ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

Τό προδομένο ‘21

Από τον Αντιφωνητή 
Κώστας Καραΐσκος
φτασε πάλι πέτειος τς λληνικς Παλιγγενεσίας καί πμε γιά μιάν κόμη φορά νά τήν προσπεράσουμε χωρίς νά ποκτήσουμε τήν παραμικρή δέα γιά τό νόημά της. Τίς σκέψεις ατές πυροδότησε παρουσία μας σέ διάλεξη γιά τήν πανάσταση που γέρθησαν πάλι τά γνωστά ναπάντητα ρωτήματα, διατυπώθηκαν πάλι ο μετανεωτερικοί μθοι γιά τήν προέλευσή της λλά καί βεβαιώθηκε πώς ρρώστεια το νεοελληνικο κράτους εναι πολύ βαθύτερη πό τήν οκονομική δυσπραγία τν τελευταίων 7 χρόνων.

Δέν θά μείνω στά πιμέρους ζητήματα πού κούστηκαν, π.χ. τς γνωστς μεσης (καί νεδαφικς) σύνδεσης το ‘21 μέ τήν Γαλλική πανάσταση, πώς τά φιλελεύθερα πολιτικά κείμενα τν παναστατν – σάν τς πιδαύρου – ταν μόνο γιά τά μάτια τν Ερωπαίων (τή στιγμή πού τά συνέτασσαν παναστάτες / καρμπονάροι καί στήν Ερώπη κυριαρχοσε πολυταρχία καί ερά Συμμαχία!), πώς μπνευση το ‘21 ταν ρχαιότητα κι χι τό Βυζάντιο (ταν λοι ο γωνιστές ναφέρονται στήν Πόλη, στόν Κωνσταντνο Παλαιολόγο κτλ). Θά σημειώσω μως τόν διάλογο πού κολούθησε σχετικά μέ τήν μελέτη τς στορίας το ‘21 στό λληνικό Πανεπιστήμιο. Ρώτησα λοιπόν τήν καθηγήτρια ν θεωρε πώς πανάσταση ατή, ληξιαρχική πράξη γέννησης το κράτους στό ποο ζομε, χει τή θέση πού τς ξίζει στά προγράμματα σπουδν τν στορικν Τμημάτων τς χώρας. Γιατί μέ μιά ματιά σέ 4-5 ξ ατν διαπίστωσα πώς τά σχετικά μαθήματα εναι μία λάχιστη μειοψηφία μέσα σέ κατοντάδες λλα πίθανα, σον δέ φορ τά διδακτορικά κενα βρίσκονται κοντά στό πόλυτο μηδέν. πάντηση ταν κάτι περί συνολικς θεώρησης, περί διεπιστημονικς ματις κτλ. πέμεινα ρωτώντας συγκεκριμένα γιά τούς στορικούς καί περίεργη πόκριση ταν πώς “τήν μελετον λλά δέν γίνεται ΟΛΑ τά διδακτορικά νά φορον τήν πανάσταση” (τή στιγμή πού δέν σχολεται ΚΑΝΕΝΑ). Κι ταν φερα τό παράδειγμα τν γγλικν δανείων πού κόμα δέν ξέρουμε ν μς κατέστρεψαν πυροδοτώντας τόν μφύλιο ν μς σωσαν δεσμεύοντας τήν γγλία στό πλευρό μας, “πληροφορήθηκα” πώς δέν πάρχει κεντρική κατεύθυνση καί καθένας πιλέγει νά σχοληθε μέ ,τι θέλει. Στήν τελευταία παρατήρησή μου γιά τό περιρρέον πνευματικό κλμα πού πιβάλλει τήν κατεύθυνση, πάντηση ταν πώς μόνο “λλα” καθεσττα ταν κενα πού πέβαλαν μιά συγκεκριμένη κατεύθυνση!!! (δηλαδή;;;)

χουμε λοιπόν στό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο μόνο τήν κ. Μαρία Εθυμίου νά διδάσκει τήν παναστατική περίοδο το 1821, ν στό όνιο Πανεπιστήμιο μόνον κ. Διονύσιος Τζάκης. Χειρότερα εναι τά πράγματα στό Τμμα Πολιτικς πιστήμης καί στορίας στό Πάντειο, που νάμεσα στούς λ. ρακλείδη, Δημ. Χριστόπουλο, Στ. Πεσμαζόγλου κτλ καί τά δεκάδες πίθανα μαθήματα (πως “Ο Κομματικές Οκογένειες στήν Ερώπη” λβανική στορία καί Πολιτισμός”) πανάστασή μας χει ξαφανιστε, τό δέ μόνο μάθημα πού θά μποροσε νά σχετίζεται (“στορία λληνικο κράτους, 19ος-20ος αώνας”) τό διδάσκει …Χριστίνα Κουλούρη! μοίως στό κόμη πιό “ξωτικό” πρόγραμμα σπουδν το Τμήματος Κοινωνικς νθρωπολογίας καί στορίας στό Πανεπιστήμιο Αγαίου, δέν πάρχει οτε μία σχετική νύξη μεταξύ τν 70 συνολικά μαθημάτων! Γιά νά μήν μπομε στό κόμη πιό σοβαρό θέμα το τί κριβς (καί πς) διδάσκεται…

λληνική πανάσταση το 1821 λοιπόν δέν εναι μόνο πού πέτυχε, φήνοντας στούς ξένους νταβατζδες (μέχρι σήμερα!) τό κουμάντο το κράτους πού ατοί στησαν, εναι καί πού δέν χει κόμη κατανοηθε πό τούς νεώτερους λληνες. Τά κυριότερα ρωτήματα πού σφράγισαν τόν γώνα παραμένουν ναπάντητα: ταν θνική χριστιανική ξέγερση; Φιλική ταιρεία πς ξαφανίστηκε; μφύλιος ργανώθηκε ξωθεν πλς προέκυψε σωθεν; ο γγλικές λίρες μς σωσαν μς δίχασαν; ο Μαυροκορδάτοι ταν χι πράκτορες; τόν Καποδίστρια τόν φάγανε ο Μαυρομιχαλαοι ταν πίσω τους λλοι; Κτλ, κτλ. Μέ λα ατά τά θέματα νοιχτά καί μφισβητούμενα, ταν γιά κάθε νδιαφέρουσα καί σοβαρή πάντηση προστρέχεις σέ συγγραφες μή στορικούς (παλιότερα Γ. Σκαρίμπας καί Κυρ. Σιμόπουλος, τώρα Γ. Καραμπελιάς), τό λλαδικό Πανεπιστήμιο παραμένει στόν κόσμο του, τρέχοντας πίσω πό κάθε δυτική μόδα καί γνοώντας τήν νάγκη ατο το τόπου γιά ατογνωσία. Κι χει συχνά καί τό θράσος νά περιφρονε ς μή πιστημονική τήν δουλειά ποιων τό ποκαθιστον λόγ τς διαρκος πουσίας του!

Γιατί επαμε τι τούς πληρώνουμε ο λληνες φορολογούμενοι λους ατούς;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...