ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα, 3 Ιουλίου 2017

Όλα τα φώτα στην «Άμωμο σύλληψη»Ο πίνακας του Ελ Γκρέκο στο Μουσείο Paul Valery

Η φετινή έκθεση του μουσείου Paul Valéry ρίχνει όλα τα φώτα της στο μοναδικό έκθεμα που φιλοξενεί, στον πίνακα του Ελ Γκρέκο με τον τίτλο «Άμωμος σύλληψη». Κι αυτό γιατί, όπως επισημαίνει η διευθύντρια του μουσείου Μαϊτέ Βαλέ-Μπλε, «θέλω να δώσω στους επισκέπτες τη δυνατότητα να ασχοληθούν με την τέχνη».

Η Βαλέ-Μπλε δεν επέλεξε βέβαια τυχαία ένα έργο του Ελ Γκρέκο για την έκθεση. «Όσον αφορά το στιλ του, ο ζωγράφος ήταν περίπου 300 χρόνια μπροστά από την εποχή του», λέει χαρακτηριστικά. Πιστεύει ότι το συγκεκριμένο έργο πρέπει να το βλέπουμε ως «αισθητική διαθήκη» του καλλιτέχνη. Ο Ελ Γκρέκο ζωγράφισε αυτό το έργο μεταξύ 1607/8-1613. Από τότε ο πίνακας αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μόνο δύο φορές την Ισπανία για να ταξιδέψει στη Νέα Υόρκη και στο Βερολίνο. Φέτος, για πρώτη φορά θα φιλοξενηθεί και στη Γαλλία.

Το έργο «Άμωμος σύλληψη» παρουσιάζει μια σύνθεση της καλλιτεχνικής εξέλιξης του ζωγράφου. Στην ελαιογραφία απεικονίζεται η Παναγία ως μελλοντική μητέρα και το Άγιο Πνεύμα με τη μορφή ενός λευκού περιστεριού να πετά πάνω από το κεφάλι της. Άγγελοι με μαύρα φτερά πλαισιώνουν την Παναγία και χορεύουν γύρω της. Οι φιγούρες αυτές είναι ασυνήθιστα μακριές, έχουν έντονα χρώματα σε αποχρώσεις του μπλε, του κόκκινου και του κίτρινου και ξεπροβάλλουν από το σκοτεινό φόντο της σκηνής. Λόγω της ιδιαίτερης σχέσης που είχε ο Ελ Γκρέκο με τα χρώματα και την κίνηση δημιούργησε το δικό του στιλ. Το μοναδικό του στιλ, όμως, ξένιζε τους σύγχρονους, καθώς και τους μεταγενέστερούς του.
 

Ελ Γκρέκο, «Άμωμος Σύλληψη», 1607/08-1613.

Η καλοκαιρινή έκθεση έχει τίτλο «Ένα αριστούργημα – μία έκθεση: Ελ Γκρέκο». Μέχρι τώρα το μουσείο προσέλκυε τους επισκέπτες, διοργανώνοντας μεγάλες εκθέσεις αφιερωμένες στο έργο του Χουάν Μιρό ή των Μαξ Ερνστ και Υβ Τανγκύ. Φέτος, η διευθύντρια αποφάσισε να εισαγάγει αυτόν το νέο τρόπο προσέγγισης της τέχνης. Εδώ και χρόνια έχει διαπιστώσει ότι οι επισκέπτες περνούν γρήγορα μπροστά από τα έργα, χωρίς να αφιερώνουν πολύ χρόνο σε αυτά, βγάζουν φωτογραφίες και μετά φεύγουν από το μουσείο. Αυτή τη φορά, όπως εξηγεί η ίδια, «θέλω να δώσω χρόνο στους επισκέπτες για μία αναλυτική μελέτη μπροστά στο έργο».

Μπροστά από τον πίνακα του καλλιτέχνη έχουν τοποθετηθεί επίσης καναπέδες και πολυθρόνες για να μπορούν να απολαμβάνουν οι επισκέπτες καθιστοί το έργο του κυριότερου εκπρόσωπου του μανιερισμού. Σε όλες τις αίθουσες της έκθεσης προβάλλονται συνεχώς ταινίες σχετικά με τη ζωή του Ελ Γκρέκο, την ιστορία που κρύβεται πίσω από τη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου, αλλά και την επιρροή που άσκησε η ζωγραφική του σε καλλιτέχνες του 20ού αιώνα, οι οποίοι σε αυτόν ανακάλυψαν την προγονική μορφή του μοντέρνου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1. ΑΠΕ-ΜΠΕ (Πηγή:DW).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...