ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα, 29 Μαΐου 2017

Το φωτεινό θάμβος στον κόσμο του Μονέ

Η έκθεση "Monet" στο Fondation Beyeler είναι αφιερωμένη στον σπουδαίο καλλιτέχνη και είναι μια γιορτή του φωτός και των χρωμάτων.


Για την επέτειο των 20 χρόνων λειτουργίας του, το Fondation Beyeler διοργάνωσε ένα αφιέρωμα στον Γάλλο ιμπρεσιονιστή Κλώντ Μονέ. Πρόκειται για την έκθεση "Monet", που εστιάζει σε επιλεγμένες πτυχές του έργου του καλλιτέχνη και επικεντρώνεται στη δημιουργική περίοδο μεταξύ του 1880 και των αρχών του 20ου αιώνα.

Μέσα από τους 63 πίνακες της έκθεσης - από τη συλλογή του Fondation Beyeler αλλά και από δάνεια από ιδιωτικές συλλογές ή από μεγάλα μουσεία του κόσμου- ο θεατής εισχωρεί σε μια γιορτή του φωτός και τον χρωμάτων, στον διάσημο εικονογραφικό κόσμο του Μονέ με τα μεσογειακά τοπία του, τις άγριες παράκτιες σκηνές του Ατλαντικού, τις απεικονίσεις κατά μήκος του Σηκουάνα, τα λουλούδια των λιβαδιών, τους καθεδρικοί ναούς και τις γέφυρες, και βέβαια τα περίφημα νούφαρά του. Κάποιοι πίνακες της έκθεσης -από ιδιωτικές συλλογές- είναι εξαιρετικά δυσκολοθώρητοι και αποτελούν μια από τις ιδιαίτερες στιγμές της έκθεσης.  

Theodore Robinson, Portrait of Monet, περίπου 1888-90. Κυανοτυπία. Terra Foundation for American Art, Chicago, gift of Mr. Ira Spanierman, 1985. Φωτογραφία: © Terra Foundation for American Art, Chicago / Art Ressource, NY  

Ο Μονέ ήταν ένας μεγάλος πρωτοπόρος. Πειραματίστηκε όσο ελάχιστοι άλλοι με το φως και τις δραματικές αλλαγές του στο χρώμα μέσα από τις αντανακλάσεις και τις σκιές (γι' αυτό άλλωστε και ζωγράφιζε σειρές όμοιων θεμάτων, ώστε να μελετήσει την μεταβολή του φωτός). Στα έργα του η πιστή αναπαράσταση του κόσμου φαίνεται να είναι δευτερεύουσας σημασίας. Τα αντικείμενα του εξωτερικού κόσμου υπάρχουν μόνο ως φορείς του φωτός, χάνουν το σταθερό περίγραμμά τους και αναδύονται σαν θαμπά σχήματα από το βάθος μιας πυκνής ατμόσφαιρας. Παρουσιάζουμε μερικά από τα αριστουργήματα που εκτίθενται.  —Μαρούσα Θωμά


Claude Monet (1840-1926), The Customhouse, 1882. Harvard Art Museums/Fogg Museum, Bequest of Annie Swan Coburn, 1934. Φωτογραφία: Imaging Department © President and Fellows of Harvard College  



Claude Monet (1840-1926), View of Bordighera, 1884. The Armand Hammer Collection, Schenkung der Armand Hammer Foundation, Hammer Museum, Los Angeles  



Claude Monet (1840-1926), Vagues a la Manneporte (Waves at Manneporte), περ. 1885.  



Claude Monet (1840-1926), Rocks at Belle-Île, Port-Domois, 1886.Cincinnati Art Museum, Fanny Bryce Lehmer Endowment and The Edwin and Virginia Irwin Memorial, 1985. Φωτογραφία: Bridgeman Images  



Claude Monet (1840-1926), The Terrace at Vétheuil, 1881. Ιδιωτική συλλογή. Φωτογραφία: Robert Bayer  



Claude Monet (1840-1926), In the “Norvégienne”, 1887. Musée d’Orsay, Paris, legacy of Princesse Edmond de Polignac, 1947. Φωτογραφία: © RMN-Grand Palais (Musée d’Orsay) / Hervé Lewandowski  




Claude Monet (1840-1926), Jean-Pierre Hoschedé and Michel Monet on the Banks of the Epte, περ. 1887-90. National Gallery of Canada, Ottawa, Gift of the Saidye Bronfman Foundation, 1995. Φωτογραφία: © National Gallery of Canada  



Claude Monet (1840-1926), Poplars on the Banks of the Epte, 1891. Tate, Presented by the Art Fund 1926. Φωτογραφία: © Tate, London 2016  



Claude Monet (1840-1926), Sunset on the Seine in Winter, 1880. Pola Museum of Art, Pola Art Foundation  



Claude Monet (1840-1926), Morning on the Seine, 1897.The Art Institute of Chicago, Mr. and Mrs. Martin A. Ryerson Collection, 1933. Φωτογραφία: © The Art Institute of Chicago / Art Resource, NY / Scala, Florence  



Claude Monet (1840-1926), Charing Cross Bridge: Fog on the Thames, 1903. Harvard Art Museums / Fogg Museum, Donation of Mrs. Henry Lyman, 1979. Φωτογραφία: Imaging Department © President and Fellows of Harvard College  



Claude Monet (1840-1926), Houses of Parliament, Stormy Sky,1904. Palais des Beaux-Arts de Lille, legs de Maurice Masson, 1949. Φωτογραφία: © RMN-Grand Palais / René-Gabriel Ojéda  



Claude Monet (1840-1926), Île aux Orties near Vernon, 1897. The Metropolitan Museum of Art, Gift of Mr. and Mrs. Charles S. McVeigh, 1960. Φωτογραφία: © bpk / The Metropolitan Museum of Art  



Claude Monet (1840-1926), Meadow at Giverny, Autumn Effect,1886. Museum of Fine Arts, Boston, Juliana Cheney Edwards Collection. Φωτογραφία: © 2017 Museum of Fine Arts, Boston  



Claude Monet (1840-1926), Water-Lilies,1916-1919. Fondation Beyeler, Riehen / Basel, Beyeler Collection. Φωτογραφία: Robert Bayer  

Πηγή:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...