ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 16 Απριλίου 2019

Η φωτιά πλήγωσε την ψυχή του Παρισιού


Ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς καταστρέφεται από πυρκαγιά. Η Παναγία των Παρισίων όπως την αγαπήσαμε από το συγκλονιστικό μυθιστόρημα των παιδικών μας χρόνων περνά ίσως τη μεγαλύτερη δοκιμασία στην ιστορία της. Η δοκιμασία αυτή δεν είναι η πρώτη αλλά μοιάζει να είναι η χειρότερη.


Η Notre-Dame θεωρείται ένα από τα ωραιότερα δείγματα γαλλικής γοτθικής αρχιτεκτονικής. Η ανέγερση του ξεκίνησε το 1160 και ολοκληρώθηκε σε μεγάλο βαθμό από το 1260, αν και τροποποιήθηκε συχνά στους επόμενους αιώνες. Το 1831, το μυθιστόρημα «Notre Dame de Paris» του Ουγκώ είχε τεράστια επιτυχία και έκανε το ναό κέντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος.


Η Notre Dame de Paris χτίστηκε σε μια τοποθεσία όπου προϋπήρχε ένας ειδωλολατρικός ναός. Ο βασιλιάς Λουδοβίκος VII της Γαλλίας (1137-1180) ήθελε να χτίσει μνημεία για να δείξει ότι το Παρίσι ήταν η πολιτική, οικονομική και πολιτιστική πρωτεύουσα της Γαλλίας.

Το κωδωνοστάσιο που κατέρρευσε από την πυρκαγιά. Μέχρι να κτισθεί ο Πύργος του Άιφελ ήταν το υψηλότερο κτίριο στο Παρίσι

Ο θεμέλιος λίθος τοποθετήθηκε το 1163 με την παρουσία του Πάπα Αλέξανδρου Γ’.  Το 1548, φανατικοί Ουγενότοι (Γάλλοι προτεστάντες) κατέστρεψαν μερικά από τα γλυπτά της Notre-Dame ως ειδωλολατρικά. Κατά τη βασιλεία του Λουδοβίκου XIV και του Λουδοβίκου XV, ο ναός υπέστη πολλές τροποποιήσεις για να συμβαδίζει με το πιο κλασσικό ύφος της εποχής. Το 1793, κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης, ο ναός ανακατασκευάστηκε και χρησιμοποιήθηκε για τη «λατρεία του λόγου» και στη συνέχεια στη «λατρεία του ανώτερου όντος». Πολλοί από τους θησαυρούς καταστράφηκαν είτε λεηλατήθηκαν.

Η στέψη του Ναπολέοντα έργο του Ζακ Λουί Νταβίντ (1805 – 1807)

Τα είκοσι οκτώ αγάλματα των βασιλέων της Βίβλου που βρίσκονταν στην πρόσοψη μαζί με αγάλματα Γάλλων βασιλέων αποκεφαλίστηκαν. Πολλά από τα κεφάλια βρέθηκαν κατά τη διάρκεια μιας ανασκαφής του 1977. Οι καμπάνες γλύτωσαν από τα χυτήρια αλλά τα μεγάλα αγάλματα στην πρόσοψη, με εξαίρεση το άγαλμα της Παναγίας στην πύλη του μοναστηριού, καταστράφηκαν. Ο ναός χρησιμοποιήθηκε ως αποθήκη για τροφίμων.




Τα βιτρό γνωστά ως τριαντάφυλλα

Τον Ιούλιο του 1801, ο Ναπολέων Βοναπάρτης, υπέγραψε συμφωνία για την αποκατάσταση του και επαναλειτουργία ως καθεδρικού ναού. Η λειτουργία ξανάρχισε στις 18 Απριλίου 1802. Ήταν η ρύθμιση για τη στέψη του Ναπολέοντα ως Αυτοκράτορα στις 2 Δεκεμβρίου 1804 και του γάμου του με την Marie-Louise της Αυστρίας το 1810.

Στύγα



Χίμαιρα


Ο Αρχάγγελο Μιχαήλ και ο Σατανάς ζυγίζουν τις ψυχές την Ημέρας της Κρίσεως



1 σχόλιο:

  1. Ίσα ρε μάγκες. Έχει χριστιανική ψυχή το Παρίσι; Ή μήπως την φιλότεχνη ψυχή εννοεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...