Στα αριστερά μια γυναίκα
με χιτώνα και ιμάτιο παίζει αυλό. Τα μαλλιά της είναι μαζεμένα σε σάκκο (έτσι
λέγεται ο τρόπος που έχει τα μαλλιά της). Πίσω της χαμηλά ένας οκλαδίας δίφρος
και ψηλότερα κρέμεται μια συβήνη (θήκη για αυλούς). Δεξιά της ένας γενειοφόρος
άντρας, μάλλον είναι ο Ανακρέων, ντυμένος με γυναικεία ρούχα χορεύει κρατώντας
στο ένα του χέρι κύλικα και στο άλλο βάρβιτο. Φοράει χιτώνα, ιμάτιο και ψηλά
υποδήματα, τους κοθόρνους.
Ο Ψίαξ αγγειογράφος....Υπήρχε ένας Αθηναίος αγγειογράφος κατά την
αρχαιότητα του 6ου αιώνα π.Χ. που είναι γνωστός ως Ψίαξ. Έργα του έχουν
διασωθεί και ανήκουν στην πρώιμη φάση της ερυθρόμορφης αγγειογραφίας.
Συμποσιαστές με
γυναικεία ρούχα συναντάμε και σε άλλα αγγεία, ενώ μερικές φορές ένας από αυτούς
τους γυναικωτούς συμποσιαστές είναι ο Ανακρέων, ο γνωστός μάλλον θηλυπρεπής
αλλά και μεγαλοπρεπής Ίωνας ποιητής, που ήρθε στην Αθήνα περίπου το 522 π.Χ,
προσκεκλημένος του Ίππαρχου, του γιού του Πεισίστρατου.Η εκπληκτική ακόμα και
για σήμερα διακόσμηση του πινακίου έγινε πάνω σε υπόλευκο-κιτρινωπό επίχρισμα,
κάτι το σύνηθες για τον Ψίακα.
Ψίαξ
(ο) — κύπελλο ή ποτήρι-Στην Αρχαία Ελλάδα, «ψίαξ» αναφέρεται σε ένα είδος
λεπτού, κομψού αγγείου για πόση, συχνά κατασκευασμένο από γυαλί ή μέταλλο. Ήταν
πολυτελές αντικείμενο, συνήθως χρησιμοποιούμενο σε συμπόσια.
Πληροφορίες για τον
Ψίακα-Χρονολογία: περίπου 540–520 π.Χ. Αθήνα-Μεταβατική περίοδος από την
μελανόμορφη στην ερυθρόμορφη τεχνική.
Υπέγραφε με τη φράση
«Ψίαξ έγραψεν», γεγονός που δείχνει ότι ήταν αγγειογράφος. Δεν υπάρχει απόδειξη
ότι ήταν και κεραμέας (κατασκευαστής των αγγείων), αλλά είναι πιθανό.
Τα έργα του δείχνουν επιρροή από τον Εξηκία, έναν από τους μεγαλύτερους μελανόμορφους αγγειογράφους, και ήταν δάσκαλος ή προκάτοχος του Ευφρονίου, ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ερυθρόμορφης τεχνικής.
Χαρακτηριστικά των έργων
του...Μυθολογικές σκηνές (Ηρακλής, Θησέας, Τρωικός Πόλεμος), σκηνές καθημερινής
ζωής και αθλητικές παραστάσεις.
Για
τη συνέχεια εδώ:
https://ellinondiktyo.blogspot.com/2025/10/blog-post_31.html

.jpg)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου