ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη, 11 Μαΐου 2016

Ολλανδία: Όλα τα ρεκόρ έσπασε η έκθεση του Ιερώνυμου Μπος

Κάθε προσδοκία ξεπέρασε ο αριθμός των επισκεπτών που έσπευσαν να θαυμάσουν τα έργα του Ιερώνυμου Μπος στην έκθεση που οργάνωσε η ιδιαίτερη πατρίδα του, στη νότια Ολλανδία, όπως ανακοίνωσε το Μουσείο Χετ Νοορντμπράμπαντς.

Μία ημέρα μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης «Ιερώνυμος Μπος-Οράματα μιας ιδιοφυΐας», το Μουσείο ανακοίνωσε ότι υποδέχτηκε 421.700 επισκέπτες μέσα σε διάστημα τριών μηνών.


Στην έκθεση αυτή παρουσιάζονταν οι 17 από τους 24 πίνακες του Μπος και 19 από τα 20 σχέδια του μεγάλου δασκάλου του 15ου αιώνα.

Το προηγούμενο ρεκόρ επισκεπτών είχε καταγραφεί το 1967, όταν 267.000 άνθρωποι απόλαυσαν μια άλλη έκθεση έργων του Ιερώνυμου Μπος στο ίδιο μουσείο. Το Χετ Νοορντμπράμπαντς δέχεται περίπου 170.000 επισκέπτες κάθε χρόνο.


«Είμαστε πολύ υπερήφανοι. Είναι φανταστικό το γεγονός ότι ο ζωγράφος των τελών του Μεσαίωνα εκτιμάται μέχρι και σήμερα από ένα τόσο μεγάλο κοινό και ότι οι θαυμαστές του Μπος ήρθαν κυριολεκτικά από τόσο μακριά στο δικό του Ντεν Μπος», τόνισε ο διευθυντής του μουσείου, Σαρλ ντε Μόιζ.

Μεταξύ των επισκεπτών της έκθεσης ήταν οι Βρετανοί καλλιτέχνες Ανίς Καπούρ και Ντάμιεν Χιρστ και η ηθοποιός Πατρίσια Αρκέτ.

Λόγω της επιτυχίας αυτής, το μουσείο παρέτεινε τις ώρες λειτουργίας του, από 36 ώρες την εβδομάδα στις 119 ώρες. Μάλιστα το Σαββατοκύριακο παρέμεινε ανοιχτό επί 39 συνεχόμενες ώρες.



«Ο Κήπος των Επίγειων Απολαύσεων», (Τρίπτυχο, 1503-1515)

Ωστόσο, το διασημότερο έργο του Μπος, ο «Κήπος των επίγειων απολαύσεων», που βρίσκεται στο Πράδο της Μαδρίτης, δεν περιλαμβανόταν στην έκθεση αφού οι ισπανικές αρχές αρνήθηκαν να δανείσουν το τρίπτυχο που ξεκινά με τον κήπο της Εδέμ και καταλήγει σε μια τρομακτική απεικόνιση της Κόλασης.

 «Το κάρο με το άχυρο» (τρίπτυχο, 1485 -1516, λεπτομ.)


 «Το κάρο με το άχυρο» (τρίπτυχο, 1485 -1516)

Το Πράδο παραχώρησε όμως το «Κάρο με το άχυρο» που έφυγε για πρώτη φορά από την Ισπανία μετά από 450 χρόνια για να συντροφεύσει τον «Θάνατο του φιλάργυρου» (ανήκει στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον) και το «Πλοίο των τρελών» (Λούβρο, Παρίσι).


«Ο θάνατος του φιλάργυρου», 1494-1516

«Το πλοίο των τρελών», 1490-1500. Λούβρο, Παρίσι.

Με την έκθεση αυτή ξεκίνησαν οι εορτασμοί για τα 500 χρόνια από τον θάνατο του ζωγράφου, που θα συνεχιστούν με διάφορα φεστιβάλ και εκδηλώσεις στη μνήμη του Ιερώνυμου βαν Άκεν, του επονομαζόμενου «Μπος» (1450-1516).

Πηγή:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...