του Γεράσιμου Γ.
Γερολυμάτου
ζωγράφου
Ο βομβαρδισμός των
Μ.Μ.Ε είναι καθημερινός και ανελέητος. Ο πόλεμος των ειδήσεων και των
πληροφοριών, που διάφορα «φίλτρα» επιτρέπουν να φτάσουν μέχρι εμάς, δεν είναι
αναίμακτος. Θύματά του είναι η ποιότητα και η ουσία της ενημέρωσης.
Κατ΄επέκταση όλοι οι ερήμην αποδέκτες της κατευθυνόμενης πληροφόρησης. Άν
υπάρχουν Μ.Μ.Ε στις μέρες μας, αυτό οφείλεται μάλλον στο εμπορικό κέρδος και
στις διαφημίσεις. Τα πάντα περιστρέφονται γύρω από αυτές, καθορίζουν τα
προγράμματα. Ψυχαγωγία και ενημέρωση περνούν πρώτα μέσα από την
εμπορευματοποίηση ανθρώπινων συναισθημάτων και προϊόντων.
Μια βιομηχανία
διαφημιστών ωθεί στην ξέφρενη κατανάλωση και στον ανταγωνισμό. Λένε: «Εσύ είσαι διαφορετικός από τους άλλους και
αξίζεις περισσότερα από αυτούς».
Ευφάνταστα διαφημιστικά spots, που συνήθως δεν έχουν άμεση σχέση με το προϊόν που διαφημίζουν,
αποσκοπούν στη φτηνή προσέγγιση του θεατή και στην υπόθαλψη του εγωτισμού του. Aυτοκίνητα, παγωτά,
γιαούρτια, ποτά, κάρτες κ.α, συνδέονται, χωρίς να έχουν σχέση, με σεξουαλικά
υπονοούμενα και καλλίγραμμα μοντέλα.
Αυτό που προτείνουν
είναι η ελκυστική «συνταγή» μιας «άλλης» ανώτερης ζωής των προνομίων και των
ανέσεων. Η κοινή νοημοσύνη προσβάλλεται βάναυσα. Ο πολιτισμός και η τέχνη που
συνήθως προβάλλονται, δεν έχουν καμιά σχέση με την αλήθεια του μέσου θεατή.
Είναι ο πολιτισμός των Vips, των φανταχτερών ονομάτων, της ματαιόδοξης καινοτυπίας. Ένας φαύλος
κύκλος περισφίγγει το θεατή και τον αποπροσανατολίζει προς την επιβράβευση του
φτηνού, του χυδαίου και του επιφανειακού. Το χειρότερο, προσπαθούν να
επιβάλλουν την δήθεν ανωτερότητα αυτού
του πολιτισμού και αυτού του τρόπου σκέψης. To αντίτιμο θα είναι
μεγάλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου