ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012

Μικρές πινελιές πολιτικής ζωγραφίας


Tου Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

· ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ. Αγοράστε κάποιο από τα βιβλία του Μίμη Ανδρουλάκη. Βοηθήστε να ενισχύσουμε έναν αγωνιστή της Αριστεράς, τώρα που ανεξαρτητοποιήθηκε από το Πασόκ, αφού πρώτα, βεβαίως, ψήφισε τα μέτρα και τα 3 Μνημόνια! Είναι ζήτημα εθνικής σημασίας, το να παραμείνει ζωντανή η φωνή του μεγαλύτερου διανοούμενου παρλαπίπα του αιώνα μας. Ενός χαρισματικού μπουρδολόγου και φιλόσοφου του πισινού. Ενός ευφυολόγου ξερόλα, που με τις ακατάσχετες θεωρίες του, εν είδει διάρροιας, αλλά και με τον πολιτικό του χαμαιλεοντισμό, ανοίγει νέους δρόμους για την κατανόηση της ανθρώπινης σχετικότητας και ευελιξίας.


· Ποιος λογικός άνθρωπος θα συμφωνούσε με τον βουλευτή της ΧΑ, Παπά; Ο Σοφοκλής Σχορτσιανίτης που αγωνίζεται ολόψυχα με τα εθνικά μας χρώματα, είναι αναμφισβήτητα πιο Έλληνας από πολλούς «Έλληνες» και σίγουρα από έναν Τατσόπουλο ή από μια Ρεπούση, που αποκάλεσε την αναπαράσταση για την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου «εθνικιστικό κιτς»! Και αυτό, μέσα από το πρίσμα ενός υγιούς πατριωτισμού, που δεν κρίνει τους ανθρώπους από το δέρμα τους, αλλά από τις πράξεις και τους λόγους τους.

· «Χτύπησε» πάλι η κα Ρεπούση! Έπειτα από το «συνωστισμό» της Σμύρνης, σειρά πήρε τώρα το Μεσολόγγι! Είναι, λέει, «εθνικιστικό κιτς  η αναπαράσταση της ηρωικής Εξόδου, που συγκλόνισε την ελεύθερη ανθρωπότητα. Το ίδιο και η αναπαράσταση της πυρπόλησης της τουρκικής φρεγάτας στις Σπέτσες, η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και οποιαδήποτε άλλη αναπαράσταση συμπεριλαμβανομένης, φαντάζομαι, και της Θείας Ευχαριστίας, αφού και αυτή είναι μια αναπαράσταση εις ανάμνηση του Μυστικού Δείπνου! Πάει, λοιπόν, και ο Ζάλογγος, πάει και το κρυφό σχολειό, πάνε όλα! Τα σάρωσαν οι λογχοφόρες πένες των αναθεωρητών της ιστορίας. Έτσι νομίζουν. Όμως, αναρωτιέται κανείς, ποια να είναι η αιτία και ο σκοπός αυτών των αλλεπάλληλων προκλήσεων, απέναντι στην καταγεγραμμένη ιστορική συνείδηση των Ελλήνων; Να είναι, άραγε, μόνο η μεγαλομανής αυταπάτη, ότι κατέχει κάποιαν αλήθεια, που μόνο εκείνη και άλλα 80-100 άτομα του είδους της γνωρίζουν; Ότι θέλει, δηλαδή, να μας διδάξει αλτρουιστικά μιαν άλλη ανάγνωση της ιστορίας; Ή μήπως είναι ένα βίτσιο της το να θέλει να γίνει persona non grata, σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, με πρώτο ήδη το Μεσολόγγι; Φαντάζομαι το χολερικό πρόσωπο, με την έκφραση του ξινισμένου γιαουρτιού, να απολαμβάνει με μια αλλόκοτη ευχαρίστηση και με ένα σαρδόνιο χαμόγελο τις κατακραυγές και τα μπινελίκια που ρίχνουν εκατομμύρια Έλληνες! Σίγουρα, πάντως, θα πρέπει να υπάρχουν και πιο σοβαρές αιτίες από αυτές που ανέφερα. Διότι, κατά αντίστροφη αναλογία με τη ζημιά που υφίσταται εξαιτίας της η ΔΗΜΑΡ στην Ελλάδα, υπάρχει και η αύξηση της εκτίμησης και των «μετοχών» στην Τουρκία! Στην Τουρκία, που μπορεί να συνεχίζει ανενόχλητη να κάνει βέβηλες αναπαραστάσεις για την άλωση της Πόλης και την κατάληψη της Σμύρνης, χωρίς να κινδυνεύει να κατηγορηθεί για «εθνικιστικό κιτς» από την κυρία ξερόλα που μόνο σε εμάς κουνάει επιτιμητικά το δάκτυλο της ορθότητας! Αυτήν, που ενώ είναι ιστορικός, κηρύττει σαν «πρόοδο» την ιστορική μας αφασία!

