ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Το αρχαιολογικό «ιερατείο» της Αμφίπολης

του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

Να πω καταρχάς, πως αισθάνομαι αρκετά ικανοποιημένος από την εύρεση των λειψάνων του νεκρού. Επιτέλους, αυτή ήταν μια εξέλιξη καθοριστικής σημασίας για την απάντηση πολλών ερωτημάτων σχετικά με το μνημείο. Επιπλέον δίνει στους Έλληνες ένα λόγο, ώστε έπειτα από την πρόσκαιρη απογοήτευση τους αναφορικά με το διαφαινόμενο άκαρπο τέλος της ανασκαφής, να αισθάνονται ικανοποιημένοι, καθώς τα οστά του νεκρού είναι ασυγκρίτως πιο σημαντικά από οποιαδήποτε χρυσά ή αργυρά κτερίσματα. Τουλάχιστον, αυτή η χαροποιός εξέλιξη, θα περιορίσει σημαντικά τα σενάρια της ακατάσχετης συνωμοσιολογίας, τα οποία θα πυροδοτούσε η έλλειψη κάποιου σημαντικού ευρήματος και κατά συνέπεια το ανικανοποίητο ενδιαφέρον των Ελλήνων.


Όχι, βέβαια, ότι θα σταματήσουν τώρα τα σενάρια των τηλεαρχαιολόγων αλλά και των ξένων μαϊντανών, που μας βομβαρδίζουν με θεωρίες κελαηδώντας μέσω Twitter και τις οποίες αναπαράγουν τα μπλογκ αποβλέποντας στα «κλικ». Παρόλο δε, που το τελευταίο διάστημα και έπειτα από τη δημόσια διάψευση τους (από τα ίδια τα ευρήματα) εξαφανίστηκαν οι Παλαγγιάδες και οι Νακάσηδες, ορισμένοι εξακολουθούν ακόμα ακάθεκτοι να κάνουν δημόσια δηλώσεις των νέων θεωριών τους, περί του νεκρού τώρα. Ξεκινούν δε με την φράση: «Όπως είχα πει..»,  παρά το γεγονός ότι έχουν διαψευστεί πανηγυρικά για όλα σχεδόν τα προηγούμενα. Τι είναι αυτό τελικά, που ενθαρρύνει έναν επιστήμονα να εγκαταλείψει το στέρεο έδαφος της επιστήμης του, για να αποκτήσει και το αμφίβολο προορατικό χάρισμα ενός προφήτη ή ενός μάντη; Είναι γεγονός, πως η κάθε επιστήμη και ειδικότητα έχουν τους σοβαρούς και τους φαιδρούς λειτουργούς τους. Στην προκειμένη περίπτωση, οι αρχαιολόγοι που έχουν διασώσει την τιμή της αρχαιολογίας, είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Δεν είναι λοιπόν ναός το μνημείο της Αμφίπολης, όπως έλεγαν μερικοί, αλλά τάφος. Δεν είναι κενοτάφιο, ούτε ημιτελές κτίσμα, όπως έλεγαν κάποιοι άλλοι. Ούτε ιερό του Διονύσου είναι, ούτε θησαυροφυλάκιο, ούτε η πύλη του Άδη, ούτε, ούτε....Είναι προφανές, βέβαια, ότι ο τάφος έχει συληθεί και έχουν αφαιρεθεί τα πολύτιμα αντικείμενα του, εκτός και αν οι αρχαιολόγοι δεν μας τα έχουν πει όλα και σίγουρα δεν μας τα έχουν πει (Καρυάτιδες-χέρια). Αυτό ακούγεται κάπως «συνωμοσιολογικό», είναι όμως έτσι; Ας εξετάσουμε, λοιπόν, τις βασικές αιτίες του «συνωμοσιολογικού» φαινομένου που διαπιστώνουμε στο διαδίκτυο και το που μπορεί αυτό να οφείλεται. Είναι απλά ένα αποτέλεσμα του έντονου φαντασιακού κάποιων ανθρώπων, ή βασίζεται σε αντικειμενικούς λόγους, όπως είναι η ελλιπής έως και επιλεκτική ενημέρωση επί των ευρημάτων της ανασκαφής και στην κακή επικοινωνιακή διαχείριση τους; Αν δεν υπήρχαν «κενά» και «τρύπες» στο «αφήγημα» της ανασκαφής, που δημιουργούν διαρκώς νέους γρίφους, θα έκαναν προσπάθεια για να τα απαντήσουν με θεωρίες «συνωμοσίας»; Και εννοώ για πράγματα που οι αρχαιολόγοι γνωρίζουν και όχι για άλλα, που ούτε οι ίδιοι γνωρίζουν και άρα πώς θα μπορούσαν να μας τα πουν; Αν οι άνθρωποι δεν ένιωθαν από καθαρό ένστικτο πως γίνεται μια προσπάθεια επιλεκτικής ενημέρωσης τους, θα επιδίδονταν σε υποθέσεις προκειμένου να βρουν τις απαντήσεις που οι αρμόδιοι δεν τους δίνουν; Αν δεν ένιωθαν μια βαθιά καχυποψία και έλλειψη εμπιστοσύνης προς κάθε αρχή, πολιτική και αρχαιολογική, θα έκαναν τις δικές τους λογικές ή και παράλογες εκτιμήσεις; Αν με ρωτήσετε, θα σας πω αυθόρμητα, πως όχι! Δεν θα το έκαναν, αν τα πράγματα ήταν καθαρά και ξάστερα. Το «ναι-ναι και το ου-ου». Διότι η ασάφεια και τα μισόλογα είναι που τρέφουν την αμφιβολία και μόνο αυτά. Έτσι ο Έλληνας, ο χιλιοπροδομένος και άλλο τόσο εξαπατημένος, έχει κάθε δικαίωμα πιστεύω, να δυσπιστεί και να αμφιβάλλει, διότι έχει ζήσει το ψέμα στο πετσί του. Ας όψονται οι πολιτικοί του, που τον έκαναν πρωταθλητή της καχυποψίας με τα τεχνάσματα τους. Δείτε την καχυποψία και σαν μια μέθοδο επιβίωσης, έναν τρόπο άμυνας και όχι απαραίτητα μόνο ως ένα ελάττωμα. Θα ήταν κρίμα τώρα, λοιπόν, η αρχαιολογία, να πάρει τη σκυτάλη της αναξιοπιστίας από τους πολιτικούς.

Υποστήριξα εξαρχής την Κ. Περιστέρη και την ομάδα της και το ίδιο έπραξα κατά τις αρχαιολογικές διαμάχες, εφόσον πίστευα ότι οι εκτιμήσεις της ήταν σωστές. Την ευχαριστώ και τη συγχαίρω δημόσια για όσα μας πρόσφερε, προσθέτοντας νέα, σημαντικά  δεδομένα στη συλλογική μας παρακαταθήκη. Όμως, έχοντας μείνει έξω από αυτές τις διαμάχες, ως μη ειδικός, αλλά σαν ένας απλός παρατηρητής, προσπαθώ τώρα να καταλάβω, ποιο να ήταν το νόημα της παρακάτω διάψευσης της Κ. Περιστέρη, που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο, η οποία φέρεται «εκνευρισμένη» και αντιφάσκουσα, καθώς αυτό που διέψευδε λίγες ώρες πριν (!!) μας το ανακοίνωνε λίγες ώρες μετά!! Δηλαδή την ύπαρξη......ευρημάτων! Αναρωτιέμαι, γιατί; Στο δικό μου λεξιλόγιο, τα οστά του νεκρού και τα μικροαντικείμενα που βρέθηκαν, λέγονται ΕΥΡΗΜΑΤΑ (ακριβώς επειδή βρέθηκαν). Στο λεξιλόγιο όμως της Κ. Περιστέρη, αυτά πως να λέγονται άραγε;; Επικοινωνιακά παιχνίδια;;

«η επικεφαλής της ανασκαφής Κατερίνα Περιστέρη εμφανίζεται εκνευρισμένη με όσους έσπευσαν να την ερμηνεύσουν και να προαναγγείλουν νέα ευρήματα.
«Δεν έκανα καμία απολύτως δήλωση που να προαναγγέλλει ευρήματα από την ανασκαφή», δήλωσε η κα Περιστέρη αργά το βράδυ της Τρίτης στο Έθνος. Και συνέχισε: «Το μόνο που είπα κατά την χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας που έγινε συμβολικά στην Αμφίπολη ήταν ότι αύριο, θα γίνουν επίσημες ανακοινώσεις», είπε.
http://www.newsit.gr/…/amfipolh-katerina-peristeri-evrimata…»

Όλα αυτά, είναι βέβαιο ότι προκαλούν σκεπτικισμό, όχι μόνο στους «συνωμοσιολόγους», αλλά ακόμα και σε ανθρώπους λογικούς, που ζυγίζουν πολύ καλά τα όσα ακούνε. Και δεν είναι μόνο αυτό, αλλά και πολλά άλλα που τροφοδοτούν τις αμφιβολίες μας, πάντα με την ευθύνη των ίδιων. Όπως έχω γράψει και πριν από ημέρες, δεν είναι ότι μας λένε ψέματα, προς θεού! Είναι απλά, ότι μας λένε τη μισή αλήθεια μπορεί και λιγότερο της μισής! Οι λόγοι ίσως να είναι και ευνόητα πολιτικοί, αλλά είναι ταυτόχρονα και αυτοί, που όπως προανέφερα, τροφοδοτούν τη συνωμοσιολογία. Σχετικά με όλα αυτά και σε ό,τι αφορά την τακτική της κρυψίνοιας και της ομερτά που εφαρμόζουν οι αρχαιολόγοι στην Αμφίπολη, έκανα κάποιες σκέψεις, που θα προσπαθήσω να τις εκφράσω όσο πιο συνοπτικά γίνεται και με ακρίβεια. Δεν γνωρίζω τους κανόνες που διέπουν την αρχαιολογική δεοντολογία περί των ανασκαφών, αν είναι άτυποι ή νομοθετημένοι, αλλά αν είναι αυτοί που βλέπουμε στην Αμφίπολη, τότε έχω πολλές εύλογες ενστάσεις τις οποίες θα καταθέσω προς συζήτηση ή προς απάντηση.

  1. Πιστεύω κατά αρχήν, ότι κανένας λογικός άνθρωπος δεν αμφισβητεί τη δικαιοδοσία, το προβάδισμα και την ευθύνη που εύλογα έχουν οι συμπαθείς αρχαιολόγοι για τις ανασκαφές. Κανείς δεν διεκδικεί κάτι, ούτε θέλει να υποκαταστήσει τους αρμόδιους επιστήμονες, ή να παρεμποδίσει την έρευνα τους. Αλλά από που και ως που η ανακοίνωση των ευρημάτων μιας ανασκαφής, μπορεί να παρεμποδίσει το έργο των αρχαιολόγων, πέρα από το να διαφωτίσει το κοινό;
  1. Έχει δικαίωμα ένας αρχαιολόγος να μην ανακοινώνει τα ευρήματα του, με την αιτιολογία ότι θέλει πρώτα να τα «μελετήσει»; Με έκπληξη διάβασα πως κάποια αρχαιολόγος έχει εδώ και 30 χρόνια μια πολύ σημαντική επιγραφή, που τη «μελετά» και κανείς δεν γνωρίζει κάτι για αυτήν!! Και όπως πάντα συμβαίνει με τους πολιτικούς, που μόνο όταν έχουν προστριβές μεταξύ τους μαθαίνουμε κάποιαν αλήθεια, έτσι και με τους αρχαιολόγους! Είπε μάλιστα η Κ. Περιστέρη: «Έχουμε παραδείγματα, εδώ στο Μουσείο της Αμφίπολης, την επιγραφή του Εφηβαρχικού Νόμου, την οποία μελετά από το 1984 η κόρη του αείμνηστου Δημήτρη Λαζαρίδη, κ. Καλλιόπη Λαζαρίδη, και ακόμη δεν έχει μελετηθεί. Έρχονται ξένοι συνάδελφοι και ρωτούν τι γίνεται. Κι εγώ ως διευθύντρια του Μουσείου νιώθω άσχημα, διότι η έρευνα πρέπει να προχωρά. Πρέπει αυτά που ξέρουμε να τα δίνουμε στους άλλους, όχι μόνο στους δημοσιογράφους».  http://www.visaltis.net/2014/09/blog-post_23.html Αυτό το τελευταίο, βέβαια, θα έπρεπε να ισχύει και για την Αμφίπολη. Ωστόσο, αναρωτιέμαι. Αυτά τα πράγματα γίνονται και αλλού, ή συμβαίνουν μόνο εδώ στην Ελληνοζουλάνδη;;
  1. Ίσως κάποιοι να έχουν αντιληφθεί με υπερβολικό τρόπο την έννοια της έρευνας, αφού δεν πρόκειται περί αστυνομικής έρευνας, αλλά περί αρχαιολογικής. Στην αστυνομική έρευνα η απόκρυψη στοιχείων είναι σαφώς επιβεβλημένη, αλλά στην αρχαιολογική γιατί; Μήπως η αρχαιολογική ομάδα ανήκει στο CSI και δεν το καταλάβαμε;
  1. Γιατί η μη ανακοίνωση ΟΛΩΝ των ευρημάτων, να συνδέεται σκοπίμως με την αρχαιολογική ερευνητική διαδικασία και με τη δήθεν ανάγκη για μελέτη πριν τις ανακοινώσεις;; Κανείς δεν ζήτησε από τους αρχαιολόγους πρόωρα και βιαστικά συμπεράσματα αναφορικά με τα ευρήματα. Θα μπορούσαν απλά να μας δείξουν όσα βρήκαν, πράγμα που έκαναν επιλεκτικά μόνο για όσα ευρήματα ήθελαν και να αφήσουν τον καθένα μας με το μυαλό που διαθέτει, να κάνει τις δικές του σκέψεις. Εκτός και αν πιστεύουν, πως μόνο οι ίδιοι 5-6 αρχαιολόγοι διαθέτουν μυαλό και πως  μέσα στα υπόλοιπα 10 εκατομμύρια των Ελλήνων δεν υπάρχουν και άλλοι, ακόμα και άλλων γνωστικών πεδίων, που να διαθέτουν νου και που θα μπορούσαν να βοηθήσουν με κάποιαν καλή ιδέα τους. Δεν θα ήταν ανάγκη, λοιπόν, να μας πουν κάτι άλλο για αυτά. Θα ήταν αρκετό να μας παραπέμψουν σε μια μελλοντική μελέτη, είτε σε κάποιο αρχαιολογικό συνέδριο, όπου θα μπορούσαν να μας εξηγήσουν καλύτερα και πιο αξιόπιστα όλα τα σχετικά. Θα αρκούσε μόνο να μας τα έδειχναν. Διότι, αν η ανακοίνωση των ευρημάτων παρεμποδίζει την έρευνα, όπως λένε, τότε γιατί για μερικά από τα ευρήματα αποδείχθηκαν λαλίστατοι, ενώ για άλλα έγιναν «Σφίγγες»; Μήπως δεν έχουν όλα τα ευρήματα την ίδια αξία και τα αντιμετωπίζουν με τρόπο διαφορετικό;
  1. Μήπως η αρχαιολογική ομάδα, έχει αποφασίσει (και με λίγη πίεση) πως ενστερνίζεται την άποψη που λέει, ότι: «Η Γνώση προορίζεται για τους λίγους και εκλεκτούς»; Αλλιώς, πως εξηγείται το γιατί δεν έχουν ανακοινώσει όλα τα ευρήματα της ανασκαφής, κρατώντας τους Έλληνες στο σκοτάδι της άγνοιας;; Μήπως πρόκειται λοιπόν, για κάποιο ιδιότυπο αρχαιολογικό «ιερατείο», που πιστεύει πως έχει το απόλυτο δικαίωμα να διαχειρίζεται μόνο του τη γνώση αυτή, που θα έπρεπε να ανήκει σε όλους τους δικαιούχους Έλληνες; Μπορούν κάποιοι να αποφασίζουν τι θα μάθουμε και τι όχι, από την πολιτιστική κληρονομιά που ανήκει σε όλους μας;
  1. Οι πολλοί γρίφοι που στοιχειώνουν το μνημείο της Αμφίπολης, είναι μόνο για εμάς τους πολλούς, αλλά για τους αρχαιολόγους οι γρίφοι είναι πολύ λιγότεροι. Αυτοί γνωρίζουν περισσότερα από τον καθένα μας. Κανείς λοιπόν δεν θα μπορέσει να βγάλει άκρη με τον τάφο, αφού σκοπίμως δεν έχουν ανακοινωθεί στοιχεία και άρα πώς να συνδεθούν όλα τα δεδομένα ώστε να προκύψει και κάποιο λογικό συμπέρασμα; Αν για παράδειγμα, παρομοιάσουμε τη διαδρομή, από την Πύλη των Σφιγγών μέχρι το εσωτερικό του τάφου με την Άλφα Βήτα, τότε συμβαίνει το εξής: Αρχίζουμε να διαβάζουμε τα Α, Β, Γ, Δ, αλλά έπειτα κάποιοι μας «σβήνουν» τα Ε, Ζ, Η, Θ, συνεχίζουμε με το Ι, Κ, Λ, Μ, αλλά μας λείπουν τα Ν, Ξ, Ο, μετά όλα τα υπόλοιπα γράμματα μέχρι να φτάσουμε στο Ω. Με τα γράμματα λοιπόν που γνωρίζουμε και εξαιτίας αυτών που λείπουν, απλά δεν θα μπορέσουμε ποτέ να «διαβάσουμε» όλο το «κείμενο» του τάφου!
  1. Η πρωτοφανής τοποθέτηση «εκπροσώπου τύπου» σε μια ανασκαφή (!!) προϊδεάζει απόλυτα για τη σκοπούμενη επικοινωνιακή της χειραγώγηση.  Όποιος δεν το βλέπει αυταπατάται. Το βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα, για να αμβλύνει τις κακές εντυπώσεις, σε τίποτα δε βοήθησε την κατανόηση, αφού επρόκειτο για μια προσεκτική κοπτοραπτική δύο λεπτών, στο ίδιο σημείο. Γιατί δεν μας έδειξαν ένα βίντεο δύο λεπτών, αλλά από όλες τις φάσεις της ανασκαφής;; Γιατί δεν μας έδειξαν φωτογραφίες των σπασμένων χεριών των Καρυατίδων; Γιατί δεν μας έδειξαν τα ζωγραφισμένα επιστήλια; Γιατί δεν μας έδειξαν τον σκελετό και άλλα πολλά, αλλά περιορίστηκαν στα πιο «ανώδυνα» και στα «εγκεκριμένα»;
Αυτά και άλλα πολλά θα μπορούσα να γράψω, όμως θα πρέπει να κλείσω εδώ, καθώς το άρθρο επεκτάθηκε. Τα ερωτήματα είναι πολλά, αλλά δεν προσδοκώ την απάντηση τους. Το σίγουρο είναι, ότι οι πολιτικοί υπεύθυνοι κατάφεραν οι ίδιοι να εκθρέψουν τις θεωρίες συνωμοσίας και να μετατρέψουν μια τόσο σημαντική ανασκαφή, σε ένα κακοσκηνοθετημένο ριάλιτι με πολλά «τυφλά πλάνα». Σαν να μη μπορούμε τελικά, ούτε μια ανασκαφή, τίποτα σοβαρό πια, να κάνουμε στην Ελλάδα!


17 σχόλια:

  1. Καλησπέρα αγαπητέ φίλε Γεράσιμε.

    Δυστυχώς όπου εμπλέκεται πολιτική διεθνιστικής μορφής, δηλαδή κατευθυνόμενη, πάντοτε θα αποκρύπτονται σημαντικές αλήθειες από το λαό.

    Το πιο απλό παράδειγμα είναι με τον μακεδονικό τάφο που είχε ανακαλύψει η Σουβαλτζή. Είναι απαράδεκτο που δεν γνωρίζουν οι Έλληνες τι περιείχε μέσα και γιατί σταμάτησε η ανασκαφή. Ακόμη και να λέει παραμύθια η Σουβαλτζή περί Μ. Αλεξάνδρου που προφανώς το υποστήριζε χωρίς ιδιαίτερα στοιχεία αφού τα βιβλία της περί του τάφου ήταν η κύρια πηγή εσόδων της, παραμένει το ερώτημα τι περιέχει ο τάφος ή μνημείο ή ό,τι άλλο είναι και γιατί σταμάτησαν οι έρευνες. Ακόμη και ο Γεωργιάδης που έλεγε σίγουρος ότι θα θίξει το θέμα μόλις μπει στην κυβέρνηση, το αποσιώπησε. Όπου λοιπόν αποκρύπτεται ένα σημαντικό γεγονός, σημαίνει ότι κρύβει κάποια μεγάλη αλήθεια. Τον Σώρρα πώς τον ξεμπρόστιασαν που φαινόταν από την αρχή ότι δεν έπειθε; Γιατί δεν το έκαναν και με αυτήν;

    Θα σταθώ στο τελευταίο κομμάτι λοιπόν με την εκπρόσωπο τύπου. Δυστυχώς όπως φαίνεται αυτή είναι που κινεί τα νήματα στους αρχαιολόγους κατόπιν φυσικά άνωθεν εντολών. Αν παρατηρήσει κανείς τις δηλώσεις της κ Περιστέρη στο ακόλουθο βίντεο (στο 0:47), μόλις δέχεται κάποιες ερωτήσεις, η Παναγιωταρέα (νομίζω η φωνή της ακούγεται) διακόπτει το δημοσιογράφο και του απαγορεύει να υποβάλλει σε ερωτήσεις την Περιστέρη. http://www.youtube.com/watch?v=TyNYEl3eFM8

    Οι περιοριστικοί όροι στις δηλώσεις έχουν ξεκάθαρα επιβληθεί από την συγκυβέρνηση. Για αυτό και έστειλαν ως άξια εκπρόσωπο μία "πασοκοτραφή".

    Δεν ξέρω κατά πόσο βρέθηκαν άλλα ευρήματα. Ίσως υπάρχει και η παράμετρος της απειρίας σχετικά με τις δηλώσεις της κ. Περιστέρη. Πάντως σίγουρα θα έχει βρεθεί και κάτι ακόμη. Εξάλλου το είπαν ότι συγκεντρώνουν στοιχεία και μόλις έχουν το κατάλληλο υλικό κάνουν ανακοινώσεις.

    Ίσως να έχουμε κάποια νέα στις επικείμενες συνεντεύξεις που είπαν ότι θα κάνουν την επόμενη εβδομάδα, όμως κάτι μου λέει μέσα μου ότι το όνομα του νεκρού και τα σπουδαιότερα ευρήματα θα κοινοποιηθούν προς το Μάρτιο, την κρίσιμη πολιτική περίοδο.
    Πάντως θεωρώ σχεδόν απίθανο να μη μάθουμε τα υπέροχα νέα, ποντάροντας στην αθυροστομία των Ελλήνων. Τόσα άτομα εκεί μέσα που έλαβαν μέρος είναι πολύ δύσκολο να μη μιλήσουν κάποια στιγμή.

    Ευάγγελος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε Ευάγγελε καλημέρα!

      Συμφωνούμε σε όλα! Δράττομαι από την τελευταία σου φράση με την οποία και συντάσσομαι. Η αλήθεια όσο και να αποκρυβεί στο τέλος πάντα λάμπει και κάποιοι θα "κελαηδήσουν".
      Η "εκπρόσωπος τύπου" και η "πολιτική προϊστάμενος", λειτουργούν ως "ταφόπλακα" του τάφου! Μπορεί η Κ. Περιστέρη να είναι μια καλή επιστήμονας στην ειδικότητα της, αλλά δεν έχει την προσωπικότητα ενός Ανδρόνικου. Είναι μια ήσυχη γυναίκα, δημόσιος υπάλληλος και άκρως συμβιβασμένη στο να επιτρέψει να γίνει η αρχαιολογία μέσο πολιτικών σκοπιμοτήτων. Αυτό της καταμαρτυρώ, παρόλο που την συνεχάρηκα, που έφερε την ανασκαφή μέχρι εκεί (που δεν είναι το τέλος και ας βιάζεται να τελειώσει) και που τουλάχιστον δεν έπεσε ο τύμβος να τους πλακώσει...

      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  2. ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ αφορά το Μεγα Αλέξανδρο, έστω και απλά ως πιθανότητα, είναι ύψιστης σημασίας και ενδιαφέρει τους πάντες.
    Αυτή δεν είναι άλλη μια ανασκαφή, μέσα σε τόσες (που φυσικά όλες έχουν την αξία τους).
    Μιλάμε για τη ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ της ιστορίας.
    Μιλάμε για το ανυπέρβλητο ΠΡΟΤΥΠΟ που ακτινοβολεί και επηρεάζει με ευεργετικό τρόπο όλη την ανθρωπότητα ακόμα και τώρα,
    γιατί βέβαια...
    Ο Μεγαλέξανδρος ζει και βασιλεύει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και .ομως,εγώ παραμένω ρομαντικός, και πιστεύω οτι στο τέλος αυτός που πολεμάει με το αλέτρι θα νικήσει αυτόν που πολεμάει με το τουφέκι,,,Εσείς προφανώς πιστεύετε ότι αυτή η γή και ο κόσμος ανήκει δικαιωματικά στον πιο δυνατό,η άσκηση της απόλυτης βίας ασκεί πάνω σας ανυπέρβλητη γοητεία, και η επίκληση του δικαίου και των ιδανικών (ότι) αρμόζει μόνο στους αδυνάτους!
      -Εμείς οι Ελληνες έχουμε πολλούς λόγους άλλους για να αισθανόμαστε υπερήφανοι, για άλλου είδους κατακτήσεις,ποτισμένες με πνεύμα και ιδρώτα και όχι με άφθονο αίμα!-Διαφορά αντιλήψεων και στάσης ζωής, ίσως,,,

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμε φίλε καλημέρα!

      Αυτή η ανασκαφή είναι αλήθεια ότι ενδιαφέρει τους πάντες, ακόμη και στην περίπτωση να μην πρόκειται για τον Αλέξανδρο. Πόσο μάλλον αν πρόκειται περί αυτού.
      Ήμουν από αυτούς που πίστευαν ότι ο τάφος αφορά τον Κάσσανδρο (εκτός της βασιλικής οικογένειας, μόνο αυτός θα μπορούσε να σφετεριστεί εκτός από τον θρόνο και τους ρόδακες), ΑΛΛΑ τα καμώματα αυτά, οι αποκρύψεις στοιχείων, οι σιβυλλικές δηλώσεις και το θέατρο της αργοπορίας που παίζουν, μου δείχνουν ότι ίσως να πρόκειται για κάτι πιο σπουδαίο από τον Κάσσανδρο!
      Αν μη τι άλλο, επιβεβαιώνεται και το άρθρο μου, αναφορικά με το ποιοι είναι οι αληθινοί τροφοδότες των θεωριών συνωμοσίας. Αδίκως κοπιάζουν όμως, αφού η αλήθεια θα λάμψει! Ο Αλέξανδρος ζει, είναι αλήθεια. Μέσα στη μνήμη μας.

      Καλή Κυριακή εύχομαι

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ φίλε kon mar!

      Καταρχάς χαίρομαι που ξαναδιαβάζω σχόλιο σας!
      Η άποψη περί δυνατού, όπως ακριβώς την περιγράφετε, είναι μαζί με πολλά άλλα περί δικαίου και ιδανικών, μια επίσης αρχαία ελληνική διατύπωση περί ζωής, περί ρεαλισμού, περί αλήθειας. Την διατύπωσε πρώτος ο ιστορικός Θουκυδίδης, ο οξυδερκέστερος όλων περί των θεμάτων της ισχύος και περί της βίαιας επιβολής του δικαίου του ισχυρού πάνω στον αδύνατο.
      Προσπαθώ εκ πεποιθήσεως, να λαμβάνω υπόψιν όλες τις εκφάνσεις και τις μορφές της αρχαιοελληνικής σκέψης, προκειμένου να μην εξωραΐζω και να μην αλλοιώνω με την υποκειμενική μου προτίμηση, το πολυσχιδές έως και αντιφατικό περιεχόμενο αυτής της αντίληψης για την ζωή, που είχαν οι αρχαίοι πρόγονοι. Και αυτό σημαίνει ότι δεν αποκλείω πράγματα που προσωπικά δεν μου αρέσουν (π.χ η δουλεία πως συμβιβάζεται με το πνεύμα περί δικαίου-ιδανικών;)
      Η Αθήνα του πνεύματος, του κόπου, του ιδρώτα για την Γνώση, που κατακτήθηκε από τον Σωκράτη, τον Αναξαγόρα και άλλους φιλοσόφους, ήταν αυτή που στα ίδια χρόνια εκείνα, ισοπέδωσε την μικρή Μήλο, κατέσφαξε τους ΕΛΛΗΝΕΣ κατοίκους της, πώλησε δούλους όσους επέζησαν και όλα αυτά, όχι από κίνδυνο, ή χάριν της άμυνας από πολεμική επίθεση των Μηλίων, αλλά χάριν ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΣΜΟΥ για τους υπόλοιπους. Πως σας φαίνεται αυτό; Δίκαιο και ιδανικό; Ή είναι η γραμμή που ακολούθησαν έκτοτε οι Καίσαρες της ιστορίας, ο Μακιαβέλι, ο Χίτλερ, ο Μπους κλπ;;
      Πιστεύω πως όντως είστε ρομαντικός και εγώ είμαι, δεν είναι κακό, αντίθετα μάλιστα. Όμως γίνεται άστοχο όταν ο υπερβολικός ρομαντισμός μας καθιστά μονόπλευρους και δογματικούς.
      Χασάπηδες έχει πολλούς να επιδείξει η ιστορία στο πέρασμα των αιώνων. Αλλά ένα "χασάπη", που να έφερε πολιτισμούς και λαούς από τη δύση μέχρι την ανατολή σε μια δημιουργική επικοινωνία και αλληλεπίδραση, που ακόμα και σήμερα το άκουσμα του ονόματος του να προκαλεί ρίγος θαυμασμού σε Έλληνες και μη,σε εχθρούς και σε φίλους, έχει μόνο έναν να επιδείξει.
      Τον μέγιστο των Αλέξανδρων!

      Ευχαριστώ για την επικοινωνία μας

      Διαγραφή
    4. Κύριε Γερολυμάτε, μήπως θα μπορούσατε να γίνετε λίγο πιο αναλυτικός στην τελευταία παραγραφο; Κυρίως τι εστί η καθ΄υμάς αλήθεια;Ειλκρινά,μου φαίνεται πολύ ακταννόητη και γριφώδης.Τι ακριβώς υποπτεύεστε; -Με πολύ φιλική διάθεση και ειλικρινή εκτίμηση..

      Διαγραφή
    5. Αγαπητέ φίλε, πιστεύω ότι ήμουν απόλυτα σαφής και κατανοητός και στην πρώτη και στην τελευταία παράγραφο μου. Εκτός και αν δεν κατανόησα σωστά το αρχικό σχόλιο σας.
      Αλήθεια για εμένα, είναι να λαμβάνω υπόψη όλα τα δεδομένα.
      Δεν υποπτεύομαι κάτι, ούτε έχω κάποια διάθεση υποψίας αναφορικά με όσα συζητήσαμε.
      Η εκτίμηση είναι αμοιβαία

      Διαγραφή
  3. @ kon mar16 Νοεμβρίου 2014 - 11:07 π.μ.
    Δηλαδή από την προσωπικότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου εσείς έχετε συγκρατήσει μόνο το Στρατηλάτη?
    Ο Αλέξανδρος έγινε Μέγας όχι βέβαια μόνον επειδή υπήρξε αήττητος στους πολέμους. Αλλά επειδή αυτοί τους οποίους ενίκησε, τον συγκράτησαν στη συλλογική μνήμη τους ως κάτι καλό, κάτι θετικό, κάτι που έκριναν άξιο να υμνήσουν στα έπη και τα ποιήματά τους για χιλιετίες μετά το πέρασμά του!
    Και ναι, αυτή ήταν μια νίκη μάλλον του πνεύματος παρά των όπλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μια καλύτερη εικόνα για τις απόψεις μου μπορει να σχηματίσει όποιος ενδιαφέρεται και επισκεφτεί την προσωπική μου ιστοσελίδα (k-magazino)ή διαβάσει παρεμβάσεις μου σε άλλες ιστοσελίδες (protagon,euro2day,matrix24 και σχόλιά μου προγενέστερα εδώ,σε αυτήν την ιστοσελίδα που εκτιμώ)

    Αυτό που με ανησυχεί όμως και για αυτό αντιδρώ περισσότερο είναι ότι εν μέσω κρίσης υπερπροβάλλονται ως πρότυπα ιστορικές προσωπικότητες σαν του Μεγάλου Αλεξάνδρου, και με την ευκαιρεία των ανασκαφών στην Αμφίπολη,προβολή που την θεωρώ επικίνδυνη για τμήματα της νεολαίας και για μέρος των χαμηλοτέρων κοινωνικών στρωμάτων,ως προετοιμασία κατάλληλου εδάφους για την ανάπτυξη φασίζουσων θεωριών και φασίζουσας νοοτροπίας
    -Τον ¨¨διάλογο των Μηλίων΄΄ όπως τον διασώζει ο Θουκυδίδης τον έχω υπ΄όψιν μου, και την τύχη των, όπως επίσης και την τύχη των υπερασπιστών της Τύρου που αρνούνταν να εκπολιτιστούν!!!-Οπως γνωρίζω επίσης ότι οι κοινωνίες στην Αρχαία Ελλάδα και Ρώμη ήταν δουλοκτητικές και έντονης ανισότητας.
    Γνωρίζω όμως ότι ο, πολιτισμός και συνακόλουθα ο εξανθρωπισμός των κοινωνιών είναι μια αργή και βασανιστική διαδικασία που σκαρφαλώνει σταδιακά τις εξελικτικές βαθμίδες, έχει και οπισθοδρομήσεις συχνά, Εχουν περάσει όμως σχεδόν 25 αιώνες και τα πρότυπά μας είναι καιρός να αλλάξουν
    Δηλαδή αξίζει να αγωνισθούμε.να τα αλλάξουμε.
    Ή μήπως, όχι;
    -*παρεπιπτόντως, η φράση ΄΄πιστεύω ότι αυτός πού πολεμάει με το αλέτρι στο τέλος θα νικήσει αυτόν που πολεμάει με το τουφέκι΄΄ αποδίδεται σ έναν ΄΄βάρβαρο΄΄΄*αλλόφυλον ηγέτη τον ΄΄πατέρα των Τούρκων΄΄ τον Κεμάλ Ατατούρκ,την ε'ιπε στούς στρατηγούς του οταν μετά την νίκη του επι του Ελληνικού στρατού τον πίεζαν να εισβάλλει και στον Ελλαδικό χώρο.Προσέθεσε μάλιστα ότι η αυτοκρατορία τέλειωσε και οτι τώρα αρχίζει ένας νέος πόλεμος της ανασυγκρότησης και της προόδου για τον λαό και την δημοκρατία ,σε μιά μικρότερη και έντιμη πατρίδα όπου ο κάθε πολίτης που ζεί σ΄συτήν θα μπορεί να λέει : ΄΄Είμαι περήφανος που είμαι Τούρκος΄΄.Την φράση αυτή αναφωνούν οι Τούρκοι μαθητές καθημερινά μέχρι και σήμερα.--Δεν πειράζει, ας ήταν ιστορικός μας αντίπαλος,καλό είνα να μαθαίνουμε και απο τους αντιπάλούς μας!

    Ευχαριστώ για την όποια κατανόηση και υπομονή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλτατε kon mar!

      Ευχής έργον είναι σε αυτό το ιστολόγιο, όλες οι απόψεις να γίνονται σεβαστές. Όπως διαπιστώνω από τα γενικά σχόλια στις αναρτήσεις, ο σεβασμός είναι δεδομένος και αυτό το αποδίδω στην καλή ποιότητα των σχολιαστών που το έχουν επισκεφτεί. Το ίδιο ισχύει και για τους παλιότερους φίλους του ιστολογίου όπως εσείς.

      Σχετικά τώρα με τα παραπάνω που γράψατε, έχω μια απορία που πρέπει να την καταθέσω.

      Αν ένας απλός Έλληνας πολίτης, ή ένας 'Ελληνας μαθητής μπορούσε επίσης να λέει αυτό που μου είπατε πως λένε οι Τούρκοι για τον εαυτό τους, δηλαδή "Είμαι υπερήφανος που είμαι Έλληνας!", είστε σίγουρος πως δεν θα τον χαρακτηρίζατε εθνικιστή και φασίστα; Μάλλον αυτό θα κάνατε, αν κατάλαβα καλά την πρώτη παράγραφο.

      Δηλαδή, ανησυχείτε σοβαρά για την ΠΙΘΑΝΗ φασίζουσα εκτροπή και νοοτροπία των Ελλήνων, λόγω της ανασκαφής στην Αμφίπολη και δεν σας ανησυχεί η ΔΙΑΡΚΗΣ φασιστική νοοτροπία και συμπεριφορά των Τούρκων;;
      Οι οποίοι Τούρκοι είναι στην προκειμένη περίπτωση οι ισχυροί και εμείς οι πιο αδύναμοι, με βάση και με αυτά που είπατε στο πρώτο σχόλιο σας περί ιδανικών και δικαίου;;;
      Μήπως η κατοχή της μισής Κύπρου από τους βάρβαρους ημιπολίτιστους νομάδες της Μογγολίας, αναπαύει την αίσθηση σας περί δικαιοσύνης; Μου φέρνετε δε ως παράδειγμα φιλοσοφικού στοχασμού τον βάρβαρο (χωρίς εισαγωγικά) Κεμάλ Ατατούρκ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
      Που έφερε "Δημοκρατία, πρόοδο και ανασυγκρότηση στην Τουρκιά" εξοντώνοντας τον ελληνικό πληθυσμό της Ιωνίας μετά από 3.000 χρόνια;;;
      Και συμφωνείτε με το "Είμαι υπερήφανος Τούρκος", αλλά φοβάστε μήπως λόγω της ανασκαφής και εξαιτίας του Μ.Α αναφωνήσουν οι Έλληνες "Είμαι υπερήφανος που είμαι Έλληνας;".

      Αμήν και πότε κύριε kon mar μου να γίνει αυτό! Από το στόμα σας και στου θεού το αυτί. Αλλά είναι τέτοια η ζημιά που έχει κάνει στον ψυχισμό και στο ηθικό του Έλληνα ένα μέρος της αριστερής εθνομηδενιστικής προπαγάνδας, που δεν βλέπω φως! Και να ξέρετε πως δεν έχω, ή είχα ποτέ σχέση με τον δεξιό χώρο.

      Να σηκώσει επιτέλους κεφάλι ο Έλληνας ραγιάς κύριε kon mar, που εδώ και χρόνια τρώει κατραπακιές και δε μιλάει. Που τον φτύνουν και του κουνάνε το δάχτυλο οι μεγαλύτεροι ληστές, εθνικιστές και απατεώνες!

      Γιατί ποιος είναι μεγαλύτερος εθνικιστής από τους Γερμανούς τους ίδιους, τους Εγγλέζους και τους Τούρκους; Μήπως εμείς;; Εμάς μας έχουνε "κόψει" τους αδένες κύριε kon mar, για να μην τολμάμε να λέμε ούτε καν την λέξη πατρίδα! Πιάσαμε τους διεθνισμούς και τις ρούγες της οικουμένης και αφήσαμε το σπίτι μας να ρημάξει, για να μη μας κατηγορήσουν για αυτό που είναι όλοι οι άλλοι. Δηλαδή εθνικιστές!

      Αμ δε! Εγώ τουλάχιστον δεν τρώω αυτό το παραμύθι της αριστεράς και αυτός είναι και ο βασικός λόγος που δεν τους ψηφίζω παρά το ότι έχω κατά βάση αριστερές ιδέες, αλλά τι να κάνω που αγαπώ και την πατρίδα μου;
      Προσωπικά εύχομαι να γίνει και σε εμάς αυτό που λέτε ως παράδειγμα για τους Τούρκους (που για εσάς είναι δημοκράτες). Να ακούσω κάποτε τους Έλληνες να λένε: 'Ναι! Είμαστε υπερήφανοι που είμαστε Έλληνες!"

      Και αν δεν είναι πρότυπο ο Μ. Αλέξανδρος ποιος θα έπρεπε να είναι, η Κοντσίτα;; Ο Κουτσούμπας; Ο Σαμαράς, ο Βενιζέλος, ο Πρετεντέρης, ο Τσίπρας ή ο Μιχαλολιάκος; Προσθέστε όποιο ακόμα όνομα θέλετε. Δεν θα βρείτε ούτε έναν άξιο για να γίνει πρότυπο εν έτει 2014 μΧ για τους Έλληνες.
      Η αριστερά έχει εγκληματίσει σε πολλά και ένα από τα διαρκή εγκλήματα της σε βάρος του ελληνικού λαού, είναι η απαξίωση και τη διαστρέβλωση στην οποία έχει επιδοθεί αναφορικά με την προσωπικότητα του Μ. Αλεξάνδρου.
      Για να ξέρουμε τι λέμε!

      Υγ: Το παράδειγμα σας για τους Τούρκους και τον Κεμάλ, πρέπει να πω ότι με αιφνιδίασε δυσάρεστα. Αλλά είπαμε, σεβόμαστε κάθε άποψη!

