ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

Οι βλάκες και οι έξυπνοι



του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου

Δεν έχουν δίκιο όσοι λένε, πως η βλακεία είναι αήττητη! Η βλακεία, ως ατομική ιδιότητα, ηττάται και πεθαίνει μαζί με τον βλάκα!
Όμως, η βλακεία, ως μια φυσική σταθερά της κατώτερης κλίμακας της νοημοσύνης, αναγεννιέται διαρκώς, ως απαραίτητ
ο συμπλήρωμα της ποικιλίας και σαν αντίβαρο της εξυπνάδας. Αυτό δίνει την εντύπωση, πως η βλακεία δεν πεθαίνει ποτέ, όταν γίνεται αντιληπτή μόνο ως έννοια, γιατί αυτές δεν πεθαίνουν μαζί με τους φορείς τους.

Το ίδιο, αλλά με την αντίστροφη φορά, συμβαίνει και με την εξυπνάδα, όπου και εδώ, τίποτα δεν είναι απόλυτο όσον αφορά την νίκη, αφού τα όρια ανάμεσα σε αυτήν και την βλακεία, εύκολα ταυτίζονται, όπως ωραία μας λέει η πολύ γνωστή παροιμία "το έξυπνο πουλί, από τη μύτη πιάνεται" κλπ.

Μάλιστα, οι αληθινά βλάκες και οι αληθινά έξυπνοι, είναι εξαιρετικά σπάνιοι! Οι περισσότεροι από εμάς τους υπόλοιπους, κινούμαστε με αυξομειωτικές τάσεις, στις ενδιάμεσες διαβαθμίσεις, που δεν είναι άπειρες, αλλά είναι ακριβώς 6.5 δις περιπτώσεις.

Το καλό και το κακό του έξυπνου, είναι, πως μπορεί είτε να ωφελήσει, είτε να βλάψει, ανάλογα με την προαίρεση του. Ο βλάκας,, όμως, δεν κάνει τίποτα καλό, αφού βλάπτει τόσο τον εαυτό του, όσο και τους άλλους.

Άρα, υπό μια ιδανική έννοια, χριστιανική σχεδόν, ο έξυπνος υπάρχει για να υπηρετεί και να προστατεύει τον βλάκα από τις βλακείες του, καθώς και ο βλάκας υπάρχει, για να δοκιμάζεται ο έξυπνος, για να οξύνει την εξυπνάδα του και μαζί με αυτόν να ωφελείται και το σύνολο. Σε αυτή την περίπτωση η εξυπνάδα είναι ακριβό τάλαντο.

Σε μια άλλη περίπτωση, πιο πραγματιστική, ο έξυπνος που έχει γίνει πλέον πονηρός, υπάρχει απλώς για να τρώει τον βλάκα και ο βλάκας για να τρώγεται από τον έξυπνο! Σε αυτή την περίπτωση η εξυπνάδα είναι εωσφορική κατάρα!.Αυτή, είναι και η πραγματικότητα της νεοφιλελεύθερης, νεοκαπιταλιστικής, τραπεζιτικής ζούγκλας.

Φανταστείτε τώρα, αυτοί οι βλάκες, ή αυτού του είδους οι πονηροί, να έχουν καταλάβει σημαντικά πολιτικά αξιώματα και να παίρνουν αποφάσεις ζωής και θανάτου για έναν λαό, που ο ίδιος δε γνωρίζει αν είναι βλάκας ή έξυπνος, που τους ψήφισε και που τους ανέχεται;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...