ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024

Η χρυσή εποχή της Σιένα που καθόρισε τη δυτική ζωγραφική

"Virgin and Child Enthroned", Bohemian Painter (ca. 1345–50).

Μια έκθεση στο ΜΕΤ της Νέας Υόρκης για τη συναισθηματική ένταση των Σιενέζων καλλιτεχνών και τις καινοτομίες τους που διαμόρφωσαν έναν νέο τρόπο ζωγραφικής.

Επιμέλεια: Αργυρώ Μποζώνη

Είναι αρχές του 14ου αιώνα στην κεντρική Ιταλία. Στη Σιένα, την πόλη της Τοσκάνης, μια από τις πιο ελκυστικές πόλεις της Ιταλίας ακόμα και σήμερα, ανατέλλει μια χρυσή στιγμή για την τέχνη, καταλύτης μεγάλων αλλαγών.

Στο πρώτο μισό του 14ου αιώνα, η Σιένα ήταν μια από τις μεγάλες πρωτεύουσες της Ιταλίας. Αν και δεν ήταν λιμάνι, κατείχε στρατηγική θέση στη σημαντική αρχαία οδική και προσκυνηματική διαδρομή «Via Francigena», η οποία ξεκινούσε από τον καθεδρικό του Canterbury, έφτανε μέσω Γαλλίας και Ελβετίας στη Ρώμη και μετά στην Απουλία, από όπου έφευγαν πλοία για τους Άγιους Τόπους. Προσκυνητές, έμποροι, αξιωματούχοι, πάπες, βασιλιάδες και αυτοκράτορες περνούσαν τις πύλες της Σιένα, επιτρέποντας στους Σιενέζους καλλιτέχνες να γνωρίσουν πολλά αντικείμενα που έφερναν αυτοί οι ταξιδιώτες, οι οποίοι με τη σειρά τους αγόραζαν και παράγγελναν έργα ενώ βρίσκονταν στην πόλη.

Μετά από μια σημαντική στρατιωτική νίκη επί των Φλωρεντινών το 1260, οι Σιενέζοι αφιέρωσαν την πόλη τους στην Παναγία, η εικόνα της οποίας ήταν αποτυπωμένη σε όλα τα επίσημα έγγραφα με την επιγραφή «Είθε η Παναγία να προστατεύει την αρχαία Σιένα, την ομορφιά της οποίας διατηρεί». Το 1285, ένα εκλεγμένο συμβούλιο εννέα ηγετών επιλέχθηκε για να κυβερνήσει την κοινότητα και τον λαό της. Τότε ξεκίνησε μια περίοδος ειρήνης και ευημερίας, η οποία περιγράφεται συχνά ως χρυσή εποχή, μέχρι το 1355, όταν η πανώλη εξάλειψε τον μισό πληθυσμό της πόλης, συμπεριλαμβανομένων πολλών από τους καλλιτέχνες των οποίων τα έργα εκτίθενται στο ΜΕΤ.

Οι πολύχρωμες σκηνές που ρέουν στα πάνελ, τα κινούμενα σώματα, τα πρόσωπα με αποτυπωμένη επάνω τους τη συγκίνηση, το δραματικό ύφος των σκηνών είναι κάτι που κανένας δεν είχε δει προηγουμένως. Στην έκθεση ζωντανεύει μια πόλη καλλιτεχνών που συνεργάζονται, μαθαίνουν και αναζητούν. Αυτό το τοπικό καλλιτεχνικό φαινόμενο έκανε πάταγο διεθνώς.

"The Belles Heures of Jean de France, duc de Berry", The Limbourg Brothers (1405–1408/1409)

Οι καλλιτέχνες, ειδικά οι ζωγράφοι, μεταμόρφωσαν τη Σιένα, ωθώντας την τέχνη τους στα όριά της για να δημιουργήσουν μεγάλα διακοσμητικά σχέδια για κοσμικά και θρησκευτικά κτίρια, ενώ παράλληλα παρήγαγαν εκλεπτυσμένους πίνακες ζωγραφικής μικρής κλίμακας, οι οποίοι συλλέγονταν και θαυμάζονταν πολύ πέρα ​​από τα τείχη της πόλης.

Για τη συνέχεια εδώ:

https://www.lifo.gr/culture/eikastika/i-hrysi-epohi-tis-siena-poy-kathorise-ti-dytiki-zografiki

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...