ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 11 Ιουλίου 2025

Έκθεση Ζωγραφικής του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου στο ΔΗΜ. ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ «ΚΕΦΑΛΟΣ»


Η έκθεση ζωγραφικής του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου με τίτλο «Αθωνικές Ενατενίσεις», θα παρουσιαστεί στο ΔΗΜ. ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ «ΚΕΦΑΛΟΣ» από τις 12/08/2025, έως τις 17/08/2025.

Στην έκθεση, που τα εγκαίνια της θα γίνουν στην ισόγεια αίθουσα του Θεάτρου την Τρίτη 12 Αυγούστου 2025 και ώρα 20.00 μ.μ, θα παρουσιαστεί μια θεματική ενότητα τριάντα σχεδίων, που δημιουργήθηκαν σε διάστημα αρκετών χρόνων και προσκυνηματικών επισκέψεων του δημιουργού στο Άγιο Όρος.

Η Ιστορικός Τέχνης & Θεωρίας του Πολιτισμού κα Αθηνά Σχινά, έχει γράψει μεταξύ άλλων για τα έργα:

Αθωνικές Ενατενίσεις

«Πρωτοβλέποντας τα έργα με μολύβι που φιλοτέχνησε ο Γεράσιμος Γερολυμάτος, τα σχετικά με τα Αθωνικά Μοναστήρια κι αντικρίζοντας αρχικά μάλιστα τα προσχέδιά τους, εδώ κι αρκετά χρόνια, θυμήθηκα ασυναίσθητα τον Προφήτη Ιεζεκιήλ, στον Όσιο Δαβίδ της Θεσσαλονίκης (ή γνωστότερο ως Μονή Λατόμου, όπως αναφέρω παραπάνω). Έχοντας εκείνος ο Προφήτης τεντωμένες τις παλάμες του δίπλα στα αυτιά του κι έχοντας εκστασιασμένος ορθάνοιχτα τα μάτια, κοιτώντας όμως όχι προς τον Χριστό, αλλά  αλλού και πουθενά, είχα μια ανάλογη αίσθηση, αναψηλαφώντας με το βλέμμα αυτά τα «δαντελένια» πονήματα της οδοιπορίας και της ενατένισης του Γερ. Γερολυμάτου.

Μικρά Αγία Άννα

   Χρησιμοποιώντας ο Γερ. Γερολυμάτος τα πιο πρόχειρα και ταπεινά υλικά, όπως είναι τα μολύβια, τα ημιτόνια δηλαδή του γραφίτη που αφήνουν έκτυπα σημάδια από το πέρασμά τους, ζωγραφίζει. Σύρει απαλά το χέρι του και κάθε φορά με διαφορετική πίεση ακουμπά πάνω στις επιφάνειες του χαρτιού, εκφράζοντας ρυθμοτεχνικά  εντάσεις και υφέσεις, όπως αλλού πυκνώσεις και αραιώσεις μέσα από στίξεις ή γραμμοσειρές που διακεντούν το κενό. Η αίσθηση της όρασης στα έργα αυτά υπαλλάσσεται με εκείνην της αφής. Αλλά κι εκείνη της αφής, που μεταφέρει και στη συνέχεια μεταπλάθει ψήγματα της ακοής, είναι σαν να μετουσιώνει κάτι από τα ψελλίσματα των ονείρων και τους ψιθύρους των αγγελοκρουσμάτων, που αναμειγνύονται στη συνέχεια με τα ίχνη και τους βηματισμούς, με τις περιφορές και τις επιδαψιλεύσεις της μοναξιάς. Μιας υπαρξιακής μοναξιάς και μιας μετεωριζόμενης αγωνίας ανάμεσα στο εδώ και στο επέκεινα, στην απαντοχή και στην λύτρωση, γνωρίσματα ή «καταστασιακές» συνθήκες (conditiones situationistes), που τις περιθάλπει –μέσα στην παραδεισένια πλάση – η συντροφικότητα. 

   Μέσα από τις όψεις των Μοναστηριών και των Σκητών που ιχνηλατεί ο Γεράσιμος Γερολυμάτος αναψηλαφεί τις συναντήσεις του ατόμου με την κοινότητα. Οι ψυχικές διαθέσεις του ενός, αλλά και της «ομηγύρεως», συνομιλούν με τις ώρες και τις εποχές της βλάστησης, όπως αυτή φυτρώνει, μαραίνεται κι ανασταίνεται ανάμεσα στα χώματα, στις πέτρες και στον ουρανό. Τα φρουριακής κατασκευής κτίσματα, ανθιστάμενα στον χρόνο και στις ποικίλες όσες περιπέτειες, εμφανίζονται ως παράδοξα μεγαλιθικά μνημεία, άλλοτε πάλι ως Κιβωτοί γνώσεων και παραδόσεων, ιστοριών και θρύλων. Σκηνικά και σκηνώματα, τα κτίσματα αυτά λειτουργούν ως θεματοφύλακες και ιερά τοπόσημα, ως συμβολικοί «θώρακες» επίσης, αλλά κι ως ενδύματα πίστης κι ευψυχίας. Οι μολυβιές του ζωγράφου, η μια πυκνά και κοντά στην άλλη, αποκτούν μουσικές ιδιαιτερότητες. Τα χωροδιαστατικά γίνονται χρονικά διαστήματα, που μετατρέπονται με την σειρά τους, σε αίνους ζωής και πράξης». 

Αθηνά Σχινά

Αρχική εικόνα: Νέα  Σκήτη Αγίας Άννης


Δημοτικό Θέατρο Δήμου Αργοστολίου ΚΕΦΑΛΟΣ

Οδός: Λεωφόρος Βεργωτή 16, Αργοστόλι

Εγκαίνια: Τρίτη 12-08-2025, ώρα 20.00 μ.μ

Διάρκεια Έκθεσης: Από τις 12-08-2025, έως τις 17-08-2025,

Ώρες Λειτουργίας: Καθημερινά από 20.00,.’εως 23.00 μ.μ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...