ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή, 7 Νοεμβρίου 2014

Μια σημαντική επένδυση που λέγεται Αμφίπολη

του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

Διάβασα πρόσφατα μια ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, σχετική με το κόστος της ανασκαφής στην Αμφίπολη. Σύμφωνα, λοιπόν, με το Υπουργείο, το κόστος της μέχρι τώρα ανασκαφής, κρατηθείτε, ανέρχεται στο «ιλιγγιώδες» ποσό των 590.000€! Δεν σας κρύβω πως ανατρίχιασα! 590.000€, εν μέσω της κρίσης που ταλαιπωρεί την χώρα εδώ και περισσότερο από τέσσερα χρόνια;

Σκέφτηκα, πως αυτή η ανακοίνωση του Υπουργείου για την ανασκαφική δαπάνη, έκρυβε και μιαν ανομολόγητη αίσθηση ικανοποίησης για το γεγονός, ότι με τόσα χρήματα μπόρεσαν να γίνουν όλα αυτά τα φοβερά πράγματα και οι συγκλονιστικές αποκαλύψεις στον Τύμβο της Αμφίπολης! Πως να, ξέρουν αυτοί να σέβονται τα χρήματα των φορολογουμένων Ελλήνων και πως με οικονομία που αποφεύγει τις «σπατάλες», μπόρεσαν να πετύχουν πολλά με τόσο λίγο κόστος. Άλλωστε, μέχρι και ταινία μεταφοράς χώματος έδωσαν στην Κ. Περιστέρη και στην αρχαιολογική ομάδα! Όχι παίζουμε! Άσχετο βέβαια, αν στις υπόλοιπες ανασκαφές ανά την χώρα, βγάζουν το χώμα με ζεμπίλια!

Αλλά είπαμε, ΥΠΠΟΑ είναι αυτό! Το υπεύθυνο Υπουργείο του εκπολιτισμού των ιθαγενών Ελλήνων, που πασχίζει να τους διαμορφώσει σε πολιτισμένα όντα κατάλληλα για την ευρωπαϊκή «οικογένεια», μας διαβεβαίωσε πως δεν πετάει έτσι τα λεφτά μας. Αυτό εξηγεί, φυσικά, και τον ετήσιο κρατικό προϋπολογισμό για τον Πολιτισμό, που ανέρχεται στην αστρονομική τάξη του 0,33%!! Αλίμονο! Δε μπορεί, ενώ έχεις κρίση και πεινάς, να επιθυμείς να είσαι και πολιτισμένος! Ενώ μπορείς να συνεχίσεις να πεινάς μένοντας απολίτιστος, ή έστω να χορτάσεις κάπως, όντας ημιπολιτισμένος. Δεν θα τα χαλάσουμε στην απαιτούμενη προτεραιότητα! Άλλωστε, εμείς πεινάμε και ο πολιτισμός, δυστυχώς, δεν τρώγεται!

Έτσι, από τον χαμηλό, έως ανύπαρκτο κρατικό προϋπολογισμό για τον Πολιτισμό, μάθαμε για την γαλαντόμο «υπέρβαση» του ΥΠΠΟΑ αναφορικά με την δαπάνη των 590.000€ για την Ανασκαφή της Αμφίπολης! Προφανώς θέλουν να μας δείξουν, πως έχουν αναγνωρίσει την τεράστια αξία του μνημείου και μοιάζουν να μας λένε πως: «Να, ξοδέψαμε αυτό το ποσό για τις ανασκαφές, αλλά το κάναμε με πνεύμα οικονομίας». Αυτός είναι ο «έξυπνος» λαϊκισμός.

Εγώ από την άλλη, ως  αφελής «λαϊκιστής», αναρωτιέμαι. Γιατί δεν δείχνουν ένα ανάλογο πνεύμα οικονομίας και στις λοιπές δαπάνες; Για παράδειγμα στα τηλέφωνα των Υπουργείων, που κοστίζουν στους Έλληνες άνω του 1.000.000€, ή στο στατικό σάιτ του Ελληνικού Κοινοβουλίου που κοστίζει 1.120.000€ (!!) ετησίως, ή στα 4.260.000€ τον χρόνο για τα σταθερά και κινητά τηλέφωνα των βουλευτών! Αλλά, θα πει κανείς, την ίδια αξία έχει ο Τύμβος της Αμφίπολης με τη δυνατότητα του βουλευτή να μιλάει με το χωριό του, ή με την γκόμενα του, ή με τους ψηφοφόρους του;;

Τελικά, στην Ελλάδα, λειτουργούμε σαν κακοί επιχειρηματίες, που επενδύουν πολλά εκεί που δεν πρέπει, ενώ εκεί όπου αληθινά θα έπρεπε, γινόμαστε τσιγκούνηδες, «οικονόμοι» και «ακριβοί στα πίτουρα και φθηνοί στο αλεύρι»! Δηλαδή, στον Τύμβο της Αμφίπολης, που στάθηκε η αιτία για να κάνει επί τρεις μήνες η Ελλάδα τον γύρο του κόσμου μέσα από τα διεθνή ΜΜΕ, δώσαμε 590.000€, ενώ για να κάνουν τον γύρο των τηλεφωνικών καλωδίων οι Ταμήλοι και οι Γεωργιάδηδες, οι Έλληνες πληρώνουν περισσότερα από 4 εκατομμύρια! Να μην πω και για τα δις που ξοδέψαμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες για το πάρτι του ενός μήνα, όπου έφαγαν τον αγλέουρα ντόπιοι και ξένοι παρατρεχάμενοι, με την ελπίδα και την προσδοκία να ακουστεί θετικά η χώρα, να επιτύχει κάτι. Και πέτυχε! Τι «πέτυχε»; Μα, να μπει στο μνημόνιο! Να της κουνάνε το δάκτυλο επιτιμητικά αυτοί που της τα έφαγαν με τα C4I. Nα την καθυβρίζουν στα ξένα ΜΜΕ επί σχεδόν τέσσερα χρόνια, αποκαλώντας τους Έλληνες τεμπέληδες και φεσατζήδες! Να γεμίσει με πλιατσικολογημένες και εγκαταλελειμμένες αθλητικές εγκαταστάσεις! Τρομερή επιτυχία, λοιπόν, που μας κόστισε μόνο μερικά δις!! Αλλά για την Αμφίπολη, που θα είναι για πάντα εδώ και δεν θα φύγει, δώσαμε, άκουσον-άκουσον 590.000€!! Μωρέ, μπράβο «χουβαρντάδες»!

Η αλήθεια είναι, ότι δεν μου αρέσει να μιλώ για το μνημείο της Αμφίπολης με οικονομικούς όρους, αφού η ύψιστη αξία του είναι ιστορική και κατά συνέπεια εθνική, ακόμα και συναισθηματική. Όμως, ο κόσμος που ζούμε, πρακτικός και σκληρός από την φύση του, απαιτεί από εμάς και μια ελάχιστη αίσθηση ρεαλισμού και αξιοποίησης (όχι ξεπουλήματος), των ιστορικών μας πλεονεκτημάτων, με δημιουργική και αναπτυξιακή ταυτόχρονα αντίληψη και όχι παρασιτικά, ζώντας απλά από την κληρονομιά μας. Όταν οι δυτικοί, μην έχοντας τι άλλο να δείξουν, κόβουν εισιτήρια στα μουσεία τους για τα δικά μας κλεμμένα γλυπτά έργα τέχνης, ή κάνουν μουσείο το σπίτι του Τζακ του αντεροβγάλτη και αξιοθέατο το γιογιό της Αντουανέτας, εμείς θα αναρωτιόμαστε ακόμα για το ύψος της επένδυσης των 590.000€ στον σπουδαιότερο τάφο που έχει βρεθεί ποτέ στον ευρωπαϊκό μεσογειακό χώρο;;

Το μνημείο της Αμφίπολης, πέραν όλων των άλλων που άπτονται της καρδιάς και της ψυχής μας, θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε και ως μια πολύ σημαντική επένδυση αιώνων! Η επένδυση αυτή, ας μην είναι αυτοσκοπός, δεν πρέπει. Ας είναι απλά μια συνέπεια που η κοσμοσυρροή θα προκαλέσει, ένα αποτέλεσμα της σημαντικότητας του μνημείου. Έτσι, έχω την γνώμη, πως θα πρέπει να διατεθούν σημαντικά κονδύλια, για τις ανασκαφές γενικά στον Τύμβο της Αμφίπολης, ύψους αρκετών εκατομμυρίων για να γίνουν σωστά οι εργασίες. Η Ελλάδα έχει μόνο να κερδίσει από αυτό και πρέπει να το απαιτήσουμε, βρίσκοντας τα χρήματα που χρειάζονται από τις περικοπές των ανούσιων δαπανών.

