ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2018

«Μυκήνες: Ο μυθικός κόσμος του Αγαμέμνονα» στη Γερμανία


Η έκθεση, η οποία απλώνεται σε περίπου 1000 τμ, περιλαμβάνει πάνω από 400 αρχαιότητες.
Την Παρασκευή, 30 Νοεμβρίου 2018, στην Καρλσρούη της Γερμανίας, παρουσία της Γραμματέως του Κρατιδίου Βάδης-Βυρτεμβέργης κ. Petra Olschowski, της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελλάδος δρ. Μαρίας Βλαζάκη, πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα εγκαίνια της περιοδικής έκθεσης «Μυκήνες: Ο μυθικός Κόσμος του Αγαμέμνονα», η οποία συνδιοργανώνεται από το Ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και το Κρατικό Μουσείο της Βάδης.

Η έκθεση, η οποία απλώνεται σε περίπου 1000 τμ, περιλαμβάνει πάνω από 400 απαράμιλλης ομορφιάς και επιστημονικής σημασίας αρχαιότητες, προερχόμενες από δώδεκα Εφορείες Αρχαιοτήτων (Χανίων, Μεσσηνίας, Ηλείας, Αχαΐας, Κεφαλονιάς- Ιθάκης, Αιτωλοακαρνανίας-Λευκάδος, Αργολίδας, Αθηνών, Βοιωτίας, Καρδίτσας, Μαγνησίας και Πιερίας) και δύο Δημόσια Μουσεία (Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου και Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο).

Τα εκθέματα είναι αποτέλεσμα συστηματικών ανασκαφών ανά την Ελληνική επικράτεια οι οποίες διενεργήθηκαν από τον 19ου αιώνα (Ταφικός Κύκλος Α Μυκηνών) έως και τις μέρες μας (η έρευνα του αποκαλούμενου λακκοειδή τάφου του «Γρύπα – Πολεμιστή», μόλις το 2015), ενώ επιδιώχθηκε η παρουσία συνόλων και όχι μεμονωμένων αντικειμένων. Οι αρχαιότητες επιχειρούν να φωτίσουν την καθημερινή ζωή των Μυκηναίων, τη διοικητική οργάνωση των μυκηναϊκών βασιλείων, την ταφική αρχιτεκτονική και τα έθιμα ταφής και τελικά την κατάρρευση του ανακτορικού συστήματος και τη διάσπαση της οικονομικής και πολιτικής «ενότητας» του μυκηναϊκού κόσμου. Ταυτόχρονα, δόθηκε έμφαση και στην αφήγηση της ιστορίας των ανασκαφικών ερευνών.


Για την καλύτερη κατανόηση της έκθεσης έχει «επιστρατευθεί» άφθονο εποπτικό υλικό, βιντεοπροβολές και πολυμέσα, έχει πραγματοποιηθεί αναπαράσταση με τη χρήση παλαιού γύψινου αντιγράφου της Πύλης των Λεόντων στις Μυκήνες από το Μουσείο του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ, καθώς και αναπαράσταση σε φυσικό μέγεθος, της Αίθουσας του Θρόνου του μυκηναϊκού ανακτόρου, ενώ έχουν δημιουργηθεί εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα και εφαρμογές στο διαδίκτυο.

Από τα αριστουργήματα της έκθεσης ξεχωρίζουν μία χρυσή νεκρική προσωπίδα και μία επιτύμβια στήλη από τον Ταφικό Κύκλο Α΄των Μυκηνών, χρυσά δακτυλίδια και ένας σφραγιδόλιθος από αχάτη από τον τάφο του «Γρύπα – Πολεμιστή στην Πύλο, ένα χάλκινο «στέμμα» με επίστεψη χρυσού άνθους και συνθέσεις τοιχογραφιών από τη Μεσσηνία, η μικρογραφική τοιχογραφία πομπής γυναικών από τη Θήβα, ένα ταυρόσχημο ρυτό από τη Μαγνησία, καθώς και ταφές πολεμιστών από τα Χανιά, την Αχαΐα, την Αιτωλοακαρνανία και Ηλεία.

Για τη διαμόρφωση του μουσειολογικού σκεπτικού, τον έλεγχο επιτοίχιων κειμένων και υποτίτλων, καθώς και για την ασφαλή μεταφορά αρχαιοτήτων στη Γερμανία συγκροτήθηκαν ήδη από το 2016 επιστημονική επιτροπή και ομάδα εργασίας από στελέχη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Εξειδικευμένο προσωπικό βοήθησε αποτελεσματικά στην τεκμηρίωση και συντήρηση των ευρημάτων, συνόδευσε και εγκατέστησε τις αρχαιότητες στη Γερμανία, συνεργαζόμενο αρμονικά με τους γερμανούς συναδέλφους.


Ο κατάλογος της έκθεσης με κείμενα έγκριτων αρχαιολόγων, λήμματα γραμμένα από τα στελέχη της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και πλούσια εικονογράφηση θα αποτελέσει βασικό εγχειρίδιο αναφοράς για τη μυκηναϊκή αρχαιολογία στον γερμανόφωνο κόσμο.

Σημειώνεται ότι η έκθεση πραγματοποιείται υλοποιώντας τα υπογραφέντα το 2014 και 2016 κείμενα συνεργασίας του Κρατικού Μουσείου της Βάδης και του Ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, αφού το Μουσείο επέστρεψε στην Ελλάδα δύο πολύ σημαντικές κυκλαδικές αρχαιότητες, διαφοροποίησε την πολιτική του, υιοθέτησε τις βασικές αρχές δεοντολογίας του ICOM (2014) και παρουσίασε το 2017, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, έκθεση με θέμα την Arte Nouvaeu στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα.


Στο πλαίσιο της έκθεσης πραγματοποιείται Διεθνές Συμπόσιο με θέμα τον Μυκηναϊκό Πολιτισμό στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης με τη συμμετοχή ελλήνων και ξένων επιστημόνων εγνωσμένου κύρους και διεθνούς εμβέλειας (από 1 έως 3 Δεκεμβρίου). Επίσης, το Σάββατο (1 Δεκεμβρίου) οργανώθηκε στη Χαϊδελβέργη και στρογγυλή τράπεζα για το θέμα της αντιμετώπισης της παράνομης διακίνησης πολιτιστικών αγαθών με τη συμμετοχή ελλήνων και γερμανών εμπειρογνωμόνων στο πλαίσιο της φωτογραφικής έκθεσης «StolenPast – LostFuture», με τη συνεργασία του Μουσείου της Βάδης και του ΥΠ.ΠΟ.Α, η οποία φιλοξενείται ήδη από τις 12 Νοεμβρίου στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...