· Μερικές φορές μοιάζει ειρωνικό, αλλά κάποιοι άνθρωποι δε μπορούν να ξεφύγουν από το όνομα τους. Για αυτό λένε «καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα».
Έχουμε, λοιπόν, και λέμε:
Ο Παπα-νδρέου μας «διάβασε».
Ο Πεταλωτής ήταν ο πρώτος που μας πετάλωσε.
Ο Παπαδήμ(ι)ος μας εκτέλεσε,
Ο Πικραμένος μας πίκρανε,
Ο Παπουτσής μας άφησε ξυπόλυτους,
Ο Στουρνάρας μας πήρε για στουρνάρια
και ο Σαμαράς μας σαμάρωσε!

· Η σάτιρα στην Ελλάδα, είναι από την αρχαία εποχή ο καλύτερος τρόπος για να πεις στα αστεία τα πιο σοβαρά πράγματα .
Όμως, το να λες στα σοβαρά τα πιο αστεία, όπως είναι π.χ το “βιώσιμο χρέος”, λέγεται γελοιότητα!

· Καθώς θα έχετε διαπιστώσει τους τελευταίους μήνες, ο Άδωνις Γεωργιάδης ανέβηκε από την Γ΄ στην Α΄ Εθνική και τώρα παίζει σέντερφορ στο Πρωτάθλημα! Έχει αναλάβει σχεδόν εργολαβικά να σηκώνει το βάρος της υπεράσπισης των Μνημονίων, εκ μέρους της ΝΔ και της κυβέρνησης! Ο άνθρωπος, που ένα χρόνο πριν ως Λ.Α.Ο.Σ, τσίριζε (αυτός είναι ο ακριβής χαρακτηρισμός) εναντίον του Σαμαρά, τώρα ξελασπώνει στην τηλεόραση τους νεοδημοκράτες μεγαλοσχήμονες που δεν τολμούν να εμφανιστούν, κάνοντας για εκείνους τη «βρώμικη» δουλειά! Αναρωτιέμαι, πως να νιώθουν άραγε οι οπαδοί της ΝΔ για τον πλέον αντιπαθή πολιτικό του ελληνικού κοινοβουλίου, που μαζί με τον Βορίδη έχουν ήδη προδώσει έναν πολιτικό αρχηγό και δεν το έχει σε τίποτα να το κάνει και σε ένα δεύτερο;!

· Η Ιστορία είναι παράξενο πράγμα, κ. Γεωργιάδη. Αντί, όπως πιστεύεις εσύ, να γράψει στο μέλλον για 153 ήρωες και γενναίους, θα μπορούσε να γράψει για 153 επονείδιστους συνεργάτες των Γερμανών! Δεν θα είναι και η πρώτη φορά άλλωστε!

· Εξαίσιος ηθοποιός ο υπουργός Δικαιοσύνης κ. Ρουπακιώτης, με αληθινό ταλέντο και ευφράδεια που καλλιέργησε επί δεκαετίες στις αίθουσες των δικαστηρίων, υπερασπιζόμενος τους πελάτες του. Πρόσφατα, όμως, ένιωσε την ανάγκη να κάνει το ίδιο και για τον εαυτό του. Να κάνει τα πικρά-γλυκά, απέναντι σε φίλους και εχθρούς, που τον κατηγορούν ευθέως για συντεχνιακή αντίληψη στο θέμα που αφορά και εξαιρεί τους δικηγόρους από σειρά μέτρων. Τη στιγμή μάλιστα, που ο ίδιος, ψήφισε και υπέγραψε, παρά τις στομφώδεις ψευδοηρωϊκές διαβεβαιώσεις του περί του αντιθέτου, όλα τα μέτρα που τσακίζουν εκατομμύρια άλλων Ελλήνων μισθωτών και εργαζόμενων. Σήμερα, μας είπε, ότι υπόγραψε χωρίς να το θέλει, με το μαχαίρι στο λαιμό, και πως κλαίει η καρδιά του για τη μάνα που δεν έχει γάλα για το παιδί της! Δεν ενδιαφέρεται, λέει για την καρέκλα, παρόλα αυτά κάθεται ακόμη επάνω της. Καταγγέλλει αλλά υπομένει. Υπάρχει όμως λύση! Κάνετε, λοιπόν, και εσείς κε Ρουπακιώτη, αυτό, που ο κάθε αξιοπρεπής εκβιαζόμενος θα έπρεπε να κάνει από την πρώτη στιγμή, αν ήθελε να περισώσει το φιλότιμο και τη λεβεντιά του και παραιτηθείτε!

· Είναι εκπληκτικό πόσες φράσεις υπάρχουν στο καθημερινό λόγο, οι οποίες έχουν σχέση με όλα σχεδόν τα όργανα και τα μέλη του σώματος μας. Είναι φράσεις κοινές, που σχεδόν πάντα έχουν αρνητικό χαρακτήρα, καθώς λέγονται σε στιγμές έξαρσης και θυμού, ενώ απηχούν ένα μακρινό παρελθόν, όπου οι διαφορές επιλύονταν κυριολεκτικά με τα νύχια και τα δόντια. Παραθέτω μερικές που αγγίζουν ακόμη και τα όρια του κανιβαλισμού:

· του έφαγε το συκώτι ή τη σπλήνα

· του έπρηξε τη χολή

· Θα του κόψω το χέρι ή

· θα του κόψω τα γόνατα

· θα του κόψω τα α@@δια (προσφιλές στους αντροκαυγάδες)

· θα μου κλάσεις τα α@@δια (μια παραλλαγή του προηγούμενου)

· Θα του πιω το αίμα, ή

· θα του φάω το μεδούλι (αναλόγως το θυμό)

· Μου ζάλισε το κεφάλι

· Θα του βγάλω τα μάτια

· ή θα της βγάλω τα μαλλιά (προσφιλές στις κυρίες) τονίζοντας ιδιαίτερα το «τρίχα-τρίχα»

· Του κόπηκαν τα ήπατα και διάφορες άλλες παραλλαγές και τοπικά ιδιώματα.

Τελευταία μάλιστα οι πολιτικοί στυλ Τατσόπουλου και Γεωργιάδη, μας έχουν προσθέσει ακόμη μια έκφραση στη λίστα της σχετικής φρασεολογίας που απλά τους λέει, «μας έχετε πρήξει τους αδένες!» και είναι η ώρα να παίρνετε πόδι!

· Οι σοβαρές ενημερωτικές εκπομπές χρειάζονται και σοβαρούς δημοσιογράφους κε Χασαπόπουλε. Ευτυχώς ο Αναγνωστάκης με το βάρος του ισορροπεί κάπως τη δική σας ελαφρότητα. Είδα στο μεγκάλο κανάλι πως είχατε καλέσει ένα συνδικαλιστή δάσκαλο από τους συλληφθέντες για τον προπηλακισμό του Γερμανού πρόξενου, όχι τόσο για να τον ρωτήσετε επί της ουσίας για τα προβλήματα της Εκπαίδευσης και τους λόγους των κινητοποιήσεων, αλλά μάλλον για να τον μειώσετε στα μάτια της κοινής γνώμης, ίσως με άνωθεν σαφείς εντολές, αφού δε φημίζεστε για το δικό σας λόγο. Δέχομαι ότι πολλοί συνδικαλιστές είναι αναξιόπιστοι, δέχομαι ακόμη και την υπερβολή της οργισμένης αντίδρασης. Αλλά αυτό που δε μπορώ να δεχτώ κε Χασαπόπουλε, είναι το να μετατρέπεστε ανερυθρίαστα σε ένθερμο υποστηρικτή της γερμανικής αυθαιρεσίας και σε κατοχική δοσίλογη καρικατούρα τύπου «γέρο Λαδά», που αντιτίθεται στην αντίδραση και συνιστά σε όλους υποταγή και «λογική» συμπεριφορά. Και αυτό το κάνατε, εστιάζοντας μόνο στους τύπους και ρωτώντας επίμονα το δάσκαλο να απαντήσει στο συναισθηματικό ερώτημα: «Τι παράδειγμα δίνετε με τέτοιες πράξεις στους μαθητές σας;». Φαντάζεστε, λοιπόν, στην Κατοχή να λέγατε σε ένα δάσκαλο της αντίστασης, τι παράδειγμα δίνει που αντιστέκεται τους Γερμανούς; Εκείνος, είτε επειδή δεν ήταν ετοιμόλογος, είτε επειδή τον είχατε στριμώξει άγρια, όπως ποτέ δε κάνετε με τους πολιτικούς προσκεκλημένους σας, ψέλλιζε διάφορα με απολογητικό ύφος. Ενώ κανονικά, θα έπρεπε να σας απαντήσει αληθινά για πρώτη ίσως φορά στη συνδικαλιστική του θητεία και να σας πει σθεναρά: «Δίνω στους μαθητές μου το παράδειγμα, πως θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τους εχθρούς της πατρίδας τους!».

Ωστόσο, μη νομίζει κανείς, ότι ο «ταλαντούχος συγγραφέας» μας Πέτρος Τατσόπουλος, ήρθε για να φέρει μόνο γέλιο στη ζωή μας. Όχι! Ήρθε για να φέρει και «ήθος» στο δημόσιο λόγο μας! Μάλιστα, με την είσοδο του στη Βουλή, ο «εθνικός μας στάβλος» αποκτά νέο περιεχόμενο, αφού δίπλα στα τόσα πολλά ημίαιμα γαϊδαρομούλαρα (γομάρια τα είχε ονομάσει ο Ροντούλης), μπήκε επιτέλους και ένα «καθαρόαιμο» άτι, που έχει πηδήξει τη μισή Αθήνα! Θυμάμαι, άλλωστε, πως ήθελε να τον αποκαλούν η «Ψ@λή του Βουκεφάλα»!! Βλέπετε, λοιπόν, πως όλα ταιριάζουν!

(το σχέδιο του Κυνικού με μελάνι, είναι του αρθρογράφου)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...