ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2016

Μια Εκκλησία στον Πόντο που τη φυλάνε Τούρκοι κτηνοτρόφοι!

Δρ. Πέτρος Παναγιωτόπουλος*
Στη βόρεια Τουρκία, στην επαρχία της Κερασούντας (σήμερα γνωστής ως Giresun), κοντά στο χωριό Kırkharman, βρίσκεται ένας χριστιανικός ναός, άγνωστο για την ώρα σε ποιο πρόσωπο ή γεγονός συνηθιζόταν να τιμάται, όπως αναφέρει ο τύπος της γείτονος. Χτισμένος στα μέσα του 19ου αιώνα,  από τον ακμάζοντα γηγενή πληθυσμό των Ποντίων, ο ναός εγκαταλείφθηκε, καθώς ο Ελληνορθόδοξος πληθυσμός της περιοχής αναγκάστηκε να εκπατριστεί.

Σύμφωνα με μαρτυρίες, η περιοχή γύρω από την εκκλησία ήταν κάποτε πυκνοκατοικημένη, με σχολεία, μια ακμάζουσα αγορά και άλλες εκκλησίες, από τις οποίες δεν έχει απομείνει δυστυχώς τίποτε.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο ναός κοσμείται με πλούσια εικονογραφία, προϊόν των Ελλήνων τεχνιτών που ζούσαν εκεί και της πίστης του εκκλησιάσματος που τον γέμιζε. Αναπόφευκτα, ο πλούτος αυτός έχει τραβήξει το ενδιαφέρον των αρχαιοκάπηλων, οι οποίοι όμως «έπεσαν» μπροστά σε έναν απροσδόκητο φύλακα. Ο λόγος για τον 60χρονο Τούρκο βοσκό κ. Adnan Zıvalı, τον ουσιαστικό θεματοφύλακα της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας, που προστατεύει την ιστορική κληρονομιά της από τους επίδοξους σύγχρονους «επιδρομείς».


Ο κ. Zıvalı και η οικογένειά του, έχουν αναδειχθεί στους ανεπίσημους προστάτες της εκκλησίας για δεκαετίες. Ο κ. Zıvalı είναι αγρότης και κτηνοτρόφος και ο παππούς του κ. Zıvalı εγκαταστάθηκε στην περιοχή το 1938. Η οικογένεια ανέλαβε τη φροντίδα της εκκλησίας από το 1940 και από τότε έχει αποθαρρύνει κάθε επίδοξο εισβολέα που θα επιθυμούσε να τη λεηλατήσει.


Ο κ. Zıvalı ζει στην ορεινή αυτή περιοχή, μαζί με τον ηλικιωμένο πατέρα του και αναγκάζεται να φύγει από την περιοχή, όταν πέφτει ο βαρύς χειμώνας. Ωστόσο, επιστρέφει κατά καιρούς, για να ελέγξει  την κατάσταση της εκκλησίας  και να δώσει το παρών του.

Μέχρι τώρα, η παρουσία του έχει αποδειχθεί πλήρως αποτελεσματική, μας πληροφορεί ο Κεμάλ Gürgenci, επικεφαλής της επαρχιακής διεύθυνσης πολιτισμού. Για τον ίδιο, θα πρέπει πλέον το κράτος να αναλάβει επίσημα και συστηματικά τη συντήρηση και διαφύλαξη του χριστιανικού ναού, καθώς πρόκειται για ένα σημαντικό μνημείο.

* Ο Δρ. Πέτρος Παναγιωτόπουλος είναι υπεύθυνος περιεχομένου Πεμπτουσίας

Πηγή Φωτογραφιών: ThePappasPost και dailysabah
Πηγή:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...