ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Ο Χίτσκοκ κατέρρευσε για μια εβδομάδα, όταν είδε τις εικόνες από τα στρατόπεδα των Ναζί (Φιλμ)

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΒΡΕΤΑΝΟΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΑΝ ΤΟ ΦΙΛΜ ΤΟΥ ΧΙΤΣΚΟΚ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΗΡΙΩΔΙΕΣ ΤΩΝ ΝΑΖΙ;

Κανένας δεν μπορούσε να προϊδεάσει ακόμα και τον «μετρ του τρόμου» Άλφρεντ Χίτσκοκ για το μεγαλύτερο σοκ που θα μπορούσε να υποστεί στην καριέρα του ως σκηνοθέτης. Το 1945 κλήθηκε από τον φίλο του Σίντνεϊ Μπερνστάιν, τότε Βρετανό υπουργό Πληροφοριών και μετέπειτα ιδρυτή της Granada Television, να σκηνοθετήσει ένα ντοκιμαντέρ με θέμα την απελευθέρωση των κρατουμένων από τα γερμανικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Για τον σκοπό αυτό επιστρατεύτηκε μια ομάδα Βρετανών κινηματογραφιστών, η οποία αποτελούνταν από στρατιώτες με την ειδικότητα του οπερατέρ. Τα μέλη της British Army Film Unit ταξίδεψαν μέχρι την Γερμανία για να τραβήξουν αυθεντικές εικόνες και να καταγράψουν τις «καλά κρυμμένες» αλήθειες. Το σενάριο υπέγραφαν ο Ρίτσαρντ Γκρόσμαν, που αργότερα έγινε υπουργός των Εργατικών και ο Κόλιν Γουίλις….

Η κατάρρευση του Χίτσκοκ στο στούντιο.

Ο Άλφρεντ χίτσκοκ
Στο Λονδίνο, στα Pinewood Studios, παρέμεινε ο Χίτσκοκ ως συντονιστής για να δώσει την τελική μορφή στο φιλμ. Μόλις έφτασαν στα χέρια του οι πρώτες εικόνες από την απελευθέρωση των κρατουμένων στο στρατόπεδο του Μπέργκεν-Μπέλσεν, το σοκ που υπέστη ήταν τόσο μεγάλο που δεν εμφανίστηκε για μια ολόκληρη εβδομάδα στο στούντιο. Όσο δούλευαν στα στούντιο του Λονδίνου δεν σταματούσε να έρχεται νέο υλικό από τη Γερμανία. Φιλμ πλέον δεν έστελναν μόνο τα βρετανικά συνεργεία, αλλά και οι Αμερικανοί και οι Ρώσοι από συνολικά έντεκα στρατόπεδα.

Ο Χίτσκοκ αν και ήταν ψυχικά καταβεβλημένος από την γερμανική θηριωδία που κατέγραψαν οι κάμερες, συνέχισε την αποστολή που είχε αναλάβει. Όμως δεν ξεπέρασε τα όσα βίωσε την περίοδο της επεξεργασίας των εικόνων του ντοκιμαντέρ. Οι νοσηρές σκηνές από την μαζική εξόντωση εκατομμυρίων ανθρώπων στα κολαστήρια των ναζί, ξεπερνούσαν και την πιο αρρωστημένη φαντασία και φυσικά δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν προϊόν σκηνοθεσίας ούτε στα «πιο ακραία» κινηματογραφικά θρίλερ. Νεκροί, σκελετωμένοι επιζήσαντες, ανθρώπινα υπολείμματα σε φούρνους, πελώριοι σάκοι με ανθρώπινα μαλλιά, ακόμα και δόντια, σωροί με ματογυάλια, ήταν κάποιες από τις εικόνες που τον στιγμάτισαν. Με πρωτοβουλία του σκηνοθέτη επιλέχθηκαν τα πλάνα που ενίσχυαν την γνησιότητα του ντοκιμαντέρ, ώστε κανένας να μην μπορέσει να αμφισβητήσει την αλήθεια των εικόνων και να θεωρήσει πως πρόκειται για σκηνοθετημένες σκηνές.

Το «θάψιμο» του φιλμ και οι νέες πολιτικές συμμαχίες.

Το τελικό αποτέλεσμα έλαβε αποθεωτικές κριτικές από όσους το είδαν. Το ντοκιμαντέρ ωστόσο δεν προβλήθηκε ποτέ. Το κλίμα απέναντι στους Γερμανούς είχε αλλάξει αισθητά. Η ταινία εγκαταλείφθηκε γιατί εκτός των άλλων υπήρχαν ήδη και άλλες ταινίες με γερμανικές θηριωδίες. «Εκείνα τα χρόνια, όταν ανακάλυψαν τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, οι Αμερικανοί και οι Βρετανοί επιθυμούσαν να προβληθεί η ταινία πολύ γρήγορα ώστε να δείξoυν τι συνέβαινε εκεί και να αναγκάσουν τον γερμανικό λαό να αποδεχθεί την ευθύνη του για τις ωμότητες που διαπράχθηκαν», δήλωσε σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «The Independent» ο Τόνι Χάγκιθ, έφορος του Βρετανικού Πολεμικού Μουσείου (Imperial War Museum), όπου φυλάχτηκαν οι πέντε από τις έξι μπομπίνες με το υλικό του ντοκιμαντέρ. Το 1980, ένας Αμερικανός ερευνητής ανακάλυψε το φιλμ σε ένα σκουριασμένο κουτί. Έτσι έγινε μια πρόχειρη εκδοχή, χωρίς την έκτη μπομπίνα και προβλήθηκε το 1984 στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, αλλά και στην αμερικανική τηλεόραση με τίτλο «The Memory of the Camps» (Η μνήμη των στρατοπέδων).




Το Βασιλικό Πολεμικό Μουσείο χρησιμοποίησε ψηφιακή τεχνολογία για να συντηρήσει στην εκδοχή του Χίτσκοκ, ενώ ανακάλυψε και το υλικό της έκτης μπομπίνας.


Το δεύτερο ντοκιμαντέρ και η «δικαίωση» του Χίτσκοκ 70 χρόνια μετά.

Ένα δεύτερο ντοκιμαντέρ με τίτλο «Night will fall» του Αντρέ Σίνγκερ και αφηγητές την Ελένα Μπόναμ Κάρτερ και τον Τζάσπερ Μπρίττον αποκαλύπτει το πως ανακαλύφθηκε και ήρθε στο φως το ντοκιμαντέρ του Χίτσκοκ 70 χρόνια αργότερα. Ο Σίνγκερ παίρνει συνέντευξη από έναν επιζώντα του Ολοκαυτώματος, τον Κροάτη Μπράνκο Λούστιγκ, που ο Σπίλμπεργκ τον διάλεξε για παραγωγό της ταινίας «Λίστα του Σίντλερ». Ήταν παιδάκι όταν απελευθερώθηκε από το στρατόπεδο Μπέλσεν, και τόσο άρρωστο και αδύναμο που ακούγοντας να καταφτάνουν οι Σκοτσέζοι στρατιώτες με τις γκάιντες νόμιζε, όπως λέει, ότι «είχε ανέβει στον ουρανό και τον υποδέχονταν χορωδίες αγγέλων».






Στο ντοκιμαντέρ του Σίνγκερ, που προβάλλεται από το HBO προβάλλονται ιστορίες από τα γερμανικά στρατόπεδα συγκέντρωσης με τρόπο εξίσου ρεαλιστικό, όπως στην ταινία του Χίτσκοκ. 


4 σχόλια:

  1. Η μνήμη έχει υπέρτατη αξία και πρέπει να διαφυλάσσεται πάντοτε.
    Οι θηριωδίες κατά τη γενοκτονία και εκτόπιση των χριστιανικών πληθυσμών της Ανατολής κατά τα έτη 1914-1924 (πρώτος και δεύτερος διωγμός, ανταλλαγή πληθυσμών) δεν έχουν γίνει γνωστές σε ικανοποιητικό βαθμό.
    Π.χ. εξαιρετικό θέμα για ανάδειξη με παραγωγή ντοκυμαντέρ ή ταινίας είναι η αποτρόπαιη διαχείριση - συναλλαγή που έλαβε χώρα μεταξύ της Τουρκίας και ευρωπαϊκών χωρών με τα οστά των θυμάτων και συγκεκριμένα, η εξαγωγή τους (EXPORT) με φορτηγά πλοία και η συνακόλουθη εισαγωγή τους (IMPORT) από ευρωπαϊκές χώρες που τα αγόρασαν και τα ανακύκλωσαν για εμπορική χρήση (λιπάσματα - χημικά).
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=385632

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα φίλε Νίκο και ευχαριστώ για το σύνδεσμο.
      Θα προσπαθήσω να το αναδείξω με κάποια ανάρτηση.
      Συμφωνώ πως η ιστορική μνήμη πρέπει να διαφυλάσσεται.

      Καλό τριήμερο εύχομαι!

      Διαγραφή
  2. Καλή Καθάρα Δευτέρα.,,ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ...
    ΥΓ Προσυπογράφω και εγώ ότι η Ιστορική Μνήμη πρέπει να διαφυλάσεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Χρήστο!

      Όσο θα θυμόμαστε, η ιστορική μνήμη θα υπάρχει! Αυτή δε διαγράφει κανένα κατοχικό δάνειο και καμιά πολεμική αποζημίωση.
      Καλή Σαρακοστή!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...