      Ευχαριστώ και εγώ για την επικοινωνία

      Διαγραφή
    2. Μόλις τώρα διάβασα τον παραπάνω λίβελο-σχολιό σας και ΄΄έμεινα΄΄. Ηταν το τελευταίο πράγμα Κε Γερολυμάτε, αλήθεια, που περίμενα απο εσάς!-Προφανώς πρόκειται για παρανόηση,απο την πλευρά μου φυσικά, που δεν αντιλήφθηκα έγκαιρα ότι στην ιστοσελίδα σας θέση έχουν μόνο οι χειροκροτητές-κλάκα! (εδώ διαμαρτύρεστε εσείς)
      Ολες τις τεχνικές της μαύρης προπαγάνδας τις χρησιμοποιήσατε, και ο Γκαίμπελ θα θαύμαζε (εδώ διαμαρτύρεστε, δήθεν απο μετριοφροσύνη)
      Διερμηνεύετε αυθαίρετα απόψεις μου και πιστεύω μου,με κατηγορείτε ως τουρκολάγνο, υπαινίσεσθε ότι αποδέχομαι την Τουρκική κατοχή της Κύπρου,( τουλάχιστον ΑΥΤΟ σας παρακαλώ να το αναιρέσετε) , επικεντρώνεστε επιλεκτικά σε μια παράγραφο με το ιστορικό παραλειπόμενο που σημειώνω ότι αποδίδεται στον ιστορικό μας αντίπαλο τον Κεμάλ( αλήθεια Κε Γερολυμάτε και μια άλλη ρήση που μου αρέσει ¨¨εις οιωνός άριστος,αμύνεσθαι περί πάτρης¨¨ κάποιος βέβηλος αρχαίος την απέδωσε σε έναν Ελλήνων ανδροφονιά,πρέπει κάπως να το διρθώσουμε,σωστά;)κλπ.κλπ. και στο τέλος μου πετάτε ένα κουβά με κόκκινη μπογιά ή ροζέ,που σε άλλες εποχές θα κραυγάζατε:-Να παλιο-κομμούνι!!!
      Σας αρέσει τώρα που εγώ σας αποδίδω προθέσεις και χαρακτηρισμούς που πιθανόν σας αδικούν;
      Κατά την δική μου αντίληψη Κε Γερολυμάτε ο Δάσκαλος,περισσότερο και απο γνώσεις και ικανότητες, πρέπει να έχει ήθος και όχι προκατάληψη.
      Στην απολογία μου τώρα, έστω και μετά την έκδοση της καταδικαστικής αποφασης:
      -Προσπεράσατε χωρίς σχολιασμό,κάνοντα άλμα 25 αιώνων, την αμέσως παραπάνω παράγραφο για την μακρόχρονη εξελικτική διαδικασία του πολιτισμού και του ουμανισμού,που απαντούσε σε σχόλιο σας σχετικά με την στάση των Αθηναίων έναντι των κατοίκων της Μήλου.-Στο όλο σχολιό μου την θεωρούσα σαν κεντρική ιδέα.
      Τέλος πάντων, τελικά τι απέγινε, οι υπερασπιστές της Τύρου εκπολιτίστηκαν απο τον ιεραπόστολο Μέγα Αλέξανδρο τον Μακεδόνα κατά την διάρκεια της εκπολιτιστικής του εκστρατείας στην Ασία; Γιατί κάποιος αρχαίος συκοφάντης μαρτυρεί οτι επειδή ήταν ανεπείδεκτοι μάθησης και επέμεναν να υπερασπίζονται την πόλη τους,εσταυρώθησαν, περίπου τέσσερις χιλιάδες κατά μήκος του χωμάτινου διαδρόμου που κατασκεύασε απο την απέναντι νησίδα μέχρι την ακτή.Μικρό το κακό βέβαια καθ΄όσον ο εκπολιτιστής τους ήταν ¨¨δικός μας¨¨!!!
      -Οσο για τα πρότυπα τώρα που πρέπει να εκτιμούμε:Και κάποιος άλλος αρχαίος σοφός, ο Σόλων ο Αθηναίος ρωτήθηκε σχετικά απο τον Κροίσο και αντι να του παραθέσει πλούσιους και ένδοξους ηγεμόνες, την σύγκριση με τους οποίους θα αποδεχόταν έστω και αμφισβητώντας ο βασιλιάς, ο Σόλων του μίλησε για κάποιον παντελώς ασήμαντο Τέλλο τον Αθηναίο και για κάποιον Κλέοβη και Βίτωνα απο το Αργος και αυτοί ασήμαντα ανθρωπάκια!
      Να υποθέσουμε ότι ο Σόλων δεν είχε υπ΄όψιν του ένδοξους ηγεμόνες-βασιλείς ζώντες και τεθνεώτες των οποίων το ευτυχές και έnδοξο τέλος του βίου των εγνώριζε;
      Αφήστε που η ελληνική ιστορία είναι γεμάτη απο πρότυπα ανδρών που έπεσαν μαχόμενοι για Πατρίδα και Ελευθερία και όχι για αρπαγή γής και Δαρεικών!!!
      Κύριε Γερολυμάτε, ούτε Τουρκολάγνος είμαι, ούτε αρνησιπάτρις, μαζί υπηρετήσαμε την πατρίδα στο ΠΝ,εμένα μάλιστα μου εμπιστεύθηκε και θέσεις εμπιστοσύνης, κείμενά μου έχουν φιλοξενήσει σελίδες Εθνοκεντρικού περιεχομένου και παρανόηση είναι να εκλαμβάνεται κάθε κριτική θεώρηση της ιστορίας εξ ορισμού ως ύποπτη και αντεθνική....
      Θέλω να αποδώσω την παρεξήγηση σε κακιά στιγμή που λέει και η μάνα μου και όχι σε πρόθεση άν και μου πέρασαν σκέψεις σχετικά με την οξύτητα της επιθέσεώς σας.
      Ευχαριστώ και αν οφείλω, συγνώμη. Κ.Μάρκου

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ κ. Μάρκου (ναι, σας αποκαλώ ακόμα αγαπητό)

      Έχω σταχυολογήσει μερικά από αυτά που μου γράψατε, χαρακτηρίζοντας την απάντηση μου σε πρότερο σχόλιο σας ως «λίβελο» και μαύρη προπαγάνδα!
      -------------------------
      και στο τέλος μου πετάτε ένα κουβά με κόκκινη μπογιά ή ροζέ,που σε άλλες εποχές θα κραυγάζατε:-Να παλιο-κομμούνι!!!

      Κατά την δική μου αντίληψη Κε Γερολυμάτε ο Δάσκαλος,περισσότερο και απο γνώσεις και ικανότητες, πρέπει να έχει ήθος και όχι προκατάληψη.
      Στην απολογία μου τώρα, έστω και μετά την έκδοση της καταδικαστικής αποφασης:

      Θέλω να αποδώσω την παρεξήγηση......και όχι σε πρόθεση άν και μου πέρασαν σκέψεις σχετικά με την οξύτητα της επιθέσεώς σας.
      --------------------------------

      Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τι ακριβώς σκέφτεστε, τι φαντάζεστε και τι υπονοείτε με τα παραπάνω. Το προηγούμενο σχόλιο σας είναι καταγεγραμμένο και ο καθένας μπορεί να το διαβάσει, όπως ακριβώς και την δική μου απάντηση σε αυτό και να καταλάβει τι ακριβώς είπατε και τι εγώ σας απάντησα. Για εμένα το σχόλιο σας ήταν ξεκάθαρο, ή έτσι τουλάχιστον νόμισα. Αν εσείς θεωρείτε ότι παρερμηνεύθηκε, τι μπορώ εγώ να κάνω; Ας φροντίσετε παρακαλώ η διατύπωση της σκέψης σας να είναι πιο περιεκτική και συμπυκνωμένη, ώστε να μην παρεξηγείται .

      Μιλήσατε για χειροκροτητές και για κλάκα! Θέλετε λοιπόν να διαμαρτυρηθώ; Δεν θα το κάνω. Απλά λυπάμαι, διότι μετά από τόσο καιρό στο ιστολόγιο, δείχνετε πως δεν με έχετε κατανοήσει. Ίσως κάποιες κρυφές σας σκέψεις για εμένα, να γίνονται τώρα φανερές, αλλά μάλλον τις είχατε από καιρό και τώρα απλώς τις εκδηλώσατε. Με λυπεί η εξέλιξη αυτή.
      (συνεχίζεται)

      Διαγραφή
    4. Αναφερθήκατε σε «Δάσκαλο»! Τι εννοείτε με αυτό και για ποιον;; Έχω δώσει την εντύπωση ότι επιθυμώ να είμαι «δάσκαλος» κάποιων;; Ούτε του εαυτού μου δε μπορώ να είμαι δάσκαλος, πόσο μάλλον άλλων ανθρώπων. Αυτό δείχνει μια επίσης λάθος κατανόηση σας για εμένα.

