ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα, 13 Μαρτίου 2017

Το DNA των Πελοποννησίων μίλησε: Καταρρίπτεται η «σλαβική καταγωγή»

Το ποσοστό της σλαβικής καταγωγής των σύγχρονων Πελοποννήσιων κυμαίνεται από 0,2% έως 14,4%, σύμφωνα με μια νέα γενετική έρευνα επιστημόνων από την Ελλάδα και τη διασπορά.

Η μελέτη καταρρίπτει με γενετικά δεδομένα τη θεωρία του 1830 του Γερμανού Γιάκομπ Φίλιπ Φαλμεράιερ ότι, μετά από τις σλαβικές επιδρομές κατά τον Μεσαίωνα, ο ντόπιος ελληνικός πληθυσμός ουσιαστικά εξαφανίσθηκε και αντικαταστάθηκε τον 6ο αιώνα μ.Χ. σχεδόν πλήρως από σλαβικές φυλές, οι οποίες τελικά εξελληνίσθηκαν υπό την επιρροή και της Ορθόδοξης εκκλησίας.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή γενετικής Γιώργο Σταματογιαννόπουλο του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ευρωπαϊκό περιοδικό ανθρώπινης γενετικής «European Journal of Human Genetics», ανέλυσαν δείγματα DNA από 241 ανθρώπους από όλη την Πελοπόννησο, οι περισσότεροι ηλικίας 70 έως 90 ετών (ο γηραιότερος 107 ετών), των οποίων οι παππούδες είχαν γεννηθεί μεταξύ 1860-1880.

Σύμφωνα με την ανάλυση του γενετικού υλικού, υπάρχει σαφής διάκριση ανάμεσα στους πελοποννησιακούς και στους σημερινούς σλαβικούς πληθυσμούς, με ένα μικρό μόνο βαθμό εισροής γονιδίων από τους δεύτερους στους πρώτους. Αντίθετα, οι Πελοποννήσιοι φαίνεται πως έχουν σημαντικά μεγαλύτερη κοινή γενετική κληρονομιά με τους Γάλλους (39 έως 42%), τους Ισπανούς (53% έως 62%) και τους Ιταλούς (85% έως 96%), από ό,τι με τους Σλάβους (λιγότερο από 15%).

Συνεπώς, σύμφωνα με τους ερευνητές, «οι Πελοποννήσιοι είναι γενετικά πολύ πιο διαφορετικοί από τους σλάβικούς πληθυσμούς και πολύ πιο όμοιοι με τους πληθυσμούς της Νότιας Ευρώπης». Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι οι πρώτοι «μετανάστες» στην Πελοπόννησο έφθασαν από την Ανατολία περίπου το 9.000 π.Χ. Ακολούθησαν δύο βασικά μεταναστευτικά ρεύματα καθοριστικά για τον πολιτισμό, των Μυκηναίων και αργότερα των Ελλήνων Δωριέων.

Οι επόμενες εισροές πληθυσμών πολύ αργότερα ήσαν σλαβικές. Υπήρξε μεν σλαβική μετανάστευση στην Πελοπόννησο, αλλά οι αριθμοί των Σλάβων μεταναστών ήσαν μικροί σε σχέση με των γηγενών, για να αφήσουν κάποιο καθοριστικό γενετικό αποτύπωμα. Μεταξύ άλλων, η νέα μελέτη επιβεβαιώνει γενετικά ότι οι Μανιάτες και οι Τσάκωνες διαφέρουν από τους υπόλοιπους Πελοποννήσιους, αλλά και μεταξύ τους, ενώ καταρρίπτει οποιονδήποτε ισχυρισμό ότι έχουν σλαβική καταγωγή.

Στη Βαθιά Μάνη και στη Νότια Τσακωνιά η σλαβική γενετική καταγωγή δεν ξεπερνά το 1%, ενώ η ιταλική κυμαίνεται μεταξύ 14% έως 25%. Υπάρχουν εξάλλου γενετικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στους κατοίκους της βόρειας και της νότιας Πελοποννήσου. Κορίνθιοι και Αργείοι εμφανίζουν την μεγαλύτερη γενετική συγγένεια. Επίσης, οι Πελοποννήσιοι εν γένει είναι γενετικά πολύ κοντά στους Σικελούς και τους Ιταλούς (η επιβεβαίωση του «ούνα φάτσα-ούνα ράτσα»!).

Οι τελευταίοι λειτουργούν ως γενετική «γέφυρα» ανάμεσα στους Πελοποννήσιους και σε άλλους Ευρωπαίους, όπως οι Ανδαλουσιάνοι της Ισπανίας και οι Γάλλοι. Οι Σλάβοι απέχουν γενετικά πολύ από τους Πελοποννήσιους, όπως και οι πληθυσμοί της Εγγύς Ανατολής. Στην έρευνα συμμετείχαν επίσης οι Πέτρος Δρινέας και Φώτης Τσέτσος (Πανεπιστήμιο Πέρντιου ΗΠΑ-Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών), Περιστέρα Πάσχου (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης-Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής), Γιάννης Σταματογιαννόπουλος και Νικολέτα Ψαθά (Πανεπιστήμιο Ουάσιγκτον), Αθανάσιος Θεοδοσιάδης (Ινστιτούτο Βιοϊατρικών Επιστημών Altius-Σιάτλ), Ευαγγελία Γιαννάκη και Νίκος Ζώγας (Νοσοκομείο Παπανικολάου Θεσσαλονίκης-Αιματολογικό Τμήμα).

