ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

Meenakshi Amman Temple: Ο Ναός κόσμημα της Ινδίας με τα 33.000 αγάλματα

Για περισσότερα από δύο χιλιάδες χρόνια, η πόλη Madurai γνωστή και ως η «πόλη του νέκταρ» στο κρατίδιο του Tamil Nadu της Ινδίας, υπήρξε μητρόπολη και αποτελεί μία από τις αρχαιότερες συνεχώς κατοικημένες πόλεις στον κόσμο. Στην πόλη αυτή βρίσκεται ένας Ναός που κυριολεκτικά προκαλεί δέος και συγκαταλέγεται στους πιο εντυπωσιακούς παγκοσμίως.

Ο λόγος για τον Meenakshi Amman Temple, ο οποίος διαθέτει 12 πύργους (ο υψηλότερος μάλιστα φτάνει τα 49 μέτρα) ενώ καλύπτει μία έκταση 45 στρεμμάτων και αποτελείται ολοκληρωτικά από 33.000 αγάλματα!


Ο Ναός είναι αφιερωμένος στην θεά Meenakshi, την σύζυγο του Κυρίου Shiva και τα 33.000 πολύχρωμα ανάγλυφα απεικονίζουν τον γάμο του ζευγαριού. Στην πλειοψηφία τους τα κτίρια έχουν κατασκευαστεί μεταξύ του 12ου και 18ου αιώνα και υπάρχουν τέσσερις δρόμοι γύρω από τον Ναό μόνο για πεζούς.


Για να επισκεφτείτε το στολίδι της Madurai, θα πρέπει να ακολουθήσετε ορισμένους ενδυματολογικούς κανόνες. Για παράδειγμα απαγορεύεται να φαίνονται οι ώμοι των γυναικών όπως επίσης και τα πόδια και των δύο φύλων. Απαγορευτική είναι και η χρήση φωτογραφικής μηχανής μέσα στον Ναό.

Ο Ναός που αποτελεί ορόσημο για την πόλη, προσελκύει περίπου 15.000 επισκέπτες την ημέρα και περίπου 25.000 κάθε Παρασκευή. Μάλιστα κατά τη διάρκεια του δεκαήμερου Meenakshi Tirukalyanam Festival (Απρίλιο-Μάιο) ο αριθμός των επισκεπτών ανέρχεται στο ένα εκατομμύριο!


Ο ναός Meenakshi Sundareswarar είναι ένας από τους μεγαλύτερους ναούς στην Ινδία. Ο αρχικός ναός χτίστηκε από τον Kulasekara Pandyan. Το σχέδιο για την τρέχουσα δομή του ναού ήταν από την Viswanath Naik και ολοκληρώθηκε με τον Tirumalai Nayakar. Η Aadi, Chittirai και το Maasi, και Veli είναι τέσσερις δρόμοι γύρω από το ναό. Και οι δύο ναοί κοσμούνται με εξαίσια γλυπτά και αγάλματα και επιχρυσωμένο vimanams.

Υπάρχουν 12 μεγάλοι gopurams (πύργοι) στο ναό, οι τέσσερις ψηλότεροι gopurams στα εξωτερικά τοιχώματα (Ο ψηλότερος είναι το νότιο gopuram, μετρώντας 49 μέτρα). Υπάρχουν τέσσερις είσοδοι. Η κύρια είσοδος βρίσκεται στο ιερό Meenakshi Amman. Ashta Shakthi Mandapam έχει επιτευχθεί από την ανατολική πύλη. Χτίστηκε από τις συζύγους του Thirumalai Nayakar, Rudrapathi Ammal και Tholimamai. Οι σκηνές από τις Thiruvilayadals του Κυρίου και από τη ζωή Meenakshi Amman ως πριγκίπισσα απεικονίζεται στους πυλώνες αυτής της mandapam.


Η χρυσή λίμνη του λωτού (Potraamarai Kulam) βρίσκεται στα αριστερά του ιερού Meenakshi. Η Ταμίλ Sangam που χρησιμοποιείται για την αποτίμηση των λογοτεχνικών έργων από την τοποθέτησή τους στα νερά της δεξαμενής. Μόνο εκείνα τα έργα τα οποία αυξήθηκαν πάλι στην επιφάνεια έγιναν δεκτά ως αριστουργήματα. Η Tirukkural Tiruvalluvar έγινε αποδεκτή σε αυτή τη λιμνούλα.

Στη δυτική πλευρά της δεξαμενής αυτής είναι η Oonjal Mandapam με τις θεότητες και η Kilikootu Mandapam (αίθουσα των παπαγάλων), με παπαγάλους φωνάζοντας το όνομα του Meenakshi. Κάθε Παρασκευή τα χρυσά είδωλα του Κυρίου & Meenakshi διατίθενται στην Oonjal (swing) και λατρεύονται με ύμνους και τις προσφορές.


Η Sundareswarar δίνει νταρσάν με τη μορφή ενός λίνγκαμ, που υποστηρίζεται από 64 bhootaganas, 32 λιοντάρια και 8 ελέφαντες. Είναι επίσης γνωστό με άλλα ονόματα, όπως Chokkanathar, Karpurachokkar. Το κούτσουρο του δέντρου Kadamba κάτω από το οποίο λάτρευαν τον Κύριο Ίντρα μπορεί να δει κανείς στο εξωτερικό διάδρομο.

