ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Coiffure Marlen


Tης Θεοδώρας Κουφοπούλου-Ηλιοπούλου

Όπως το διαβάζετε κι όπως το ακούτε, αγαπητές φίλες και φίλοι, «Coiffure Marlen» έγραφε η πινακίδα κομμωτηρίου πατριώτισσάς μας. Πριν αρκετό καιρό, ήμουν προσκεκλημένη σε κάποια εκδήλωση. Ίδιον των γυναικών ο καλλωπισμός. Βρέθηκα, λοιπόν, στο κομμωτήριο «Coiffure Marlen». Μοντέρνος εξοπλισμός, μουσική στη διαπασών που δεν την άντεχες, μήτε την καταλάβαινες ως ξενόφερτη. Να σου και η χαριτωμένη κοκκινομάλλα δεσποινίς Μαρλέν. Μάρω την φώναζαν στο χωριό της, Μαρία το βαφτιστικό της.


- Δεν μου λέτε, δεσποινίς, (ο πληθυντικός μου έκφραση ευγένειας κι ας είμαι κατά πολύ μεγαλύτερή της), γιατί τέτοια πινακίδα;
-Μα, κυρία μου, έτσι πρέπει να΄ναι. «Χτυπητή», να κάνει «μπάμ» στο μάτι και στο αυτί, έτσι θα «τραβάω» περισσότερη πελατεία.
-Μπά! σκέφτηκα και σηκώθηκαν οι τρίχες της κεφαλής μου.
-Έχω την εντύπωση, καλή μου, της είπα μελιστάλαχτα μη και την θυμώσω, εάν έβαζες στην πινακίδα το βαφτιστικό σου, είτε «Η καλή δουλειά»  ή «Κομμώσεις η Ελληνίδα» βρε αδελφέ, περισσότερη πελατεία θα «τραβούσες» και τιμή για την πατρίδα μας θα είναι, αφού τις ρίζες μας κρατάμε και την ταυτότητά μας, μιας και οι καιροί χαλεποί - βοούν - και φοβούμαι - προφήτισσα να μην βγω - μειονότητα πως θα γενούμε.

Αλήθεια, διάβασες, άκουσες, Μαρλέν, τι υπέροχη υποδοχή έκαναν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας μας στο ελληνόφωνο χωριό Μαρτάνο της Ιταλίας; Θεέ μου, τι υπέροχη διάλεκτος η Greco στην λεβεντομάνα Κρήτη σε φέρνει. «Κρατάμε μέσα μας την Ελλάδα» είπαν οι κάτοικοι «και δεν θέλουμε να χαθεί η γλώσσα μας». Ξέρεις, αγαπητή Μαρία, πότε χάνεται η γλώσσα; Όταν χαθούν οι αξίες των ανθρώπων που την μιλάνε.

Άκουσε και το άλλο: Στη Στερνατία, ένας φοιτητής πανεπιστημίου, που σπουδάζει την ελληνική φιλοσοφία, είπε μιλώντας απταίστως ελληνικά και με πάθος: «Πρέπει να διαφυλάξουμε την διάλεκτό μας!!!» Πόσο συγκινείσαι να τ΄ακούς. Εμείς οι νεοέλληνες, γέννημα και θρέμμα τούτης της χώρας, με τέτοια κληρονομιά, τι κάνουμε; Βάζω στοίχημα, εάν αλλάξεις την πινακίδα, περισσότερη πελατεία θα «τραβάς» καθώς λες.

Χαμογέλασε, γέλασε ξεκαρδιστικά, με χτένισε κι έφυγα.
Μετά από λίγους μήνες ξαναπήγα να χτενιστώ…Πήγα, λοιπόν, πουθενά  η Μαρλέν. Έψαξα με τα μάτια μου γύρω τριγύρω, τίποτα. Τι έγινε, ρωτάω, πού, πώς, πότε, γιατί;
«Δεν είχε δουλειά κι έκλεισε το «μαγαζί», μου είπε ο φούρναρης που ήταν δίπλα.

Αχ, Μαρλέν, Μάρω στο χωριό και Μαρία το βαφτιστικό, όπου και να βρίσκεσαι, μάθε πως η καλή δουλειά πελατεία «τραβά».
Φεύγοντας,  ένα δάκρυ κύλησε από τα μάτια μου. Ένα δάκρυ, που έχασε την δουλίτσα της η Μαρλέν, ένα δάκρυ λύπης για την κατακαημένη Ελλάδα μας, που δεν της αποδίδουμε τον πρέποντα σεβασμό σ΄ό,τι περικλείει και σ΄ό,σα ακτινοβολεί.
Εσείς, τι λέτε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...