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

4 σχόλια:

  1. Αναρτήσεις λάικ δις επιδεινώνουν και δεν βοηθούν. Ο Φαλμεράυερ δεν έθεσε το θέμα βιολογικά, αλλά πολιτισμικά. Και ο λόγος που το έθεσε ήταν το κράτος του Όθωνα. Υπήρχε φόβος μήπως ο Όθωνας πήγαινε προς τον Καποδίστρια.
    Βέβαια, υπήρχαν βιολογικές ερμηνείες της φύσης τότε, αλλά όχι με βάση το dna. Τις χρησιμοποιούσαν π.χ. για να ερμηνεύσουν την σκλαβιά των μαύρων από τους χριστιανούς της δύσης.
    Όταν μιλάμε συνέχεια για τον Φαλμεράυερ, από την μια τον υπερτιμούμε, από την άλλη, αγνοούμε τον υπόλοιπο πόλεμο που γινόταν νωρίτερα εναντίον του ελληνικού πολιτισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος13 Μαρτίου 2017 - 12:06 μ.μ.

    Καλημέρα! Έτερον εκάτερον. Διαφωνώ για το ότι επιδεινώνουν αυτές οι αναρτήσεις και γιατί άλλωστε; Τότε δεν υπήρχε dna, αλλά τώρα υπάρχει. Όπως και να είχε θέσει το θέμα ο Φαλμεράυρερ, εφόσον η σύγχρονη επιστήμη της γενετικής μπορεί να αποδείξει τη μη σλαβική καταγωγή και επιμειξία των Πεολοποννησίων, γιατί να μην το κάνει; Και κυρίως γιατί να μη δημοσιευτούν τα αποτελέσματα της έρευνας; Γνωρίζεις πόσοι επικαλούνται σε συζητήσεις τις ανοησίες του Φλαμεράυερ για να αμφισβητήσουν την βιολογική συνέχεια του ελληνικού έθνους, κυρίως αριστεροί; Αλλά και πολιτισμικά να το εννοούσε, πάλι άδικο είχε, εφόσον δεν έλαβε υπόψη του το σύνολο των πολιτισμικών παραμέτρων.....

    Καλή συνέχεια εύχομαι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και να προσθέσω ότι δεν πρόκειται καθόλου περί υπερτίμησης του, όταν πρόκειται περί διάψευσης του. Το αντίθετο λοιπόν, πετάγεται στα σκουπίδια, όπου και ανήκει....

      Διαγραφή
  3. Ο Φαλμεράυερ έκανε μια πολιτισμική "διαπίστωση" για να παγιδέψει το χριστιανικό αποτέλεσμα της Επανάστασης μέσα στο εθνικό κράτος. Όταν συνέκρινε "Έλληνες" με "Σλάβους" σημαίνει ότι καθόρισε την Επανάσταση έξω από τον Υψηλάντη και εντός του Κοραή. Αυτοί που τον απέρριπταν τότε, δηλαδή οι Κωλέττης-Παπαρρηγόπουλος ήταν μέσα ή δίπλα στο πνεύμα του Κοραή. Το ίδιο κάνεις σήμερα, προσθέτοντας και μια νέα "αντιθετική" παράμετρο που είναι εκτός του Φαλμεράυερ, την βιολογική. Αν πάλι θέλεις να μιλήσεις για το ΙΧΩΡ, πάει αλλού η συζήτηση.

    Όταν απαντάς σ' ένα ανύπρκτο "δίλημμα", το κάνεις υπαρκτό. "Έχει δίκιο ή άδικο ο Φαλμεράυερ;" Εσύ λες όχι. Εγώ λέω ότι ότι είναι ανύπαρκτος. Με προτρέπει να διαλέξω μεταξύ μιας κακής λύσης και μιας χειρότερης και δεν τον πετάω στα σκουπίδια, επειδή του αφαιρώ τον λόγο, την ύπαρξή του. Τους συγκεκριμένους αριστερούς τους αντιμετωπίζεις με Υψηλάντη-Καποδίστρια-Βούλγαρη. Αυτοί όρισαν τον ελληνισμό και συνέχισαν το 21 την Επανάσταση των πατέρων τους πάνω στον ορισμό αυτό. Στα όρια του "Έλληνα" που επαναστάτησε, ήταν μέσα ο Αλβανός, ο Σλάβος, ο Βλάχος... ΟΛΟΙ οι ορθόδοξοι.

    Το πρόβλημα με την ανάρτηση είναι η ύπαρξή της. Αφού έβαλες το θέμα, πρέπει να το υπερασπιστείς. Δηλαδή, αφήνεις μηδενικά περιθώρια να έκανες λάθος, πράγμα που διαιωνίζει το πρόβλημα, επειδή δεν διατυπώνεται. Με όσα λες, φαίνεται να πιστεύεις ότι "Έλληνας" είναι αυτός που μιλάει ελληνικά ή έχει κρατική ιθαγένεια.

    Σκέψου το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...