Έχω επίσης την άποψη, πως θα πρέπει στο θέμα της ανασκαφής του Τύμβου να ακολουθήσουμε δραστικές και ριζικές λύσεις. Δεν ωφελεί να ομφαλοσκοπούμε με υποθέσεις και να απεραντολογούμε. Η πρόταση μου είναι, να «ισοπεδωθεί» τελείως ο Τύμβος, μέχρι εδάφους. Με προσοχή και μέθοδο να ανασκάψουν ό,τι υπάρχει μέσα σε αυτόν από κάθε εποχή, του σιδήρου, αρχαϊκή, κλασική. Όταν όλα θα αποκαλυφθούν, να ταξινομηθούν, να μελετηθούν και να συντηρηθούν. Κατόπιν, αφού κατασκευαστεί εξωτερικά του μνημείου, ή των μνημείων, χαλύβδινος σκελετός προστασίας, να καταχωθεί ξανά με χώμα, δημιουργώντας εκ νέου τον Τύμβο, ώστε να αποκατασταθεί η φυσική εικόνα του τοπίου. Μιλάμε για 20 στρέμματα και αλίμονο αν στην εποχή μας δεν είμαστε σε θέση να φέρουμε εις πέρας ένα τέτοιο έργο.  Ακόμα και αν χρειαστούν έξι μήνες, ή και ένας χρόνος, ακόμα και πέντε! Θα είναι του κόπου, του χρόνου και των χρημάτων αντάξιο. Δεν υπάρχει λόγος να βιαζόμαστε, ούτε είναι καλό να συνεχίσουν να υπάρχουν οι υποθέσεις, πως κάτι δεν βρήκαμε, πως κάτι είναι ακόμα κρυμμένο εκεί μέσα. Ένα τέτοιο έργο, ναι, θα έδινε προς τα έξω την εικόνα μιας χώρας που σέβεται την ιστορία της και τον πολιτισμό της.

Πρέπει όμως με κάθε τρόπο η χρηματοδότηση αυτή να γίνει με εθνικούς πόρους. Όχι με «ευγενείς» χορηγίες ξένων επενδυτών, όπως ονειρεύονται κάποιοι. Οι Έλληνες δεν πρέπει να πληρώνουν εισιτήριο εισόδου, για να δουν τα αρχαία τους στον κάθε μεγαλοεπενδυτή τύπου Σόρος! Στην ανάγκη, να ενημερωθούν και να αποφασίσουν οι ίδιοι για τη δημιουργία ενός ταμείου για τις ανασκαφές της Αμφίπολης. Ακόμα και ο πτωχός Έλληνας, πρόθυμα θα έδινε 10 c από τα ελάχιστα που διαθέτει. Ο πιο πλούσιος, ας έδινε 1-1,5 €, αν δεν ήθελε περισσότερα. Αλλά η ανασκαφή να γίνει με ιδίους πόρους, χωρίς την εμπλοκή της ΕΕ. Σε λιγότερο από ένα χρόνο, όχι μόνο θα είχαν αποσβεσθεί τα έξοδα της επένδυσης, αλλά θα γέμιζαν και τα ταμεία. Οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της Αμφίπολης θα φάνε και αυτοί γλυκό ψωμί, θα μείνουν στον τόπο τους και δεν θα φύγουν πάλι μετανάστες. Αυτό θα ήταν, πιστεύω, μια σοβαρή εθνική πολιτική, για την οικονομία και για τον πολιτισμό!


Παραπομπές:











11 σχόλια:

  1. Η Αμφίπολη είναι υπερεκτιμημένη.Υπάρχουν και άλλες ανασκαφές πολύ πιο σημαντικές στην υπόλοιπη.Ελλάδα.Απλά εκει δεν ψάχνουν τον Μεγαλέξανδρο και τα υπόλοιπα φούμαρα που πουλάτε στους αφελείς αναγνώστες σας.Προσωπικά θα διέθετα τα 10c για πολύ πιο σημαντικα πράγματα από τους παραμυθάδες της Αμφίπολης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ ανώνυμε,