Η Kampathadi Mandapam και Βελή Ambalam βρίσκονται στο εξωτερικό διάδρομο. Οι σκηνές από το γάμο της Cermeony Sundareswarar & Meenakshi απεικονίζονται στις πυλώνες αυτής της αίθουσας. Αυτό το μέρος είναι ένα από τα 5 σημεία με χορούς του Σίβα (Πάντσα Sabhais) sabhas του Nataraja. (Οι άλλες αίθουσες χορού είναι Chidambaram, Tiruvaalankadu, Tirunelveli και Kutralam). Υπάρχει ένα μοναδικό είδωλο της Nataraja όπου χορεύει με το δεξί πόδι του, το οποίο έθεσε στον ώμο, αντί του αριστερού. Ο Κύριος θεωρείται ότι έχει χορέψει έτσι, μετά από αίτημα του βασιλιά Rajasekara Pandyan. Το είδωλο της Nataraja που καλύπτεται με φύλλα από ασήμι, ονομάζεται Βελή (ασημί) Ambalam.
Οι Θρύλοι από την Tiruvilayaadal Puraanam απεικονίζονται στους τοίχους του ναού. Τα είδωλα της Saraswathi, Durgai, Siddhar, Lakshmi, Kasi Viswanathar, Lingodhbava murti, Nayanmars μπορούν να λατρεύονται στο εξωτερικό prakara. Το ιερό δέντρο Kadamba Διατηρείται επίσης και λατρεύεται.


Η αίθουσα με τους χιλιάδες κίονες είναι ένα αρχιτεκτονικό θαύμα της μηχανικής και χτίστηκε τον 16ο αιώνα. Οι πυλώνες με τα γλυπτά τους έχουν το σχήμα Yazhi. Υπάρχουν μουσικοί πυλώνες από γρανίτη ακριβώς έξω από το mandapam, οι οποίοι, όταν χτύπησουν αποδίδουν διαφορετικές μουσικές νότες. Στα ανατολικά είναι η Vasantha Mandapam ή η Pudhu Mandapam. Σκηνές από το γάμο και τη ζωή των ηγεμόνων ΝΑΥΑΚ με φιγούρες φυσικού μεγέθους μπορεί να δει εδώ.


Υπάρχει ένα τεράστιο είδωλο του Κύριου Ganesha Αυτό το είδωλο του Γκανέσα είναι γνωστό ως Mukkuruni Vinayakar, βρέθηκε από τον Tirumalai nayakar ενώ έσκαβε μια δεξαμενή ναό 3 χλμ από το ναό Meenakshi Amman.
Το Madurai είναι επίσης γνωστό για το φεστιβάλ της πόλης. Όλα τα συνήθη φεστιβάλ είναι διάσημα, αλλά το φεστιβάλ Chithirai που πραγματοποιείται τον Απρίλιο / Μάιο (για 3 ημέρες), είναι πολύ σημαντικό όταν γιορτάζεται ο ουράνιος γάμος της Meenakshi και του Sundareswarar, προσελκύοντας ένα τεράστιο πλήθος ανθρώπων.

Θρύλοι

Η Θεά Parvathi είχε ξαναγεννηθεί ως Meenakshi (μάτια σαν το ψάρι). Ο Malayadhwaja Pandyan με τη σύζυγό του Kanchanamala πραγματοποίησε την Puthrakameshthiyaga, και προσεύχονταν για ένα παιδί. Η Meenakshi γεννήθηκε από την πυρά με τρία στήθη. Ο βασιλιάς ήταν αναστατωμένος, αλλά ειρήνευσε από μια θεϊκή φωνή που του είπε ότι ο τρίτος μαστός θα εξαφανιστεί, όταν η Meenakshi θα συναντήσει τον άντρα που ήταν να παντρευτεί. Την ονόμασαν Thadaathakai και μεγάλωσε να είναι μια τολμηρή βασίλισσα, κερδίζοντας τη νίκη σε όλες τις κατακτήσεις της. Κατά τη διάρκεια των κατακτήσεων της, γνώρισε τον Κύριο Σίβα στην Kailasam, και αμέσως το τρίτο στήθος εξαφανίστηκε. Ο Κύριος Σίβα την πρόσταξε να επιστρέψει στο Μαντουράι, με την υπόσχεση ότι θα την παντρευτεί σε 8 ημέρες. Ο Κύριος Σίβα εμφανίστηκε ως Sundareswarar για να παντρευτεί την Meenakshi που δόθηκε  για γάμο μακριά από τον αδελφό της, Κύριο Vishnu. Αυτή η σκηνή απεικονίζεται στο ναό. Η Meenakshi και ο Sundareswarar είχαν αποκλειστεί στο Μαντουράι πριν επιστρέψουν στην Kailasam.


Μια πόλη σε σχήμα λωτού λέγεται ότι χτίστηκε από τον βασιλιά Pandyan Kulasekhara γύρω από το λίνγκαμ του Σίβα, όπου λατρεύεται ο Indra στο δάσος της Kadamba. Όταν ο Κύριος Σίβα ήρθε να τους ευλογήσει, το νέκταρ έσταζε από τα πλεγμένα μέλη του και ως εκ τούτου, η πόλη ονομάστηκε Madhurapuri (Madhu - μέλι), και είναι πλέον γνωστή ως Μαντουράι.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...