ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

Πομπηία: Αρχαιολόγοι έφεραν στο φως τον «Οίκο της Φαίδρας» (Εικόνες)

Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ένα μικρό οίκημα με εξαιρετικά διατηρημένες τοιχογραφίες.

Η αρχαιολογική σκαπάνη στην Πομπηία έφερε στο φως ένα πλουσιοπάροχα διακοσμημένο αλλά ασυνήθιστα μικρό οίκημα με εξαιρετικά διατηρημένες τοιχογραφίες. Ονομάστηκε «Οίκος της Φαίδρας», από τη μυθολογική βασίλισσα της Αθήνας η οποία απεικονίζεται σε μια τοιχογραφία.

Όπως υπογραμμίζεται σε ανακοίνωση της διεύθυνσης του αρχαιολογικού πάρκου της Πομπηίας, η εν λόγω ανακάλυψη ρίχνει επίσης φως στην αλλαγή του αρχιτεκτονικού στυλ κατά τον 1ο αιώνα μ.Χ. Εν αντιθέσει με άλλα οικήματα στον αρχαιολογικό χώρο, δεν χτίστηκε γύρω από το παραδοσιακό ρωμαϊκό αίθριο (atrium) – έναν ανοικτό χώρο με δεξαμενή για τη συλλογή όμβριων υδάτων.

Μια επιλογή που σύμφωνα με τους αρχαιολόγους σχετίζεται με τις αλλαγές που περνούσε η ρωμαϊκή κοινωνία, και ειδικότερα η πομπηιανή κοινωνία, κατά τη διάρκεια του 1ου αιώνα μ.Χ..

Παρά το μικρό μέγεθος, το συγκεκριμένο οίκημα «εντυπωσιάζει λόγω των υψηλού επιπέδου τοιχογραφιών», αναφέρει η ανακοίνωση, συμπληρώνοντας πως είναι εφάμιλλες πολύ μεγαλύτερων και πολυτελέστερων κατοικιών που έχουν βρεθεί σε κοντινή απόσταση.

Η ακμάζουσα πόλη της Πομπηίας και η γύρω περιοχή, στο νότιο τμήμα της Ιταλίας, καταστράφηκε ολοσχερώς από τη φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ., η οποία στοίχισε τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους που αγνοούσαν ότι βρίσκονταν στη σκιά ενός εκ των μεγαλύτερων ηφαιστείων στην Ευρώπη.

Εκτός από την τοιχογραφία της Φαίδρας και του Ιππόλυτου, ο οποίος απέρριψε το ερωτικό κάλεσμα της μητριάς του, άλλες μυθολογικές σκηνές που απεικονίζονται στους τοίχους της οικίας περιλαμβάνουν τη συνεύρεση ενός σάτυρου με μια νύμφη και τη συνάντηση της Αφροδίτης με τον Άδωνη. Υπάρχουν επίσης αρκετές μικρότερες, αλλά λεπτομερείς τοιχογραφίες με τοπία.

Για περισσότερα εδώ:

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-Reuters 2η Πηγή

https://ellas2.wordpress.com/2024/10/31/%cf%80%ce%bf%ce%bc%cf%80%ce%b7%ce%af%ce%b1-%ce%b1%cf%81%cf%87%ce%b1%ce%b9%ce%bf%ce%bb%cf%8c%ce%b3%ce%bf%ce%b9-%ce%ad%cf%86%ce%b5%cf%81%ce%b1%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%86%cf%89%cf%82-%cf%84%ce%bf/#more-207006

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...