      Χαίρομαι, διότι μετά από τόσους "αφελείς" αναγνώστες, εμφανίστηκε επιτέλους και ένας έξυπνος! Εσείς!
      Επειδή, μάλιστα, δεν υπάρχει τίποτα πιο εύκολο από τις κατηγορηματικές δηλώσεις και τα φλεγματικά σχόλια μιας γενικής απαξίωσης,
      θα ήθελα να μου γράψετε συγκεκριμένα, που ακριβώς εντοπίσατε ότι προσωπικά έκανα αυτό που λέτε: "υπόλοιπα φούμαρα που πουλάτε στους αφελείς αναγνώστες σας".
      Όχι γενική απάντηση, αλλά συγκεκριμένα, 1,2, κλπ.
      Διότι, εγώ, αν δεν το έχετε παρατηρήσει, δεν ασχολούμαι με θεωρίες, ούτε με φούμαρα, ούτε με "Αλεξανδρολογίες". Τα αφήνω για άλλους, πιο "ειδικούς". Και μάλιστα, τα έχω καυτηριάσει επίσης σε προηγούμενο άρθρο μου, "Εντυπώσεις από την Ανασκαφή στην Αμφίπολη".
      Ως καλλιτέχνης, καταπιάνομαι μόνο με τη μορφή της ύλης και παρουσιάζω σχέδια του μνημείου, σύμφωνα με αυτά που έχουν βρεθεί και προσπαθώ για κάποια λογικά συμπεράσματα. Δεν φαντασιώνομαι, ούτε πουλάω "φούμαρα", (έτσι και αλλιώς δεν πουλάω τίποτα, ούτε καν τον κόπο για τα σχέδια μου), αλλά το αντικείμενο μου είναι η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ή αν αγαπάτε, επί της πραγματικότητας. Εκτός και αν θα με κατηγορήσετε και για το ενδιαφέρον μου για το μνημείο!
      Οπωσδήποτε υπάρχουν ταυτόχρονες ενδιαφέρουσες ανασκαφές σε όλη την Ελλάδα, αλλά εσείς τι ισχυρίζεστε τώρα με την έκφραση "υπερτιμημένη";; Ότι ο μεγαλύτερος τάφος που έχει βρεθεί ποτέ στην Ελλάδα, θα άξιζε λιγότερης προσοχής;; Ίσα-ίσα, που η Αμφίπολη ήταν εξαιρετικά υποτιμημένη και ήρθε η ώρα να εκτιμηθεί. Για τις πολιτικές προεκτάσεις, ας μη τα συζητάμε είναι γνωστά, το θέμα μου είναι το μνημείο. Και ποιες είναι οι πιο σημαντικές ανασκαφές από την Αμφίπολη, μπορείτε να τις ονομάσετε και αν ανήκουν στην ίδια αρχαιολογική κατηγορία με αυτήν;; Έχετε καταλάβει αληθινά περί τίνος πρόκειται;; Περί του μεγέθους της ανακάλυψης (χώρια αυτά που έχουν να βρεθούν ακόμα) και της καλλιτεχνικής αξίας του, πέρα από την ιστορική;;
      Επιτρέψτε μου αγαπητέ, να αμφιβάλλω πολύ για αυτό!
      Κρατήστε και τα δικά σας 10 c, δεν θα τα χαλάσουμε εκεί!
      Σίγουρα θα βρίσκονταν άλλοι, που θα έδιναν 20 c, ή και 30 c και θα κάλυπταν την απουσία σας!


      Να έχετε μια καλή Κυριακή

      Διαγραφή
  2. Δεν μιλάω προσωπικά για εσάς,άλλα γενικά για τα μπλόγκς και όλη αυτη την παραπληροφόρηση και μυθοπλασία που πουλάνε στους αναγνώστες τους.Για τις υπολοιπες ανασκαφές ψάξε να βρεις.Άλλα βέβαια εκει δεν έχει κλικ για τα μπλογκς ..
    Θυμήσου ότι, ένα λιοκούκουτσο του 7000 π.Χ. είναι εξίσου σημαντικό από αρχαιολογική σκοπιά μ’ ένα χρυσό στεφάνι ή και 10 τ'υμβους της Αμφίπολης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ ανώνυμε,

    Και πως θα ήταν δυνατό να μην το πάρω προσωπικά από τη στιγμή που γράψατε στο δικό μου μπλογκ:

    "τα υπόλοιπα φούμαρα που πουλάτε στους αφελείς αναγνώστες σας"

