ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018

Ο Κερκυραίος χαράκτης Νικόλαος Βεντούρας, (1899-1990) – Μισός αιώνας πρωτοπορίας


Νικόλαος Βεντούρας, «Στον Αστερισμό του Ταύρου», 1968, χαλκογραφία, 33,5x44,5 εκ.
Μεγάλη αναδρομική έκθεση με τίτλο «Νικόλαος Βεντούρας – Μισός αιώνας πρωτοπορίας» εγκαινιάστηκε την Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου στο Μουσείο Μπενάκη – Πειραιώς 138. Η έκθεση του Κερκυραίου χαράκτη Νικόλαου Βεντούρα, που πραγματοποιείται με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, παρουσιάζει την ιστορία της δημιουργικής δραστηριότητάς του από τα πρώιμα ζωγραφικά και χαρακτικά του έργα, τον εντυπωσιακό όγκο σημειώσεων και σχεδίων, μέχρι τις φωτογραφίες του και τις εικονογραφήσεις του για τον Κωνσταντίνο Θεοτόκη.



Ο Νικόλαος Βεντούρας, γόνος οικογένειας με καταγωγή από τη Βενετία και μέλη της τον Ιωάννη Καποδίστρια και τον Λορέντζο Μαβίλη, έζησε και εργάστηκε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Κέρκυρα. Ανήσυχο πνεύμα και πληθωρικός δημιουργός, ήταν σε συνεχή επαφή με τις διεθνείς σύγχρονές του τάσεις στην τέχνη, ενώ παράλληλα είχε αναπτύξει δεσμούς και φιλικές σχέσεις με καλλιτέχνες, συγγραφείς και διανοούμενους της εποχής του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Νικόλαος Βεντούρας, «Ο Πειραιεύς 1ον / Στον λιμένα του Πειραιώς», 1954, χαλκογραφία, 20,5x27 εκ.

Καλλιτέχνης χαράκτης, «αυτοδίδακτος εξαιρουμένης της λιθογραφίας την οποίαν εδιδάχθην», ο Νικόλαος Βεντούρας με συστηματικές σπουδές στη χημεία, πειραματίστηκε εκτενώς με τα υλικά του. Στις σημειώσεις του καταγράφει συστηματικά και μεθοδικά όλα τα πειράματά του, τις χημικές αντιδράσεις, τους χρόνους διάβρωσης και τις τεχνικές που εφάρμοζε, δημιουργώντας τα πολύ ιδιαίτερα έργα του.

Λιτανεία της Αναστάσεως του Αγ. Νικολάου στο Καμπιέλο, 1971 Χαλκογραφία, 18,5 εκ. x 31,5 εκ.

Στα θέματά του περιλαμβάνονται τοπία της Κέρκυρας, καρνάγια και καράβια, όψεις της πόλης της Κέρκυρας και της Βενετίας αλλά και αστερισμοί, σπουδές γυμνού, θρησκευτικές εικόνες και λιτανείες. Μέσα από τα χαρακτικά του παρακολουθούμε τις έντονες αναζητήσεις του στην τεχνική και στις διαφορετικές τεχνοτροπίες, από την παραστατικότητα και τον λυρισμό μέχρι τον εξπρεσιονισμό και την αφαίρεση, πάντοτε σε διαρκή συνομιλία με τα εικαστικά ρεύματα της εποχής του, αλλά και τη χαρακτηριστική βαθιά εσωτερικότητα παρούσα.

Νικόλαος Βεντούρας, «Στον κάμπο του Σιδάρι [sic]», 1973, χαλκογραφία, 28x20,5 εκ.

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα παρουσιαστεί ειδικός κατάλογος-μονογραφία για τον Νικόλαο Βεντούρα, με κείμενα από τον Martin Royalton-Kisch, επιμελητή του British Museum. Ο κατάλογος περιλαμβάνει επίσης κείμενα και αναλυτικές παρουσιάσεις των έργων και των σημειώσεων του Νικόλαου Βεντούρα.

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικά προγράμματα και ξεναγήσεις.

Νικόλαος Βεντούρας, «Η στροφή», 1984, χαλκογραφία, 8,5x11 εκ.

Την επιμέλεια της έκθεσης, που θα διαρκέσει έως τις 25 Φεβρουαρίου 2018, έχει ο Γρηγόριος Καρύδης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...