ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 21 Μαΐου 2018

Ο Θεόδωρος Ράλλης μέσα από μονογραφία της Μαρίας Κατσανάκη


Από τους διακεκριμένους ανατολιστές, οριενταλιστές ζωγράφους ο Θεόδωρος Ράλλης σπούδασε και έδρασε στο Παρίσι, δίνοντας μια χαρακτηριστική εικόνα της Ανατολής και της Ελλάδας του 19ου αιώνα. Άλλωστε ο Θεόδωρος Ράλλης θεωρείται από τους κορυφαίος Έλληνες ζωγράφος του 19ου αιώνα και ο σημαντικότερος Έλληνας που έζησε στο Παρίσι.


Αυτοπροσωπογραφία. Λάδι σε ξύλο, 46 x 38 εκ. Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου Kληροδότημα Θεόδωρου Ράλλη

 Αν και διέπρεψε στο Παρίσι, και έδωσε μια χαρακτηριστική εικόνα της Ελλάδας των χρόνων εκείνων, λίγα είναι τα στοιχεία που γνωρίσουμε για το μεγάλο αυτό καλλιτέχνη.

Το αντίδωρο. Λάδι σε μουσαμά, 66 x 100 εκ. Λευκωσία, Λεβέντειος Πινακοθήκη

Μία νέα μονογραφία αφιερωμένη στον Κωνσταντινουπολίτη (με καταγωγή από τη Χίο) καλλιτέχνη έρχεται να φωτίσει το έργο του και να τον γνωρίσει καλύτερα 109 χρόνια μετά το θάνατο του.

Το βιβλίο ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΡΑΛΛΗΣ της Μαρίας Κατσανάκη αποτελεί την πρώτη αυτόνομη εμπεριστατωμένη μονογραφική έκδοση για τον καλλιτέχνη.

Ο Θεόδωρος Ράλλης (1852-1909) εγκαταστάθηκε, σπούδασε και έδρασε στο Παρίσι. Καλλιτέχνης με ανελλιπή παρουσία στο επίσημο παρισινό Σαλόν, ο Ράλλης ανέπτυξε παράλληλα διεθνή εκθεσιακή δραστηριότητα. Άντλησε τα εθνογραφικά θέματα και τις σαγηνευτικές εικόνες του από τα συστηματικά ταξίδια του στην Ελλάδα και στην Ανατολή, ενώ διατηρούσε επίσης για χρόνια ένα δεύτερο ατελιέ στο Κάιρο. Η εικαστική δημιουργία του εναρμονίζεται με το πνεύμα της παραδοσιακής ζωγραφικής που διδάχτηκε κοντά στο διάσημο Γάλλο οριενταλιστή Jean-Léon Gérôme.

Ελληνίδα χορεύτρια. Λάδι σε μουσαμά, 35 x 22 εκ. Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου Kληροδότημα Θεόδωρου Ράλλη

Με αφετηρία τη διδακτορική της διατριβή για το Θεόδωρο Ράλλη και το έργο του, η Μαρία Κατσανάκη ολοκλήρωσε μετά από μακρά έρευνα την επιστημονική της μελέτη αξιοποιώντας αρχειακές πηγές, καθώς και το Αρχείο του ζωγράφου. Η μονογραφία που παρουσιάζεται σήμερα πραγματεύεται  συνθετικά τη δημιουργία του καλλιτέχνη, παρακολουθεί τη διαδρομή  του, ανιχνεύει τις καλλιτεχνικές του συνάφειες, την κριτική υποδοχή, λαμβάνοντας υπόψη το ιστορικό και καλλιτεχνικό πλαίσιο. Η συγγραφέας προσεγγίζει την τέχνη του Ράλλη με γνώμονα την ιδιοτυπία της – καθώς πρόκειται για μια τέχνη στην οποία εκφράζονται πολλές παράμετροι: οι ελληνικές του ρίζες, οι μνήμες από τη γενέτειρά του, την Κωνσταντινούπολη, η γαλλική μαθητεία και το παρισινό περιβάλλον, οι ταξιδιωτικές ανακαλύψεις και ο κοσμοπολιτισμός.

Η κατήχηση στο τζαμί του Αλγερίου. Λάδι σε μουσαμά, 114 x 91 εκ. Ιδιωτική συλλογή

Η Μαρία Κατσανάκη είναι επιμελήτρια στην Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, υπεύθυνη για τη συλλογή της ελληνικής ζωγραφικής του 19ου αιώνα. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ της Ιστορίας της Τέχνης του Université Paris IPanthéon-Sorbonne. Έχει επιμεληθεί σημαντικές εκθέσεις και εκδόσεις και οι δημοσιεύσεις της επικεντρώνονται στην ελληνική εικαστική παραγωγή και στις καλλιτεχνικές εκφάνσεις του δεύτερου μισού του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα.

Η πλούσια εικονογραφημένη αυτή έκδοση πραγματοποιήθηκε με τη στήριξη του Ιδρύματος Α. Γ. Λεβέντη και της Λεβεντείου Πινακοθήκης. Η παρουσίαση του βιβλίου έγινε Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Αρχική εικόνα: Ανάπαυση. Λάδι σε μουσαμά, 28 x 35 εκ. Ιδιωτική συλλογή


Φλερτ στα Mέγαρα. Λάδι σε μουσαμά, 37,5 x 25,5 εκ. Ιδιωτική συλλογή




 Εσωτερικό εκκλησίας ή Το άναμμα του καντηλιού. Λάδι σε μουσαμά, 35 x 22 εκ. Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου



 Η λεία. Λάδι σε μουσαμά, 133 x 100 εκ. Αθήνα, Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου. Συλλογή Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη


Γυναίκα από τη Βηθλεέμ κατεβαίνει στο Σπήλαιο της Γεννήσεως. Λάδι σε ξύλο, 35,5 x 26,5 εκ. Αθήνα, Μουσείο Μπενάκη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...