ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

100 Χρόνια Ελληνικής Χαρακτικής, στην Κωνσταντινούπολη

Κατερίνα Χουζούρη

Στο Σισμανόγλειο Μέγαρο του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη, φιλοξενείται από την Παρασκευή 4 Μαρτίου έως και την Κυριακή 27 Μαρτίου 2016, η έκθεση «100 Χρόνια Ελληνικής Χαρακτικής από τη Συλλογή Χρήστου και Πόλλυς Κολλιαλή», σε επιμέλεια της Ίριδας Κρητικού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκθεση στο Σισμανόγλειο Μέγαρο της Κωνσταντινούπολης, αποτελεί την πρώτη παρουσίαση μέρους της Συλλογής Χαρακτικής Κολλιαλή, εκτός των ελληνικών συνόρων.


 

Κεφαλληνός, Το παγόνι, εκδρομή. Ξυλογραφία

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν εβδομήντα χαρακτικά έργα και δώδεκα βιβλία με πρωτότυπα χαρακτικά, των σημαντικότερων Ελλήνων χαρακτών του 20ού αιώνα, από τη Συλλογή Χρήστου και Πόλλυς Κολλιαλή, οι οποίοι συλλέγουν για περισσότερα από 20 χρόνια, ελληνικά έργα τέχνης σύγχρονα, χαρακτικά και ναΐφ, καθώς και σπάνια λαογραφικά αντικείμενα.

 

Κατσουλίδης

Στην έκθεση φιλοξενούνται έργα των: Δημήτρη Γαλάνη, Άγγελου Θεοδωρόπουλου, Γιάννη Κεφαλληνού, Λυκούργου Κογεβίνα, Νικόλαου Βεντούρα, Σπύρου Βασιλείου, Κούλας Μπεκιάρη, Γιώργου Μόσχου, Αλέξανδρου Κορογιαννάκη, Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, Νίκου Εγγονόπουλου, Τάσσου, Βάσως Κατράκη, Γιάννη Μόραλη, Κώστα Γραμματόπουλου, Θανάση Εξαρχόπουλου, Δημήτρη Παπαγεωργίου, Δημήτρη Μυταρά, Αλέκου Φασιανού,  Χρόνη Μπότσογλου, Βασίλη Καζάκου, Λεώνης Βιδάλη, Βίκυς Τσαλαματά, Μαίρης Σχοινά, Δήμητρας Σιατερλή, Γιάννη Γουρζής, Μιχάλη Αρφαράς, Μανόλη Γιανναδάκη, Ξενή Σαχίνης, Γιώργου Κόρδη, Ντίνας Κώτσιου, Ελισσάβετ Διονυσοπούλου, Μίλτου Πεταλά, Ευριπίδη Παπαδοπετράκη κ.ά).

 

Τάσσος, Καπνοσυλλέκτριες, εκδρομή Ξυλογραφία

Η Συλλογή Χαρακτικής Κολλιαλή, χαρακτηρίζεται από το όραμα των συλλεκτών για τη δημιουργία ενός πανοράματος Νεοελληνικής Χαρακτικής, όπου θα εκπροσωπούνται όλες οι σύγχρονες τάσεις του 20ού αιώνα, από τον ρεαλισμό και τον εξπρεσσιονισμό, ως τον σουρρεαλισμό, τον κυβισμό και την αφαίρεση.  Χαρακτηρίζεται επίσης από την πληθώρα καταξιωμένων καλλιτεχνών, το υψηλό επίπεδο και την τεχνική αρτιότητα των έργων, καθώς και την πολυγλωσσία των εκφραστικών μέσων: ξυλογραφίες σε όρθιο και πλάγιο ξύλο, χαλκογραφίες, λιθογραφίες, πετρογραφίες και σύγχρονες μικτές τεχνικές.

 

Γραμματόπουλος, Αιγαίον, εκδρομή Ξυλογραφία

Ως προς τη θεματολογία της η Συλλογή περιλαμβάνει χαρακτηριστικά Ελληνικά τοπία (Ακρόπολη, Άθως, νησιά κ.ά.), νεκρές φύσεις, πορτραίτα, αλλά και καθαρά αφαιρετικές ή σουρρεαλιστικές συνθέσεις. Ξεκινώντας ιστορικά από αυστηρές ασπρόμαυρες ξυλογραφίες, δουλεμένες  με λεπτομέρεια από εξαίρετους καθηγητές του είδους (Γαλάνης, Κεφαλληνός, Θεοδωρόπουλος, Κορογιαννάκης κ.ά.), εξελίσσεται χρονικά και εικονολογικά,  φθάνοντας σε σύγχρονα, μεγαλύτερα σε μέγεθος έργα «δασκάλων» και «μαθητών» (Μόραλης, Τάσσος, Κατράκη, Γραμματόπουλος κ.ά.), με χρωματικές και τεχνικές αναζητήσεις και πειραματισμούς στην μορφή και την ύλη.

 

Μόραλης, Αγάπη – Ελπίς, Ξυλογραφία (1934)

Στη Συλλογή Χαρακτικής του Χρήστου και της Πόλλυς Κολλιαλή, που αποτελεί μία από τις πληρέστερες του είδους και που εκπροσωπείται από περισσότερους από διακόσιοι χαράκτες και αριθμεί περισσότερα από τριακόσια έργα στο σύνολό της, ανήκουν σημαντικοί ιστορικοί Έλληνες χαράκτες, καθώς και διακεκριμένοι νεότεροι εικαστικοί με πολυετή καλλιτεχνική παιδεία, που επέλεξαν τη συγκεκριμένη έκφραση, προσεγγίζοντάς τη με γόνιμους τρόπους, τεχνική τελειότητα και υψηλές αισθητικά λύσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...