      Αναφερθήκατε πάλι σε «απολογία» και σε «καταδικαστική απόφαση»(!!). Αναρωτιέμαι μήπως είστε δικηγόρος; Ποιος σας υποχρεώνει κ. Μάρκου μου να «απολογείστε»; Εγώ; Η όποια διαφωνία μαζί σας, θα πρέπει σώνει και καλά, να αποτελεί μια προσωπική επίθεση εναντίον σας και να έχει τον χαρακτήρα της έγκλησης σε απολογία;; Προσπαθείτε και συνεχίζετε ακόμα, να αποδείξετε επίμονα το αρνητικό μέρος της ιστορικής αλήθειας για τον Αλέξανδρο, ως ενός ιμπεριαλιστή εγκληματία, που εσείς υιοθετείτε, και θα πρέπει οι άλλοι να συμφωνούν;; Προσπαθήσατε επανειλημμένα να με πείσετε πως επρόκειτο για ημιτελές μνημείο και να που διαψευστήκατε. Θα έπρεπε μήπως και σε αυτό να είχα συμφωνήσει;

      Αυτό πια με το «Να παλιο-κομμούνι», πραγματικά με εκπλήσσει για την άποψη που έχετε σχηματίσει για εμένα. Ανέφερα πως την άποψη αυτή περί του σφαγέα Αλεξάνδρου εκφράζει κυρίως ο αριστερός χώρος (όπως και είναι αλήθεια για ορισμένους), δεν είπα ότι εσείς είστε κομμουνιστής, που μπορεί και να είστε, ή να μην είστε και με γειά σας και χαρά σας αν είστε! Φυσιολογικά, θα έπρεπε να μην απαντήσω καν σε όλα αυτά που μου γράφετε! Περιττό δε, είναι να πω, πως δεν μου περισσεύει χρόνος κ. Μάρκου για όλα αυτά τα μακροσκελή και θλιβερά σχόλια που τίποτα δεν προσφέρουν σε εσάς, σε εμένα και στους υπόλοιπους αναγνώστες.

      Δεν προσπέρασα τίποτα, ούτε πήδηξα 25 αιώνες αγώνα για εκπολιτισμό και ουμανισμό της ανθρωπότητας. Απλά δεν θεώρησα ότι έχει σημασία να σταθώ σε αυτό επειδή τίποτα δεν θα πρόσφερε στην εξέλιξη της συζήτησης όπως την προδιαγράψατε. Ίσα-ίσα μάλιστα! Δείχνει απλά, ότι δεν έφτασαν ούτε 25 αιώνες πολιτισμικού προτσές, ώστε να μπορέσουν να εκπολιτιστούν οι βάρβαροι της ανατολής Τούρκοι με πρώτο και καλύτερο τον Κεμάλ, που μου τον φέρατε ατυχώς ως παράδειγμα! Δεν σας είπα τουρκολάγνο, ούτε πως χαίρεστε με την εισβολή στην Κύπρο. Σας έθεσα ζητήματα πολιτισμού και δικαίου, μιας και σας αρέσουν αυτές οι έννοιες. Αν είχα την παραμικρή υπόνοια ότι είστε πράγματι τέτοιος, σας διαβεβαιώνω πως δεν θα συζητούσα καν μαζί σας.

      Τελειώνω εδώ, διότι δεν έχει νόημα το κάτι περισσότερο, παρατηρώντας πως τον τελευταίο καιρό δυσφορείτε και παραπονιέστε δίχως προφανή λόγο. Προσωπικά θα ήθελα να παραμείνετε φίλος του ιστολογίου και η απόφαση για το αν θα μείνετε ή αν θα φύγετε, (αφού κάτι σας ενοχλεί) θα ήθελα να είναι αποκλειστικά και ελεύθερα δική σας. Όμως, αυτό το γαϊτανάκι των σχολίων -παρεξηγήσεων δεν το αντέχω. Ούτε την διάθεση έχω, αλλά ούτε και τον χρόνο. Πόσο μάλλον, όταν αυτό αφορά ένα σεβαστό και παλαιό φίλο του ιστολογίου.
      Ό,τι αποφασίσετε θα το δεχθώ και θα το υποστηρίξω.

      Διαγραφή
  5. Δεν έχω αναζητήσει άλλες τοποθετήσεις με την επωνυμία kon mar.
    Παραμένω στην παρεμβασή σας στο δικό μου σχόλιο 15 Νοεμβρίου 2014 - 2:06 μ.μ.και μόνο, γιατί κρίνατε σκόπιμο να σχολιάσετε το τι πιστεύω εγώ και να βγάλετε συμπεράσματα προς κάποια κατεύθυνση που προφανώς σας εκφράζει.
    Το σχόλιό μου ήταν στην κατεύθυνση του βασικού άρθρου του κ.Γερολυμάτου και συνέβαλε δημιουργικά, κατά την άποψή μου, στον προβληματισμό που αυτός εξέφραζε μέσα σ' αυτό, περί χειραγώγησης και πολιτικών παρεμβάσεων στην ανασκαφή.
    Εσείς λοιπόν ανησυχείτε, όπως δηλώνετε, και παρεμβαίνετε σε μια ελεύθερη έκφραση γνώμης, προκειμένου να αμφισβητήσετε ότι ο Μεγαλέξανδρος είναι η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ της ιστορίας, όπως αυτός έχει αναδειχθεί με τόσο αδιάβλητες διαδικασίες και κυρίως χωρίς βία, όπως αποδεικνύεται από το ότι οι κατακτημένοι λαοί τον αγάπησαν (είναι αντιληπτή σε όλους η διαφορά μεταξύ αγάπης και υποταγής).

    Σας απαντώ λοιπόν στον προβληματισμό σας, ότι ακριβώς εν μέσω κρίσης, με τις τόσες αυτοκτονίες, οι άνθρωποι - όλοι οι άνθρωποι, όχι μόνο οι Έλληνες - έχουν ανάγκη από πρότυπα. Πρότυπα άφθαρτα που άντεξαν μέσα στο χρόνο.
    Την προβολή που γίνεται δεν την σχεδίασε κάποιος, αγαπητέ, ούτε πλήρωσε τα διεθνή μέσα να γράφουν συνεχώς εδώ και 4 μήνες! Είναι αυθόρμητη, καρπός της μεγάλης δημοτικότητάς (φτωχός ο όρος) του Μ.Α.. Αν θέλετε να ξέρετε μάλιστα, η αυθόρμητη προβολή αυτή είναι μια αδάπανη αναδόμηση της εικόνας της Ελλάδας και όλου του πολιτισμού που συνοδεύει το όνομα αυτό παγκοσμίως, μετά τον καταιγισμό της δυσφήμισης από το 2010 και μετά.
    Εγώ τουλάχιστον χαίρομαι γι αυτό και το δηλώνω.

    Πέραν του να καταγραφεί η διάσταση απόψεών μας, κάτι που ήδη έγινε, αυτή η ανταλλαγή σχολίων δεν έχει άλλο νόημα και δεν θα την συνεχίσω. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και εγώ σέβομαι την αντίθετη άποψη,την σωστά δομημένη με επιχειρήματα και όχι συνθήματα που εκφέρεται μάλιστα με κοσμιότητα και ευγένεια.Πόσον μάλλον όταν προέρχεται από άτομο μορφωμένο όπως μαρτυρεί η εκφορά του λόγου σας.Συγνώμη αν σας έθιξα,την άποψη αντιπαλεύω,όχι εσάς προσωπικά.Ευχαριστώ-Κ. Μάρκου.

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...