλλογής του.

«Με την κήρυξη θέλουμε να εξασφαλίσουμε την προστασία της συλλογής» ανέφερε στα μέλη του Συμβουλίου η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Νεώτερου Πολιτιστικού Αποθέματος και Αϋλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Σταυρούλα Φωτοπούλου.


Τα μέλη του Συμβουλίου έκριναν ότι η συλλογή παρουσιάζει σημαντική ιστορική αξία, καθώς αποτελεί τεκμήριο της ιστορίας του κινηματογράφου στην Ελλάδα και της επίδρασης της κινηματογραφικής τέχνης στο κοινό.
Η συλλογή Hellaffi έχει παρουσιαστεί σε πολλές ελληνικές και ευρωπαϊκές πόλεις μεταξύ των οποίων το Παρίσι, η Βενετία, το Λονδίνο, το Μόναχο και Φρανκφούρτη.

 Αλέξης Μίχας










































Πηγές:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...