ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο, 11 Μαρτίου 2017

Γιατί ακύρωσαν την έρευνα ανάλυσης των οστών της Αμφίπολης;

Τεράστια από ότι φαίνεται αποδεικνύεται η εμμονή της ΓΓ του υπουργείου Πολιτισμού Μαρίας Βλαζάκη, η οποία υποστηρίζει πως το αρχαίο μνημείο στον τύμβο Κάστα δεν είναι δημιούργημα των αρχαίων Μακεδόνων αλλά των Ρωμαίων.


ΤΙ ΜΑΣ ΚΡΥΒΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ

Η... δεινή υποστηρίκτρια της ρωμαϊκής δημιουργίας του Μακεδονικού μνημείου στον Κάστα (που την άποψη της θέλησε να περάσει ως "σφαγίδα" και στην νυν διοίκηση του ΥΠ.ΠΟ) για μια ακόμη φορά φανερώνει σε όλους ότι οι διαθέσεις της και κατ΄επέκταση τις ενέργειες της όχι μόνο φιλικές δεν είναι απέναντι στην μεγάλη ανακάλυψη της Αμφίπολης αλλά αντιθέτως στρέφεται εναντίον της, προκειμένου να εξυπηρετήσει... ποιον και τί;

Οι αναφορές σε ονόματα μπορεί να ήταν απαγορευτικές, ωστόσο σύμφωνα μ΄ένα από τα σενάρια που μελετούσε το ΥΠ.ΠΟ τα ευρήματα φωτογράφιζαν Ολυμπιάδα , Ηφαιστίωνα και τους δυο γιους του Κάσσανδρου.

Οι απεγνωσμένες προσπάθειες λοιπόν, της Γ.Γ του ΥΠ.ΠΟ να περάσει την άποψη της αποφέρουν και τεράστιες ευθύνες όπως και στο Υπουργείο Πολιτισμού σε ότι αφορά την ανάλυση των οστών του τάφου της Αμφίπολης.

Από το 2015 η κυρία Βλαζάκη είχε στη διάθεση της μια προγραμματική σύμβαση ύψους 236.697 ευρώ για την ανάλυση 300 σκελετών της Αμφίπολης μεταξύ αυτών και του Κάστα που χρονολογούνται από το 1000.πΧ έως το 200 πΧ και όχι μόνο την έβαλε επιδεικτικά στο συρτάρι αλλά κωφεύει συστηματικά τόσο η ίδια όσο και οι πολιτικοί της προϊστάμενοι όπως αποκαλύπτει το  http://amfipoli-news.com

Ο αξιόπιστος δημοσιογράφος κύριος Γιώργος Ροδάκογλου συγκεκριμένα επισημαίνει πως η προγραμματική σύμβαση του συγκεκριμένου ερευνητικού προγράμματος έφερε ήδη την υπογραφή της Γενικής Διευθύντριας Αρχαιοτήτων ΄Ελενας Κόρκα και του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Γιώργου Λιόντα, απόδειξη ότι τα χρήματα είχαν εξασφαλιστεί για την περαιτέρω μελέτη και έρευνα από την προηγούμενη διοίκηση επί υπουργίας Κωσταντίνου Τασούλα.

Να σημειωθεί ότι, η σύμβαση υπεγράφη στις 13 01 2015 και όταν στο τιμόνι της Γ. Γ του ΥΠΠΟ ήταν ακόμη η Λίνα Μενδώνη ενώ η έρευνα ήταν διάρκειας δυο ετών. Ωστόσο φτάνουμε στη λήξη της στις 30 Ιουνίου του 2017 χωρίς να έχει γίνει το παραμικρό!


Ο πρώην Υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης όταν επισκέφτηκε την Αμφίπολη το 2015 είχε κάνει αναφορά στην έναρξη του ερευνητικού προγράμματος αλλά οι δηλώσεις του τελικά δεν διαδέχτηκαν καμιά επιπλέον ενέργεια. Τον κύριο Ξυδάκη διαδέχθηκε ο κύριος Αριστείδης Μπαλτάς και τώρα στην ίδια πολιτική θέση η καλλιτέχνης Λυδία Κονιόρδου. Για το συγκεκριμένο ζήτημα όμως όλοι τους τήρησαν και εξακολουθούν να τηρούν "σιγή ιχθύος"...

Στόχος του προγράμματος ήταν η παρουσίαση αλλά και η σε βάθος διερεύνηση των βιολογικών παραμέτρων που μπορούν να παρατηρηθούν στα σκελετικά και οδοντικά κατάλοιπα σε σχέση με τα αρχαιολογικά δεδομένα, όπως αυτά αντανακλώνται στο τελετουργικό της ταφής.

Η επιστημονική έρευνα θα τεκμηριωνόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέσα από μια συνδυαστική εφαρμογή καινοτόμων αναλυτικών μεθόδων σε ένα ευρύ δείγμα πληθυσμού των ιστορικών χρόνων και τα αποτελέσματα της έρευνας θα προσέθεταν πολλά και χρήσιμα στοιχεία στους σκελετούς του τάφου της Αμφίπολης αλλά θα βοηθούσαν και τους αρχαιολόγους να έχουν μια καλύτερη εικόνα για τις ταφές.

