ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

Το “Femme nue couchée” του Πικάσο αναμένεται να ξεπεράσει τα 60 εκατομμύρια δολάρια

Μια συναρπαστική σύνθεση, ριζικά διαφορετική από οποιοδήποτε άλλο έργο του - ο Πικάσο απεικονίζει τη Μαρί Τερέζ Ουολτέρ με τα δυνατά και αισθησιακά μέλη ενός θαλάσσιου πλάσματος που μοιάζουν με πλοκάμια

Κείμενο: ελc team

Μια από τις πιο αισθησιακές απεικονίσεις της Μαρί Τερέζ Ουολτέρ από τον Πάμπλο Πικάσο απολαμβάνει κανείς στο έργο του Femme nue couchée (Γυμνή ξαπλωμένη γυναίκα) που δημιούργησε τον Απρίλιο του 1932, πριν από 90 χρόνια.

Ένα έργο του Πικάσο μεγάλης κλίμακας που σε λίγο καιρό, στις 17 Μαΐου, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά, σε δημοπρασία από τον οίκο Sotheby’s και αναμένεται να αγγίξει πάνω από 60 εκατομμύρια δολάρια στις 17 Μαΐου, καθιστώντας τον ένα από τα πιο πολύτιμα πορτρέτα της Marie-Thérèse Walter που προσφέρθηκαν ποτέ σε δημοπρασία.

Picasso’s Femme nue couchée (1932) on sale at Sotheby’s in May Photo: Julian Cassady/Sothebys

Η Μαρί Τερέζ Ουολτέρ ήταν η έμπνευση για πολλά από τα σπουδαιότερα έργα του Πικάσο, με το 1932, τη χρονιά που απέκτησε τελικά την ολοκληρωμένη καλλιτεχνική φωνή του θεωρούμενη πλέον ευρέως ως το “annus mirabilis” του. Ήταν τόσο εκπληκτικό που η Tate Modern το 2018 διοργάνωσε μια ολόκληρη έκθεση αφιερωμένη σε αυτό το έτος, με τίτλος «Παρίσι 1932». Και ενώ τα έργα αυτής της περιόδου ξεχωρίζουν για τη δημιουργικότητα και την αισιόδοξη διάθεσή τους, το στοιχείο ίσως εκείνο που είναι πιο ευδιάκριτο είναι το ερωτικό πάθος και η ένταση που τα χαρακτηρίζει. Διόλου τυχαίο πως το Μουσείο Πικάσο έχει δώσει τον τίτλο «Παρίσι 1932: Ερωτικό έτος» στα έργα αυτής της χρονιάς.

Ωστόσο, ανάμεσα στα πολλά πορτρέτα που ζωγράφισε ο Πικάσο της Μαρί-Τερέζ εκείνη τη χρονιά, το έργο Femme nue couchée ξεχωρίζει κυρίως λόγω της αλληγορικής της φύσης. Μια συναρπαστική σύνθεση, ριζικά διαφορετική από οποιοδήποτε άλλο έργο του. Ο Πικάσο απεικονίζει τη Μαρί-Τερέζ με τα δυνατά και αισθησιακά μέλη ενός θαλάσσιου πλάσματος που μοιάζουν με πλοκάμια και αν και θα συνεχίσει τα επόμενα χρόνια στα έργα του να αποδίδει τους επόμενους εραστές με ζωώδη μορφή, εδώ η αναφορά του θαλασσινού στοιχείου δεν είναι τυχαία καθώς η αγάπη της Μαρί-Τερέζ για την κολύμβηση και τη θάλασσα ήταν ένα από τα στοιχεία που τον γοήτευαν (αν και ως παιδί ο Πάμπλο Πικάσο έζησε κοντά στη θάλασσα, στην πραγματικότητα δεν έμαθε ποτέ να κολυμπάει).

Επιπλέον, τις πιο ταραχώδεις ημέρες της ερωτικής τους σχέσης τις πέρασαν δίπλα στη θάλασσα: το καλοκαίρι του 1928, ο Πικάσο πήρε την τότε σύζυγό του Όλγα και τον γιο του Πάολο στην παραλία στο Ντινάρ. Εν αγνοία τους, κοντά τους βρισκόταν και η τότε μυστική ερωμένη του Μαρί-Τερέζ ώστε να μπορεί να «ξεφεύγει», όποτε ήταν δυνατόν για μυστικές ρομαντικές συναντήσεις δίπλα στη θάλασσα.

Εμπνευσμένη από την ευφάνταστη σουρεαλιστική εικονογράφηση και την αφοσίωση του Πικάσο στην ερωμένη του, η σύνθεση αφθονεί σε αισθησιακές καμπύλες, λαμπρές χρωματικές επιφάνειες και μια πλούσια, γλυπτική ποιότητα που χαρακτηρίζουν τα μεγαλύτερα έργα του Πικάσο αυτής της περιόδου.

Για τον Πικάσο, η Μαρί-Τερέζ ήταν η μούσα του, προσφέροντάς του ένα αισθησιακό κράμα ερωμένης, μοντέλου και θεάς. Στο Boisgeloup, ο Πικάσο αφιέρωσε όλο και περισσότερο τον χρόνο του και τη δημιουργική του ενέργεια στη γλυπτική, συμπεριλαμβανομένων μιας σειράς γύψινων προτομών και ξαπλωμένων γυμνών πορτρέτων της Μαρί-Τερέζ. Η επίδραση αυτού του μέσου είναι ορατή στο Femme nue couchée στη μνημειακή γλυπτική δύναμη με την οποία ο Πικάσο απεικονίζει το γυναικείο σώμα.

Τα πέντε κορυφαία έργα του Πικάσο σε δημοπρασία έχουν όλα συγκεντρώσει πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια. Το τελευταίο έργο που ξεπέρασε αυτό το φράγμα τιμών ήταν ένα άλλο έργο του 1932 Femme assise près d’une fenêtre (Μαρί-Τερέζ) «Γυναίκα που κάθεται κοντά σε ένα παράθυρο», έργο που άγγιξε τον περασμένο Μάιο στον οίκο Christie’s στη Νέα Υόρκη τα 103,4 εκατομμύρια δολάρια.

https://www.elculture.gr/blog/article/to-femme-nue-couchee-tou-pikaso-anamenetai-na-xeperasei-ta-60-ekatommyria-dolaria/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...