ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

Οι καλλιτέχνες για την ελληνική πραγματικότητα

του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
Η πρόσφατη απώλεια των σημαντικών Ελλήνων ζωγράφων, Δημήτρη Μυταρά και Γιάννη Κουνέλη, φέρνει στο μυαλό τα όσα είπαν, για τη σημερινή ελληνική πραγματικότητα. Ο Δημήτρης Μυταράς (1934-2017), σε συνέντευξή του στην Μαρία Ανδρέου («Παρόν», 31/7/2011) είπε για την Παιδεία:

«Το πρόβλημα της Παιδείας είναι η Παιδεία!...Μόνο δια μέσου της Παιδείας διαμορφώνεις ηθική υπόσταση. Η Παιδεία σήμερα στα πανεπιστήμια βρίσκεται σε αισχρό χάλι. Οι καθηγητές δεν μπορούν να διδάξουν. Τα πανεπιστήμια βρίσκονται υπό κομματικό έλεγχο. Γα μένα είναι φρικτός ο νόμος, που δίνει όλα τα προνόμια στους φοιτητές. Για μένα δεν υπάρχει Παιδεία στην Ελλάδα, όταν οι φοιτητές μπαίνουν και βγαίνουν από το μάθημα ό,τι ώρα θελήσουν και ασκούν λεκτική και σωματική βία στους καθηγητές τους...Πού παγκοσμίως συμβαίνει αυτό;...».

Και για την ελληνική πραγματικότητα είπε: «Η αγωνία του Έλληνα, εδώ και τριάντα χρόνια σταματά στο πώς θα γίνει πλούσιος. Για ποιά Παιδεία μιλάμε; Το γρήγορο, όμως, πάντα κρύβει προστυχιά. Δυστυχώς η οικογένεια και το σχολείο δεν κατάφεραν να δώσουν αγωγή. Ο Έλληνας έγινε αγενής. Του λείπει ο σεβασμός».


Ο Γιάννης Κουνέλης (1936-2017) ανησυχούσε για τη σημερινή απώλεια της ταυτότητας: «Η ταυτότητα είναι ένα κέντρο. Χωρίς αυτό χάνεις τη λογική, που σου επιτρέπει να δεις τα πράγματα συγκριτικά. Χάνεις τον άξονα. Και είσαι από δω και από κει. Όπου φυσάει ο άνεμος. Χωρίς μέλλον...». (Καθημερινή 13/2/2017).


Ένας άλλος μεγάλος σύγχρονος ζωγράφος, που απεβίωσε πρόσφατα, είναι ο Παναγιώτης Τέτσης (1925-2016). Είπε στη συνέντευξή του στην Μαργαρίτα Πουρνάρα, λίγες ημέρες πριν πεθάνει: «Ξέρω πότε άρχισε η ηθική κατάπτωση του τόπου. Το σύνθημα «Τσοβόλα δος τα όλα» μας στοίχειωσε και η συμπεριφορά, που παγιώθηκε τότε, επιβιώνει μέχρι σήμερα στον πολιτικό κόσμο και στην κοινωνία. Δυστυχώς γίναμε καλοπερασάκηδες και τώρα δεν μπορούμε να προσαρμοστούμε σε πιο δύσκολες συνθήκες...Σημασία έχει τώρα να βάλουμε όλοι μυαλό και να μπορέσουμε να ανασυγκροτήσουμε την πατρίδα, ο καθένας από το δικό του μετερίζι. Μόνο με συλλογική δουλειά και πίστη θα βγούμε από το αδιέξοδο» (Καθημερινή, 7/2/2016).

Οι τρεις σημαντικοί ζωγράφοι μας είχαν κοινό, ότι ήσαν της ίδιας γενιάς, αυτής που αποχωρεί, ότι επί εξήντα περίπου χρόνια είχαν ζήσει την πολιτική και τους πολιτικούς και ότι, ως καλλιτέχνες, με την ψυχική τους ευαισθησία και ακεραιότητα μίλησαν για την τραγική κατάσταση, που επικρατεί στην Ελλάδα, με ευθύνη των πολιτικών και πνευματικών μας ηγετών.

Ο εκ των επτά σοφών Περίανδρος ο Κορίνθιος είπε ότι στην καλύτερη Πολιτεία η αρετή θεωρείται το μείζον αγαθό και η κακία το χειρότερο. Οι βαρύτατες εκφράσεις, που ανταλλάσσουν οι πολιτικοί μας, δείχνουν ότι η κακία επικρατεί στην ηγεσία της Πολιτείας μας. Οι απελθόντες ζωγράφοι έχουν δίκιο. Ζούμε σε βάλτο. Μακάρι να βάλουμε μυαλό και με πίστη να μπορέσουμε να βγούμε από αυτόν.-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...