Κείμενο:
ελc team
Η
«εξαιρετική ομορφιά» του προσώπου της Μαντόνα που στον πίνακα απεικονίζεται να
κρατά το Θείο βρέφος και οι ομοιότητες του διάσημου ζωγραφικού έργου του
Μποτιτσέλι «Η γέννηση της Αφροδίτης» έπεισαν τους ειδικούς για την αξιοσημείωτη
ποιότητα του έργου.
Για πολλά χρόνια όλοι
στο Κάρντιφ πίστευαν πως ο πίνακας του Σάντρο Μποτιτσέλι που κοσμούσε το
ουαλικό μουσείο ήταν ένα αντίγραφο του αυθεντικού πίνακα. Σήμερα όλοι πλέον
πιστεύουν ότι είναι το αυθεντικό έργο με όλα τα χαρακτηριστικά του καλλιτέχνη
της Αναγέννησης.
Παρόλο που το έργο είχε
θεωρηθεί ένα ακατέργαστο αντίγραφο, η συλλέκτρια Gwendoline Davies που δώρισε
το έργο στην Πινακοθήκη πίστευε ότι πρόκειται για αυθεντικό έργο του
Μποτιτσέλι. Οι ειδικοί όταν έκανε τη δωρεά διατύπωσαν τις αμφιβολίες τους και η
αξία του έργου υποβαθμίστηκε.
Με επικεφαλής τον
ιστορικό της τέχνης Bendor Grosvenor, μια ομάδα του BBC 4 της τηλεοπτικής
σειράς Lost Masterpieces, επιβεβαίωσαν τη γνησιότητα του πίνακα.
Η «εξαιρετική ομορφιά»
του προσώπου της Μαντόνα που στον πίνακα απεικονίζεται να κρατά το Θείο βρέφος
και οι ομοιότητες του διάσημου ζωγραφικού έργου του Μποτιτσέλι «Η γέννηση της
Αφροδίτης» έπεισαν τους ειδικούς για την αξιοσημείωτη ποιότητα του έργου.
Ο πίνακας καθαρίστηκε
αφού απομακρύνθηκε η βρωμιά και τα στρώματα του βερνικιού που υπήρχαν και
αποκαλύφθηκε η αληθινή ομορφιά των χαρακτηριστικών της Μαντόνα καθώς και η
αναγέννηση ενός αριστουργηματικού έργου. Δεδομένης της ευθραυστότητας του
πίνακα, οι συντηρητές προσχωρούσαν χιλιοστό, χιλιοστό και αποκάλυψαν με
υπέρυθρες ακτίνες και άλλα σχέδια κάτω από τον πίνακα, μια σειρά μελέτες του
Μποτιτσέλι μαζί και πολλές αλλαγές σε διάφορα σημεία όπως στα χέρια. Οι
εμπειρογνώμονες έχουν πλέον βεβαιωθεί ότι το έργο προέρχεται από το στούντιο
του Μποτιτσέλι και πως πιθανώς, ο ίδιος έχει συμβάλλει κατά πολύ στη δημιουργία
του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου