ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

Η Παλμύρα «θα ξαναγίνει όπως ήταν»Διαβεβαιώνει ο διευθυντής Αρχαιοτήτων της Συρίας

Οι περισσότεροι από τους αρχαιολογικούς θησαυρούς της Παλμύρας που καταστράφηκαν από τους τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους είναι δυνατόν να αποκατασταθούν και η αρχαία πόλη «να ξαναγίνει όπως ήταν πριν», διαβεβαίωσε ο διευθυντής της υπηρεσίας Μουσείων και Αρχαιοτήτων της Συρίας, μετά την κατάληψη της πόλης από τον στρατό.

Παρά τις καταστροφές των μνημείων, ο Μααμούν Αμπντελκαρίμ δήλωσε ότι «εξεπλάγη ευχάριστα» από το γεγονός ότι πολλά από αυτά, όπως η Αγορά, τα λουτρά, το ρωμαϊκό θέατρο και τα τείχη της πόλης, έχουν παραμείνει σχεδόν ανέπαφα, με ελάχιστες ζημιές.


«Αναμέναμε το χειρότερο. Αλλά γενικά είναι σε καλή κατάσταση», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Αμπντελκαρίμ που βρίσκεται στη Δαμασκό αλλά μέσα στις επόμενες 24 ώρες θα πάει στην Παλμύρα για να εξετάσει από κοντά τις καταστροφές. «Η πιο ευχάριστη είδηση αφορά το Λιοντάρι της Αλιλάτ», πρόσθεσε, αναφερόμενος στο περίφημο άγαλμα, βάρους 15 τόνων, που κοσμούσε την είσοδο της Παλμύρας. Το Λιοντάρι καταστράφηκε από τους τζιχαντιστές όταν κατέλαβαν την πόλη, τον Μάιο του 2015. Όμως τα κομμάτια του παραμένουν εκεί και «μπορούμε να τα ξανασυναρμολογήσουμε, δεν χάσαμε αυτό το σημαντικό άγαλμα», είπε.

Το άγαλμα, που είναι από ασβεστόλιθο και φιλοτεχνήθηκε τον 1ο αιώνα π.Χ., ανακαλύφθηκε το 1977 από Πολωνούς αρχαιολόγους στον ναό της Αλιλάτ, μιας προϊσλαμικής θεότητας.


Ο Αμπντελκαρίμ είπε επίσης ότι θα συζητήσει με την Unesco «τρόπους για την αποκατάσταση των δύο ναών», του Βήλου και του Βάαλ, που ανατινάχθηκαν από τους τζιχαντιστές του ΙΚ επειδή θεωρούν «ειδωλολατρικά» τα μνημεία και τα αγάλματα ανθρώπων και ζώων.

Ένας ανταποκριτής του Γαλλικού Πρακτορείου που επισκέφθηκε τον αρχαιολογικό χώρο, στα νοτιοδυτικά της πόλης, διαπίστωσε ότι οι δύο ναοί καθώς και η Αψίδα του Θριάμβου έχουν καταστραφεί αλλά οι πέτρες τους παραμένουν εκεί.

«Η χαρά μου είναι απερίγραπτη, δεν χάσαμε εντελώς την Παλμύρα. Ήμουν ο πιο αποκαρδιωμένος διευθυντής Αρχαιοτήτων του κόσμου, σήμερα είμαι ο πιο χαρούμενος» κατέληξε ο Αμπντελκαρίμ.


Οι τζιχαντιστές χρησιμοποιήσαν το εντυπωσιακό ρωμαϊκό θέατρο ως τόπο εκτελέσεων ενώ δολοφόνησαν και τον πρώην διευθυντή Αρχαιοτήτων της Παλμύρας, τον 82χρονο Χάλεντ αλ Άσααντ.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Γαλλικό Πρακτορείο (Φ.Γ.).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...