ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

Υπουργό Πολιτισμού εδώ και τώρα…


Ήρα Παπαποστόλου
Ιστορικός και κριτικός τέχνης
Όλος ο καλλιτεχνικός κόσμος φωνάζει. Ηθοποιοί, μουσικοί, ζωγράφοι, στιχουργοί, τεχνικοί, ιστορικοί τέχνης κ.ο.κ. Ποια χρήματα, ποια πνευματικά δικαιώματα, ποια δουλειά; Και τι ζητάμε; Το αυτονόητο: να μας αντιμετωπίζουν σαν επαγγελματίες και όχι σαν χομπίστες γελωτοποιούς που φτιάχτηκαν για να διασκεδάζουν την ελίτ του κυρίου Μητσοτάκη.


Ο τεχνοκριτικός Μάνος Στεφανίδης γράφει σήμερα σε ανάρτησή του για τον Σταύρο Ξαρχάκο ότι προβαίνει σε μια δήλωση και ασκεί κριτική στην κυβέρνηση που όλοι θα έπρεπε να ακούσουν προσεκτικά και με σεβασμό. Αυτό ισχύει όμως κυρίως για τον πρωθυπουργό που θα έπρεπε να ακούει κριτική από επαΐοντες και πρόσωπα που έχουν γράψει ιστορία στον τόπο. Πως να ακούσει όμως ο κύριος Μητσοτάκης αυτές τις φωνές, αφού έχει έρθει εδώ ως ένας ακόμη τεχνοκράτης υπαλληλάκος εντολοδόχος για να κάνει τις δουλειές του – αυτές που του υπαγορεύουν δηλαδή; Ακούει το κύριο Γεωργιάδη που συστήνει στον Φοίβο Δεληβοριά να μην μιλάει αν θέλει να εξακολουθήσει να είναι συμπαθής!

Κατά τα άλλα, τα μέτρα στήριξης του πολιτισμού και των εργαζομένων του είναι ασαφή και τουλάχιστον για γέλια. Η κυρία υπουργός δεν γνώριζε τα δομικά προβλήματα στον πολιτισμό; Η πανδημία τα ανέδειξε; Εγώ δεν θα ξεχάσω που όταν πήγα να βγάλω μπλοκάκι δεν υπήρχε καν σαν ειδικότητα ο ιστορικός τέχνης, για παράδειγμα. Πολύ μικρό παράδειγμα. Άλλο πρόβλημα: η αδήλωτη εργασία. Τα πνευματικά δικαιώματα για τα οποία ουσιαστικά δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ. Οι επιχορηγήσεις για το Θέατρο και το Χορό που σε καμία περίπτωση δεν διπλασιάζονται όπως διατείνεται. ‘Οσο για τους άνεργους, τους παραπέμπει σε προγράμματα του Υπουργείου Εργασίας που δεν αφορούν σε καμία καλλιτεχνική ενασχόληση! Είναι γεγονός: γι’ αυτήν οι άνθρωποι του καλλιτεχνικού χώρου απλά δεν υπάρχουν. Υπάρχει μόνο η Ακρόπολη!

Γιατί στο εξωτερικό οι κυβερνήσεις έλαβαν άμεσα οικονομικά μέτρα για την προστασία του κλάδου τον καλλιτεχνών και στη χώρα μας όχι; Η σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή δεν αναγνωρίζεται ως προϊόν που προσφέρει χρήματα στη χώρα για να προωθηθεί αλλά και να επεκταθεί η αγορά του;

Χρειαζόμαστε Υπουργό Πολιτισμού εδώ και τώρα! Η κα Μενδώνη είναι ανεπαρκής γιατί είναι ανίδεη ως προς την σύγχρονη τέχνη και τα αιτήματα των ανθρώπων της.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...