ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019

Οικοδομικές Επιγραφές Κατά την Κλασσική Ελληνική Περίοδο: (480 π.Χ. - 323 π.Χ.)


Τα μεγάλα δημόσια έργα, οι ναοί, τα ιερά και πολλά ογκώδη γλυπτά στην αρχαία Ελλάδα πριν αρχίσουν να κτίζονται περνούσαν από ένα σοβαρό και τεκμηριωμένο τρόπο προγραμματισμού( αυτό που σήμερα λέμε μελέτη).

Στην Αθήνα η εκκλησία του Δήμου επέλεγε και όριζε τον αρχιτέκτονα. Επίσης ανέθετε απ` ευθείας την επιστασία σε πενταμελή επιτροπή Αθηναίων πολιτών. Σ` αυτήν την ολιγομελή επιτροπή εκτός από τον αρχιτέκτονα υπήρχε γραμματεύς και ταμίας.

 Πνύκα

Οι εργασίες του αρχιτέκτονα: Ο αρχιτέκτων είχε την ευθύνη του έργου,  σχεδίαζε το κτίριο και έθετε τις απαραίτητες προδιαγραφές για την κατασκευή του. Συνήθως, ο αρχιτέκτων,  ήταν και ο επιβλέπων μηχανικός αν και πολλές φορές, κυρίως σε έργα που αργούσαν να τελειώσουν, οι αρμόδιοι του Δήμου επέλεγαν άλλον αρχιτέκτονα.

Οικοδομική επιγραφή για το  Ερέχθειον

Οι εργασίες της επιτροπής: Η επιτροπή ανέθετε τις διάφορες λατομευτικές, τεχνικές, κατασκευαστικές, καλλιτεχνικές, ξυλουργικές, μεταφορικές κλπ φάσεις του έργου σε εργολάβους ή και επιλεγμένους τεχνίτες. Ένα έργο μπορεί να είχε δεκάδες διαφορετικές φάσεις όπως συμβαίνει σήμερα σε μία κατασκευή. Οι αναθέσεις και οι κατοχυρώσεις των επί μέρους τμημάτων του έργου λάμβαναν χώρα ανοικτά και μπροστά στη Βουλή.

Η διάρκεια της θητείας των μελών της επιτροπής ήταν περιορισμένη, συνήθως ετήσια, ενιαύσια, για να αποφευχθούν διαπλοκές, συναλλαγές και λοιπές κακοπροαίρετες  οικονομικές ατασθαλίες.

Δαπάνες οικοδομήσεως του Παρθενώνος του έτους 434-433 π.Χ

Τα χρήσιμα και πολύτιμα επιγραφικά ντοκουμέντα που βρέθηκαν, οι περίφημες οικοδομικές επιγραφές, διέσωσαν  πληροφορίες και λεπτομέρειες για τα έργα και τον τρόπο κατασκευής τους.

ΣΚΕΥΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΦΙΛΩΝΟΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

Οικοδομικές επιγραφές διασώθηκαν για τα κτίρια της Ακροπόλεως Αθηνών, Προπύλαια, Ερέχθειον,  του Πειραιώς( Σκευοθήκη του Φίλωνος), της Ελευσίνας, της Επιδαύρου,..
Οικοδομικές- κατασκευαστικές  επιγραφές είχαμε και για την πραγματοποίηση μεγάλων γλυπτών όπως της Προμάχου Αθηνάς στην Ακρόπολη των Αθηνών, έργο του Φειδία.

Κωστής Ν. Καζαμιάκης, Αρχιτέκτων, Ιστορικός Αρχιτεκτονικής, Ιστορικός Τέχνης, Αρχαιολόγος.
 ΠΗΓΗ    www.giannena-e.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...