ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη, 5 Ιουνίου 2018

Δύο εκδοχές έργου του Μονέ για πρώτη φορά μαζί


Στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον
Οι λάτρεις της τέχνης και του Κλοντ Μονέ ειδικότερα θα ενθουσιαστούν: δύο διαφορετικές εκδοχές του «Le jardin de l’artiste à Vétheuil» του Γάλλου ζωγράφου εκτίθενται μαζί στην Ουάσινγκτον για πρώτη φορά από τότε που φιλοτεχνήθηκαν, πριν από 100 και πλέον χρόνια.

Έως τις 29 Ιουλίου, η Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον θα εκθέτει τις δύο διαφορετικές εκδοχές αυτής της πλούσιας καλοκαιρινής σκηνής: τον πίνακα και τον σχεδό δίδυμο αδελφό του, που αποτελεί δανεισμό του Μουσείου Norton Simon που βρίσκεται στο Λος Άντζελες, στην Καλιφόρνια.

Ο καλλιτέχνης ζωγράφισε τους πίνακες το 1881. Aπεικονίζουν τον κήπο του σπιτιού του στο χωριό Βετέιγ, στα προάστια του Παρισιού, όπου είχε μετακομίσει τρία χρόνια νωρίτερα με τη γυναίκα του Καμίλ, η οποία ήταν άρρωστη, και τα δύο παιδιά τους.

Αυτή η περίοδος, που σημαδεύτηκε από οικονομικά προβλήματα, θα αποδειχτεί πολύ παραγωγική για τον μετρ του ιμπρεσιονισμού, ο οποίος ζωγράφισε σχεδόν 300 έργα σε μια τριετία.

«Είναι ένα σημείο καμπής στην καριέρα του και στις δοκιμασίες που υφίσταται. Στρέφεται περισσότερο στα τοπία και ενδιαφέρεται περισσότερο για τις επιδράσεις της ατμόσφαιρας», αναφέρει η Κίμπερλι Τζόουνς, έφορος στο τμήμα Γαλλικής Ζωγραφικής του 19ου αιώνα της Εθνικής Πινακοθήκης της Ουάσινγκτον.

Ανάμεσα στους πίνακες που απορρέουν, υπάρχουν τέσσερις εκδοχές του «Le jardin de l’artiste à Vétheuil». Όσον αφορά τους δύο που εκτίθενται, αυτός του Norton Simon φέρεται να είχε χρησιμεύσει ως μοντέλο γι’ αυτόν της Εθνικής Πινακοθήκης.

Η Αν Χένιγκσγουαρντ, του Τμήματος Αποκατάστασης Έργων της Πινακοθήκης, χρειάστηκε μήνες για να αφαιρέσει ένα βερνίκι από φυσική ρητίνη που υπήρχε πάνω στον πίνακα. «Μόλις αφαίρεσα το βερνίκι, ήταν μια αποκάλυψη», εξηγεί αναφερόμενη στα χρώματα του πίνακα. «Αυτό που θεωρώ πράγματι εκπληκτικό είναι η ενέργεια στις πινελιές του. Βλέπουμε τον πλούτο του impasto του (τεχνική για να δοθεί πάχος στη ζωγραφική) και της ταχύτητας με την οποία χειρίζεται το πινέλο του και τις τρίχες της βούρτσας».

«Αρχίζουμε να αμφισβητούμε όλα όσα έχουν γραφτεί για τους δύο αυτούς πίνακες, εξαιτίας του απλού γεγονότος ότι συγκεντρώσαμε και τους δύο μαζί», αναφέρει η Έμιλι Τάλμποτ, αναπληρώτρια έφορος στο Μουσείο Norton Simon.

Άλλο ενδιαφέρον στοιχείο της βουκολικής αυτής σειράς: προηγείται σχεδόν 10 χρόνια της περιόδου που είδε τον Μονέ να ζωγραφίζει σειρές με δεκάδες εκδοχές της ίδιας σκηνής, αλλάζοντας τις ώρες της ημέρας ή τις εποχές του χρόνου.

«Αυτοί οι δύο διαφορετικοί «Le jardin de l’artiste à Vétheuil» μπορεί να είναι η σπορά μιας ιδέας που μόλις άρχιζε να αναπτύσσεται στο μυαλό του», συμπεραίνει η Κίμπερλι Τζόουνς.

Οι δύο πίνακες του Κλοντ Μονέ. Αριστερά ο πίνακας του 1881, του Μουσείου Norton Simon. Δεξιά, ο πίνακας του 1880 που ανήκει στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ (Α.Γ.).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...