ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017

Σπουδαία ανακάλυψη: Βρέθηκε το «γυμνό προσχέδιο της Μόνα Λίζα» στη Γαλλία

Ποια είναι η «Μόνα Βάνα» και γιατί οι επιστήμονες είναι σχεδόν σίγουροι για την ανακάλυψή τους.
Το προσχέδιο της Μόνα Λίζα, ή ίσως και τη γυμνή εκδοχή της Τζιοκόντα ισχυρίζεται ότι εντόπισε ένας Γάλλος ειδήμων τέχνης σε μουσείο της Γαλλίας.

Πρόκειται για το πορτρέτο μίας γυμνής γυναίκας (σ.σ. ζωγραφισμένο με κάρβουνο), γνωστής ως Μόνα Βάνα, που ήταν μέλος μιας συλλογής έργων για περισσότερα από 150 χρόνια και μέχρι σήμερα αποδιδόταν απλώς στο εργαστήρι του Λεονάρντο Ντα Βίντσι.  

Οι ειδικοί, ωστόσο, υποστηρίζουν ότι έχουν ενδείξεις ότι ήταν ο ίδιος ο Ντα Βίντσι που δούλεψε το έργο.  

Έτσι, μετά από τεστ που διενήργησαν στο μουσείο του Λούβρου, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πορτρέτο έχει σχεδιαστεί «εν μέρει τουλάχιστον» από τον σπουδαίο αναγεννησιακό καλλιτέχνη.  

Από το 1862 μέχρι και σήμερα η «Μόνα Βάνα» βρισκόταν στη συλλογή αναγεννησιακής τέχνης του Μουσείου Κοντέ που στεγάζεται στο Ανάκτορο του Σαντιγί, στην ομώνυμη κωμόπολη της Πικαρδίας, στα βόρεια του Παρισιού.  

«Το σχέδιο έχει μια ποιότητα στον τρόπο απόδοσης του προσώπου και των χεριών που είναι αξιοθαύμαστη», δήλωσε ο επιμελητής Mathieu Deldicque στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.  

«Δεν πρόκειται για αντίγραφο. Είναι κάτι που δουλεύτηκε παράλληλα με τη Μόνα Λίζα λίγο πριν το τέλος της ζωής του Ντα Βίντσι. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι μιλάμε για το προσχέδιο μιας ελαιογραφίας», πρόσθεσε ο ίδιος.  

Ο εμπειρογνώμονας συντηρητής έργων τέχνης του Λούβρου Bruno Mottin επιβεβαίωσε ότι το σχέδιο συμπίπτει χρονολογικά με την περίοδο που ο Λεονάρντο έζησε και δημιούργησε, στις αρχές του 16ου αιώνα, και το χαρακτήρισε «πολύ υψηλής ποιότητας».  

Το Ανάκτορο του Σαντιγί έδωσε στη δημοσιότητα μία φωτογραφία από τη δουλειά που γίνεται στο πορτραίτο.  

Analyse de la Joconde nue au @c2rmf avec Bruno Mottin, conservateur du @c2rmf et @mathieudeldicqu conservateur du @chantillydomain 
pic.twitter.com/alMMSu09nP — Domaine de Chantilly (@chantillydomain) September 28, 2017  

Μεταξύ των αποδεικτικών στοιχείων, ο Mathieu Deldicque ανέφερε πως:  

α) Τα χέρια και το σώμα είναι σχεδόν πανομοιότυπα  

β) Το μέγεθος των πορτρέτων είναι περίπου το ίδιο  

γ) Μικρές τρύπες γύρω από τη γυναικεία μορφή καταδεικνύουν ότι είναι πιθανό το σχήμα της να αντιγράφηκε σε καμβά.  

Ωστόσο, ο Mottin επεσήμανε ότι η γραμμοσκίαση στο πάνω μέρος του πίνακα, κοντά στο κεφάλι, έχει γίνει από δεξιόχειρα ενώ είναι επιβεβαιωμένο πως ο Ντα Βίντσι ήταν αριστερόχειρας.  

Παρόλα αυτά, η διαδικασία ταυτοποίησης αναμένεται να πάρει αρκετό χρόνο ακόμη.  

Με πληροφορίες από BBC

 Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...