    Για πείτε μου, λοιπόν, πως θα το εκλάμβανε αυτό κατά τη γνώμη σας ένας τυχαίος αναγνώστης που θα το διάβαζε εδώ μέσα;

    Όπως σας είπα, δε διαφωνώ για το παιχνίδι της μυθοπλασίας που παίζουν τα περισσότερα μπλογκς για τα κλικς, αλλά νομίζω πως θα έπρεπε εξαρχής να πάτε να γράψετε για τα "φούμαρα" που πουλάνε σε αυτά τα μπλογκς και όχι στο δικό μου!
    Προσωπικά έχω σεβαστεί τους αναγνώστες μου και το ιστολόγιο δεν έχει διακόψει τη σχέση του με τη σοβαρότητα και την λογική.
    Αυτά για το συγκεκριμένο θέμα και το κλείνω εδώ, εφόσον έχετε κατανοήσει.

    Σε ότι αφορά το "λιοκούκουτσο" του 7.000 π.Χ που είναι εξίσου σημαντικό, όπως γράφετε, όχι με έναν, αλλά με 10 τύμβους της Αμφίπολης (!!), έχω να σας πω το εξής.
    Δεν γνωρίζω την ηλικία σας, αλλά θα πρέπει να είστε πολύ νέος, ώστε να υιοθετήσετε αυτολεξεί την ατάκα που άκουσα να λέει κάποια αρχαιολόγος, αν θυμάμαι καλά. Μόνο που δεν εννοούσε αυτό ακριβώς που λέτε εσείς για την Αμφίπολη, αλλά ήθελε να επισημάνει το γεγονός, πως για την αρχαιολογία είναι όλα σημαντικά, ακόμα και ένα "λιοκούκουτσο"!
    Κλείνω εδώ τη συνομιλία μας, κρατώντας εγώ τον ένα τύμβο της Αμφίπολης (ένας είναι υπεραρκετός) και αφήνοντας σε εσάς τα σημαντικά δέκα "λιοκούκουτσα" που τόσο σας αρέσουν.....

    Σας εύχομαι καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. .. και να σκεφτεί κανείς ότι έδωσαν 500.000 ευρώ για τον σπουδαίο αρχαιολογικό χώρο του Ορχομενού Αρκαδίας ο οποίος παραμένει κλειστός (δημ. Κυριακάτικη Kontranews 9/11/2014) και δεν είναι ο μόνος! Ελπίζω να μη συμβεί το ίδιο και στο κυκλικό μνημείο του "λόφου" Καστά. Ωστόσο να σας συγχαρώ για την προσεκτική κι εξαιρετική δουλειά σας - φαίνεται η αγάπη για το αντικείμενο και κυρίως για το σθένος σας σε πείσμα των καιρών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα αγαπητή kynorodi

    Το παράδειγμα του Ορχομενού που αναφέρετε, συν πολλά άλλα ανά την Ελλάδα, δείχνουν την πραγματική κατάσταση του θέματος πολιτισμού στην Ελλάδα. Η κοιτίδα του ευρωπαϊκού πολιτισμού παραμένει στο σκότος της πολιτικής αδιαφορίας και του καιροσκοπισμού. Στα 100 € η σύγχρονη Ελλάδα δίνει για τον πολιτισμό μόλις 33 λεπτά και το ποσό βαίνει διαρκώς μειούμενο! Δηλαδή, η αιχμή του δόρατος της ελληνικής ταυτότητας, τα ιστορικά πλεονεκτήματα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντική πηγή οικονομικής ανάπτυξης για την χώρα, απλά μαραζώνουν και υπολειτουργούν. Και το θέμα δεν είναι φυσικά μόνο οικονομικό, αλλά έχει .ψυχολογικές και πνευματικές προεκτάσεις.
    Ενώ θα έπρεπε, όχι μόνο να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες μας και να επενδύσουμε στον πολιτισμό ως σε ένα βασικό πυλώνα της ιστορίας και της οικονομίας, κάνοντας την χώρα ένα τεράστιο αρχαιολογικό "πάρκο", αλλά να απαιτήσουμε και τη μόνιμη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ολυμπία, μεταβάλλοντας την χώρα σε μια απρόσβλητη "Ελβετία" του πολιτισμού! Αλλά αυτά, χρειάζονται ανθρώπους με οράματα και πατριωτική συνείδηση για να γίνουν και τέτοιους δεν διαθέτουμε με επάρκεια ανάμεσα στο πολιτικό προσωπικό.
    Θέλω επίσης να σας ευχαριστήσω για τα καλά σας λόγια. Έπειτα από δύο μήνες συνεχούς εργασίας πάνω στα σχέδια και στα έργα που έχω παρουσιάσει για την Αμφίπολη, δεν σας κρύβω, ότι λόγια σαν τα δικά σας, είναι αυτά που με εμψυχώνουν για να συνεχίσω, διότι μου περνούν και οι αρνητικές σκέψεις να τα παρατήσω. Και δεν εννοώ την ζωγραφική, φυσικά, που όπως είπατε την αγαπώ και χαίρομαι που αυτό φαίνεται, αλλά αναφέρομαι στην ενασχόληση με τον τύμβο.
    Μου χαρίσατε λίγο επιπλέον σθένος. Σας ευχαριστώ πολύ για αυτό!
    Να είστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οσο αφορα τις εξ ισου σημαντικες ανασκαφες με αυτην της Αμφιπολης, εχω να επισημανω τον ασύλητο τάφο της Βεργίνας https://www.facebook.com/angeliki.kottaridi/posts/843476482353502 και το ανάκτορο των Αιγων https://www.facebook.com/photo.php?fbid=843502642350886&set=a.213070452060778.58708.100000734741085&type=1 :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα αγαπητέ-ή ΓΣ,

