ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Αντιδράσεις στη Βρετανία για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα


Αντιδράσεις στη Βρετανία προκαλεί το άρθρο του «Guardian» για τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο οποίο επισημαίνει πως το Brexit «απομακρύνει» οποιοδήποτε δικαίωμα είχε η Βρετανία στην κατοχή τους.  
Σε επιστολή του προς την εφημερίδα, ο πρόεδρος του Συμβουλίων των Επιτρόπων που διοικούν το Βρετανικό Μουσείο, Ρίτσαρντ Λάμπερτ, αναφέρει πως το Μουσείο είναι αυτόνομο και από την αρχή της λειτουργίας του, το 1753, διοικείται ανεξάρτητα από την πολιτική και το κοινοβούλιο.

Αυτή η αυτονομία είναι θεμελιώδης στην αποστολή του και τον δημόσιο σκοπό ύπαρξής του. Αυτό σημαίνει πως παρά τα επιχειρήματα της αρθρογράφου του «Guardian», Ριάνον Λούσι Γκόσλετ,  οι διαπραγματεύσεις για το Brexit δεν μπορούν με κανέναν τρόπο να επηρεάσουν αποφάσεις για το πού πρέπει να βρίσκονται τα Γλυπτά του Παρθενώνα που σήμερα εκτίθενται στο Λονδίνο.

Σύμφωνα με τον Ρίτσαρντ Λάμπερτ, οι Επίτροποι που διοικούν το Μουσείο δεν βλέπουν τα έργα τέχνης για τα οποία είναι υπεύθυνοι «σαν διαπραγματευτικά χαρτιά σε μια πολιτική συζήτηση». Στο δημοσίευμα του «Guardian» είχαν επισημανθεί τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς, με το πιο πειστικό να είναι πως τα Γλυπτά του Παρθενώνα συνιστούν ενιαίο και μοναδικό έργο τέχνης, το οποίο δεν πρέπει να είναι χωρισμένο.

Στον αντίποδα, το δημοσίευμα παρέθετε και το επιχείρημα της Βρετανίας που δεν θέλει να τα επιστρέψει, υποστηρίζοντας πως το Βρετανικό Μουσείο φιλοξενεί παγκόσμιους «πολιτιστικούς θησαυρούς», ενώ το Μουσείο της Ακρόπολης συνιστά απλώς ένα εθνικό Μουσείο. Ωστόσο,  η αρθρογράφος επεσήμανε πως το Brexit καθιστά το συγκεκριμένο επιχείρημα εντελώς άχρηστο. 

«Μπορεί στ’ αλήθεια το Βρετανικό Μουσείο να ισχυρίζεται πως είναι Μουσείο του κόσμου, όταν η βρετανική κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει οποιαδήποτε ελευθερία κινήσεων στις διαπραγματεύσεις για το Brexit; Νομίζω πως όχι», αναφέρει η δημοσιογράφος και συνεχίζει: 
«Στείλτε πίσω στην Αθήνα τα Γλυπτά του Παρθενώνα και θα τα βλέπει ελεύθερα οποιοδήποτε πολίτης της ΕΕ που επιλέγει να ταξιδέψει εκεί, απαλλαγμένος από περιορισμούς. Επίσης, η Ελλάδα με χαρά θα δανείσει τα Γλυπτά παγκοσμίως. Στο μεταξύ, η Βρετανία θα μπορούσε να φτιάξει γύψινα αντίγραφα. Οι περισσότεροι επισκέπτες ενδεχομένως ούτε που θα το παρατηρούσαν ή θα τους ένοιαζε». 

«Το καλύτερο που θα μπορούσε να κάνει από ηθικής πλευράς η κυβέρνησή μας για να ζητήσει συγγνώμη σχετικά με παλαιότερες αποικιοκρατικές συμπεριφορές είναι να επιστρέψει τα Γλυπτά του Παρθενώνα στους νόμιμους ιδιοκτήτες τους», τονίζεται στο δημοσίευμα.

Πηγή: Ναυτεμπορική
Διαβάστε περισσότερα Ανασκαφή: Αντιδράσεις στη Βρετανία για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα http://anaskafi.blogspot.com/2018/09/blog-post_65.html#ixzz5STLL07lY

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...