ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2024

Σύγχρονη έκθεση μαρμαρογλυπτικής στο ιστορικό κέντρο της Δράμας

«Παρειδωλία / Σμιλεύοντας την πρώτη ύλη»

Μια έκθεση μαρμαρογλυπτικής και σχεδίου στην καρδιά του ιστορικού κέντρου της πόλης της Δράμας συνδέει αλλά ταυτόχρονα και διαχωρίζει ερεθίσματα κι εικόνες, απλά πράγματα και έργα τέχνης. Όλα αυτά μέσα από τη ματιά ενός ταλαντούχου καλλιτέχνη, του μαρμαρογλύπτη Γιώργου Αγάλλου.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίος και ο τίτλος της έκθεσης «Παρειδωλία/Σμιλεύοντας την πρώτη ύλη», που φιλοξενείται στηv GALLERY 13.

Ο Γιώργος Αγάλλου μέσα από την έκθεσή του «ταξιδεύει» τον επισκέπτη μέσα σε ένα ψυχολογικό φαινόμενο, κατά το οποίο ένα δυσδιάκριτο ή ασαφές εξωτερικό ερέθισμα εκλαμβάνεται «εσφαλμένα» ως ευκρινές και πλήρως αναγνωρίσιμο. Εξάλλου, αυτό σημαίνει και ο όρος «παρειδωλία». Από το πρόθημα «παρά» (αντί, εκτός αλλά και σε αντίθεση με) και το αρχαίο ελληνικό ουσιαστικό «είδωλον», που σημαίνει μη πραγματική εικόνα, αναπαράσταση, ομοίωμα.

Άποψη της έκθεσης «Παρειδωλία/Σμιλεύοντας την πρώτη ύλη», με έργα του Γιώργου Αγάλλου. Πηγή εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Στο έργο του καλλιτέχνη, που τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στη Δράμα, το «πράγμα» μετουσιώνεται σε μία αυθεντική προσωπική επιθυμία δημιουργίας ενός «προσώπου». Αναζητώντας την πρώτη ύλη του σε παραλίες και κοίτες ποταμών, βρίσκει την κατάλληλη φόρμα που θα πυροδοτήσει την επιθυμία του για να τη σμιλεύσει. Κάθε πέτρα είναι μοναδική και αφηγείται μία μικρή ιστορία. Κάθε έργο αποτελεί πολύτιμη ψηφίδα της εικαστικής πορείας του δημιουργού, και ως σύνολο, την ενιαία σύνθεση της εικαστικής του έκφρασης.

«Μία πέτρα είναι ριγμένη κάπου, στην κοίτη ενός ποταμού, στην ακτή μιας παραλίας χωρίς καμιά επιθυμία να αλλάξει. Πότε όμως αυτή αποκτά “συνείδηση” και μετουσιώνεται σε έργο τέχνης;» αναρωτάται ο ιδρυτής της GALLERY 13 και επιμελητής της έκθεσης, Δημήτρης Γούδας. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δίνει και την απάντηση: «Είναι η στιγμή που θα μπει στο οπτικό πεδίο της ευαίσθητης ματιάς ενός παρατηρητή και θα κινητοποιήσει τον εσωτερικό του κόσμο ή απαιτείται η σμίλευση και η επεξεργασία της, έτσι ώστε να διαμορφωθεί το καλλιτεχνικό δημιούργημα; Η έκθεση του Γιώργου Αγάλλου εγκαινιάζει τη νέα χειμερινή σεζόν στην GALLERY 13 και πραγματικά χαιρόμαστε γι’ αυτή τη συνεργασία που προσέλκυσε πολύ κόσμο και κυρίως νέους ανθρώπους. Ευχαριστώ όλους για τη στήριξη, όπως ευχαριστώ και το Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη για την ευγενική χορηγία των κρασιών στα εγκαίνια της έκθεσης. Πιστεύω ότι ο οίνος αποτελεί πλέον βασικό συστατικό του πολιτισμού της Δράμας σε αυτή τη μακρά ιστορική παράδοση στην παραγωγή εκλεκτού και αναγνωρίσιμου κρασιού».

 


Ποιος είναι ο Γιώργος Αγάλλος

Γεννημένος στην Αθήνα του 1979 και μεγαλωμένος στο Παλαιό Φάληρο, ασχολήθηκε με τον χώρο των κόμικς από τα πρώτα χρόνια του γυμνασίου, ενώ παράλληλα η αγάπη του για την αρχαιοελληνική γλυπτική τον οδήγησε στη Σχολή Μαρμαρογλυπτικής της Τήνου, από όπου και αποφοίτησε το 2003 με δάσκαλο τον Ιωάννη Μανιατάκο.

Στην Τήνο συνέχισε να ζει και να εργάζεται για 15 χρόνια. Εργάστηκε στην 2η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και στη Δήλο. Στη Δράμα έφτασε το 2016, αναλαμβάνοντας ως μαρμαρογλύπτης την οργάνωση καλλιτεχνικού εργαστηρίου σε βιομηχανία μαρμάρου. Έχει συμμετάσχει σε συμπόσια γλυπτικής, art residency και εικαστικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

 ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

1. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ (Β. Λωλίδης).

https://www.archaiologia.gr/blog/2024/10/04/%cf%83%cf%8d%ce%b3%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b7-%ce%ad%ce%ba%ce%b8%ce%b5%cf%83%ce%b7-%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%bf%ce%b3%ce%bb%cf%85%cf%80%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82-%cf%83%cf%84/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...