Η έρευνα ανατέθηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με επιστημονικά υπεύθυνη την επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας Σεβαστή Τριανταφύλλου και στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο με επιστημονικά υπεύθυνη την επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Ιστορίας - Εθνολογίας Χριστίνα Παπαγεωργοπούλου.

Κατόπιν επικοινωνίας με τις επιτροπές ερευνών και των δυο πανεπιστημίων επιβεβαιώνεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν ξεκίνησε ποτέ, παρότι ήταν διασφαλισμένα τα χρήματα!

Όπως είναι αναμενόμενο, πολλά είναι τα ερωτήματα για τα κίνητρα που ωθούν την κυρία Βλαζάκη να κρατά μία τέτοια στάση. Πώς είναι δυνατόν, να βρισκόμαστε μπροστά σε μία τόσο σπουδαία αρχαιολογική ανακάλυψη που θα προάγει ακόμη περισσότερο τον ελληνικό πολιτισμό διεθνώς και το ίδιο το υπουργείο, να ακυρώνει μελέτες που θα το αποδείκνυαν ;

Στη διαδρομή προς την "ήττα" μαζί με την κυρία Βλαζάκη συμπαρασύρονται οι αρχαιολόγοι Αγγελική Κοταρίδη και Τζένη Βελένη που υπέγραψαν το σχετικό "ρωμαϊκό" πόρισμα το 2015 όπως και ο σπηλαιολόγος Ευάγγελος Καμπούρογλου, που υποστηρίζει ότι το μνημείο ανήκει ως κατασκευή στον 1ο πχ αιώνα και όχι στο τελευταίο τέταρτο του 4ου πχ.

Δυνατό χαρτί για την ανασκαφική ενδεχομένως να αποτελεί η παρουσίαση της στρωματογραφίας των οστών, όπως αυτά εντοπίσθηκαν μέσα στον τάφο καθώς και οι αρχιτεκτονικές φάσεις κατασκευής του τάφου, του περιβόλου, η παρουσίαση του πρόπυλου με τα γλυπτά και των λίθων που αφαιρέθηκαν απο τα τείχη της Αμφίπολης.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται επίσης στην παρουσίαση των μαρμάρινων γλυπτών που αποτελούν μέρος της ζωφόρου του βάθρου του λέοντος, στοιχεία που μελέτησε και ερεύνησε με όλες τους τις λεπτομέρειες ο αρχιτέκτονας Μιχάλης Λεφαντζής.

Καθοριστικής σημασίας, θεωρείται η ομιλία του γεωλόγου Γρηγόρη Τσόκα, η οποία θα περιλαμβάνει μια δεκαετή αναδρομή μελετών και ερευνών που πραγματοποίησε με τους συνεργάτες τους σε σχέση με αρχαιολογικές ανασκαφές.

Οι πολέμιοι της Αμφίπολης θα προσπαθήσουν -για μια ακόμη φορά- να επιχειρηματολογήσουν υπερ του ρωμαϊκού πορίσματος με τη βοήθεια των αυτόκλητων και ανώνυμων "υπερασπιστών" του μνημείου, που δια μέσω του διαδικτύου εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα.

Η προσπάθεια τους να διαχέουν εδώ και τρία χρόνια ανάλογες απόψεις έως και απειλές εναντίον των επιστημόνων της ανασκαφής, όπως και να εμφανίζονται ως πόλος ενημέρωσης στο εξωτερικό θα καταρεύσει, ενώ ο ρόλος τους θα αποκαλυφθεί μέσα στο ΑΕΜΘ.

Σε περίπτωση που παρουσιάσει ολοκληρωμένα τα αποτελέσματα των ηλεκτρικών τομογραφιών του τύμβου Καστά τότε τα αποτελέσματα αυτά δεν αποκλείεται να έχουν την μορφή "ρουκέτας" προς όσους εξακολουθούν να αρνούνται τη συνέχιση των ανασκαφών στην Αμφίπολη.

Τέλος, να σημειωθεί ότι χωρίς αστυνομική φρούρηση βρίσκεται για αρκετό χρονικό διάστημα ο αρχαιολογικός χώρος της Ελλάδας που έδωσε τη μεγαλύτερη ίσως ιστορική ανακάλυψη των τελευταίων σαράντα χρόνων.

Μπορεί ο χώρος του ταφικού συγκροτήματος να κινηματογραφείται από κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, αλλά ωστόσο το σύστημα παρακολούθησης στα χέρια ενός επιτήδειου χάκερ μπορεί να παρουσιάσει σημαντικές αδυναμίες και να τεθεί εκτός λειτουργίας. Αν λάβουμε δε, υπ όψιν μας και το γεγονός ότι οι φύλακες δεν έχουν δικαίωμα οπλοφορίας, τότε στην περίπτωση ενός απρόσμενου και αιφνιδιαστικού περιστατικού, θα είναι πολύ αργά...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...