ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018

«Αποκαταστήστε τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην πλήρη ομορφιά τους στην Αθήνα»


Επιστολή της Τζάνετ Σούζμαν
«Αποκαταστήστε τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην πλήρη ομορφιά τους στην Αθήνα». Με αυτό τον τίτλο, η εφημερίδα «The Guardian» δημοσίευσε στις 30 Σεπτεμβρίου 2018 επιστολή της Τζάνετ Σούζμαν, προέδρου της Βρετανικής Επιτροπής για την Eπανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, η οποία ουσιαστικά απαντά στην επιστολή του Ρίτσαρντ Λάμπερτ, προέδρου του Συμβουλίου των Επιτροπών που διοικούν το Βρετανικό Μουσείο, που δημοσιεύτηκε στη βρετανική εφημερίδα λίγες μέρες νωρίτερα (27.9.2018).

Ως προς την επιστολή του κ. Λάμπερτ, «κατάλαβα ότι το μουσείο υπάρχει, τόσο για τους απλούς ανθρώπους όσο και για τους μελετητές. Ως ένα απλό άτομο που ενδιαφέρεται για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο αρχικό τους σπίτι, δυσκολεύομαι να αντιληφθώ γιατί οι επισκέπτες και οι μελετητές μπορούν να συνεχίσουν τις επιδιώξεις τους, είτε αυτές αφορούν την ανάπτυξη των γνώσεών τους είτε την ακαδημαϊκή μελέτη τους, μόνο από το Λονδίνο», αναφέρει η κα Σούζμαν, που χαρακτηρίζει τη συλλογιστική αυτή «παρωχημένη».

«Τόσο το ίντερνετ, όσο και τα αεροπορικά ταξίδια, έχουν κάνει δυνατά, πράγματα τα οποία ούτε καν ονειρεύονταν στον καιρό του Έλγιν», τονίζει η πρόεδρος της βρετανικής επιτροπής, που συμπληρώνει: «Αν όμως (σ.σ. ο κ. Λάμπερτ) υπονοεί ότι το Μουσείο της Ακρόπολης δεν μπορεί να παράσχει το εγκυκλοπαιδικό υλικό του Βρετανικού Μουσείου, τότε ο συλλογισμός του ίσως είναι χειρότερος από ξεπερασμένος. Είναι μάλλον προσβλητικός και ίσως, ακόμα χειρότερα, φαντασμένος. Ακόμη και αν ήταν εν μέρει αλήθεια, εξακολουθεί να μην απαντά γιατί είναι αδύνατο να μοιραστούμε τη γνώση και να διεξάγουμε σοβαρή έρευνα στην Αθήνα», σημειώνει η πρόεδρος της Βρετανικής Επιτροπής για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα.

«Το να δω τα γλυπτά αυτά ενωμένα ξανά με το άλλο μισό τους στην Αθήνα, δίπλα στον ηλιόλουστο Παρθενώνα από τον οποίο αφαιρέθηκαν βίαια, θα αναπτέρωνε το ηθικό μου και θα με βοηθούσε να καταλάβω πλήρως την ομορφιά τους. Και τι υπέροχη χειρονομία θα ήταν από το υπόδειγμα των “εγκυκλοπαιδικών” (βλέπε μεγάλων) ιδρυμάτων, να επιτρέψουν στους Έλληνες να αποκτήσουν αυτά που τους ανήκουν. Για τη δέκατη επέτειο του αθηναϊκού μουσείου, τι σπουδαία χειρονομία από τη σεβάσμια γηραιά κυρία προς το νέο παιδί της κοινότητας των μουσείων θα ήταν αυτή», καταλήγει.

Σημειώνεται ότι η επιστολή της Τζάνετ Σούζμαν είναι μια από τις πολλές που δημοσιεύτηκαν μετά από άρθρο του «Guardian» για τα γλυπτά του Παρθενώνα (25.9) το οποίο αναφερόταν στο Brexit, υποστηρίζοντας ότι «αν εγκαταλείψουμε την Ευρώπη, θα πρέπει τελικά να έχουμε την ευπρέπεια να επιστρέψουμε τη λεηλατημένη κληρονομιά της Ελλάδας».

Η Τζάνετ Σούζμαν είναι σκηνοθέτις, καθώς και μια από τις πιο γνωστές ηθοποιούς κλασικού ρεπερτορίου στη Βρετανία. Γεννημένη το 1939 στη Νότια Αφρική, έχει παίξει πολλούς σαιξπηρικούς ρόλους στο θέατρο και στην τηλεόραση, ενώ για την ερμηνεία της στην πρώτη της εμφάνιση σε ταινία ως αυτοκράτειρα Αλεξάνδρα στο «Νικόλαος και Αλεξάνδρα» (1972), ήταν υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού.

Η Αίθουσα του Παρθενώνα. © Μουσείο Ακρόπολης. Φωτ.: Νίκος Δανιηλίδης.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ (Ελένη Μάρκου).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...