      Το είχα υπόψιν μου το θέμα από χθες. Ευχαριστώ πολύ πάντως για την παράθεση του συνδέσμου. Εντυπωσιακή είναι και η αναπαράσταση του ανακτόρου των Αιγών.

      Να είστε καλά!

      Διαγραφή
  7. Αγαπητέ Γεράσιμε,
    συνέχισε την πολύ καλή δουλειά που κάνεις και μην αποθαρρύνεσαι!
    (τουλάχιστον όχι από κακόπιστα και υποβολιμαία σχόλια, που τόσο συχνά συναντά κανείς στο διαδίκτυο)
    Είναι ευδιάκριτο ότι αποτελείς φωτεινό παράδειγμα δημιουργού !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε καλησπέρα!

      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα λόγια σου. Τρεις μόνο γραμμές σου έφτασαν για να με κάνουν να αναλογιστώ, για χάρη ποίων, όχι μόνο αξίζει ο κόπος για να φτιάξω αυτά τα έργα, αλλά και ότι, κατά κάποιο τρόπο, όφειλα να τα δημιουργήσω για εκείνους που εκτιμούν.
      Δεν αποθαρρύνομαι εύκολα. Είμαι από καλό και ανθεκτικό υλικό. Απλά φίλε μου, έχω και εγώ τις ανθρώπινες στιγμές και τις αδυναμίες μου. Λυγίζω και ξανασηκώνομαι. Εσύ και κάποιοι άλλοι φίλοι με βοηθήσατε σε αυτό.

      Η αλήθεια είναι, ότι δέχθηκα και μερικές "επιθέσεις" - σχόλια, ελάχιστα σε σύγκριση με την γενική αποδοχή, πάντα όμως ήταν αναιτιολόγητες κριτικές επί του 2% της επιφάνειας των έργων (για το υπόλοιπο 98% δε βρήκαν κάτι κακό να πουν), έως ακόμα και ειρωνείες επί προσωπικού. Το 2% του έργου αφορούσε στα πρόσωπα των Καρυατίδων, τα οποία δύο σχολιαστές σε μεγάλη εφημερίδα, τα αποκάλεσαν ο μεν ένας "Αρμένισσες", ο δε άλλος "Αφρικάνες"! Για εμένα δε, ένας άλλος είπε, ότι αν είμαι πάνω από 8 χρονών, τότε σίγουρα θα χρειάζομαι ψυχίατρο!
      Δε βαριέσαι όμως! Συνεχίζω και σε καμιά εβδομάδα πάνω κάτω, θα παρουσιάσω την πλήρη χρωματική αναπαράσταση, υποθετική βέβαια σε μεγάλο βαθμό.

      Εύχομαι καλή συνέχεια

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα,
      ευχαριστώ κι εγώ με τη σειρά μου.
      Τα σχόλια μαρτυρούν το ήθος των σχολιαστών. Νομίζω πως πρέπει να αγνοήσεις τα αήθη σχόλια παντελώς! (το παιχνίδι της δημοσιότητας τα... έχει αυτά)

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...