ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή, 31 Ιουλίου 2015

Ο Γερμανός εξπρεσιονιστής ζωγράφος Ernest Ludwig Kirchner (1880-1938)

Εrnest Kirchner,  To Νταβός με χιόνι. Ίσως το 1923.
Ο Ernest Kirchner και τα χιονισμένα τοπία του
  
Ο Ernest Ludwig Kirchner (1880-1938), ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους του Γερμανικού εξπρεσιονισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας καλλιτεχνών γνωστής με το όνομα "H Γέφυρα" (ιδρύθηκε το 1905 στη Δρέσδη) που εξέφρασε το κίνημα του εξπρεσιονισμού στη ζωγραφική, έχει ζωγραφίσει ένα σημαντικό αριθμό έργων που απεικονίζουν χιονισμένα τοπία βουνών της Ελβετίας. Γεννήθηκε στο Aschaffenburg της Βαβαρίας και άρχισε σπουδές αρχιτεκτονικής στη Δρέσδη, συνέχισε τις σπουδές στο Μόναχο και επέστρεψε στη Δρέσδη για να τις ολοκληρώσει.

Ernest Kirchner
Η εθελοντική συμμετοχή του στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο (1914-1918)  είχε σοβαρές συνέπειες στην ψυχική του υγεία, γιατί το 1917 έπαθε έπαθε σοβαρή νευρική κατάρρευση και αναγκάστηκε να αποτραβηχτεί σε σανατόρια στην Ελβετία. Το 1918 εγκαταστάθηκε σε μία εξοχική κατοικία σένα χωριουδάκι κοντά στο Νταβός όπου έζησε πολλά χρόνια και πέθανε το 1938, ζωγραφίζοντας κυρίως τοπία των Ελβετικών Άλπεων.

Στη δεκαετία του 1920 ήταν ήδη διάσημος για τα έργα του, τα οποία εκτίθεντο σε διάφορες εκθέσεις. Το 1933 το έργο του αποκηρύχθηκε από τους Ναζί συμπατριώτες του και το όνομά του συμπεριλήφθηκε στο κατάλογο των καλλιτεχνών της "παρακμής". Στα 1937 ένας μεγάλος αριθμός έργων του που βρίσκονταν στη Γερμανία καταστράφηκαν ή πουλήθηκαν από τους Ναζί. Ένα χρόνο αργότερα, το 1938, ο ίδιος αυτοκτόνησε στην Ελβετία, όταν η Ναζιστική Γερμανία προσάρτησε την Αυστρία και οι Ναζί πλησίαζαν απειλητικά στον τόπο της κατοικίας του στις Ελβετικές Άλπεις



Αυτοπροσωπογραφία ως στρατιώτης (1915)

Σας παρουσιάζω κάποια από τα εξπρεσιονιστικά χιονισμένα τοπία του Kirchner από την ελβετική περίοδο της ζωής του.
Είναι ιδιαίτερα εξπρεσιονιστικός ο παρακάτω πίνακας. H επιρροή του έργου του Μουνχ είναι προφανής στις μορφές του πίνακα. Ένα χιονισμένο τοπίο σχεδόν εφιαλτικό, μάλλον απειλητικό με ένα χωριουδάκι στο βάθος! Στο χιονισμένο μονοπάτι, σε πρώτο πλάνο, δύο ανθρώπινες μορφές κοιτάζουν με αγωνία και σκοτεινό βλέμμα το θεατή, ενώ πιο πίσω μία τρίτη φιγούρα με γυρισμένη την πλάτη βαδίζει στο χιόνι προς το χωριό...


Ernest Kirchner, Χιονισμένο τοπίο. 1923. Ιδιωτική Συλλογή.




Ernest Kirchner, Βουνά και σπίτια σπίτι. Περίπου 1924.  Bündner Μουσείο Τέχνης, Chur. Ελβετία.




 Ernest Kirchner, Το Νταβός από Νοτιοδυτικά. 1924-1926. Kirchner Museum Davos.



Ernest Kirchner, Χιονισμένο τοπίο. 1930.


 Τα σκιάχτρα στο χιόνι είναι ένα επίσης άκρως εξπρεσιονιστικό έργο του Kirchner. Εκτός από την επιρροή του Mουνχ, στο έργο διαφαίνεται και η επιρροή της αφρικανικής τέχνης.
To κόκκινο χρώμα αποτελεί προμήνυμα του θανάτου και της αιματοχυσίας που πρόκειται να ακολουθήσει στην Ευρώπη. Στις αρχές της δεκαετίας του 1930 η απειλή είναι πλέον ορατή...


Ernest Kirchner, Σκιάχτρα στο χιόνι. 1932.

...Ένα από τα τελευταία έργα του Kirchner...ποιητική ατμόσφαιρα, σχεδόν υπερβατικό τοπίο μένα απόκοσμο χωριουδάκι μέσα στο χιόνι στο ξέφωτο, στους πρόποδες μίας βουνοκορφής...στην άκρη του κόσμου, στην απόλυτη γαλήνη και ακινησία!


Ernest Kirchner, To Junkerboden υπό το χιόνι. 1936-1938. Μουσείο Thyssen Bornemisza. Μαδρίτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...