ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2017

Ο Ρώσος ζωγράφος Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν - Илья́ Ефи́мович Ре́пин, (1844-1930)

Ιλιά Ρέπιν, ο προσωπογράφος του Λέοντα Τολστόι
Θεωρείται ένας από τους κορυφαίους προσωπογράφους στην ιστορία της ζωγραφικής. Ευτύχησε να φιλοτεχνήσει πορτρέτα τεράστιων προσωπικοτήτων όπως του Μαξίμ Γκόργκι, του Πάβελ Μιχαήλοβιτς Τρετιακόφ, του Αντόν Ρούμπινσταϊν, του Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ! Όμως ο Ιλιά Ρέπιν –  εκεί που ξεχώρισε και μας άφησε μια σημαντική παρακαταθήκη, είναι τα πορτρέτα και στιγμές από τη ζωή του Λέοντα Τολστόι.


Ο Ιλιά Ρέπιν δεξιά με τον Λέον Τολστόι

Ο ζωγράφος είχε στενή φιλία με το μεγάλο συγγραφέα και τον επισκέφτηκε πολλές φορές στο σπίτι του στη Γιάσναγια Πολιάνα. Ο Ρέπιν άρχισε να ζωγραφίζει τον Τολστόι από το 1878 και για σχεδόν τριάντα χρόνια φιλοτέχνησε περίπου 25 πίνακες.
 

Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν-αυτοπροσωπογραφία

Ο Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν – Илья́ Ефи́мович Ре́пин– γεννήθηκε στις 5 Αυγούστου του 1844 κοντά στο Χάρκοβο της σημερινής Ουκρανίας. Παιδί φτωχής οικογένειας έφτασε στην Πετρούπολη για να σπουδάσει τις τέχνες.

Με υποτροφία που έλαβε από την ακαδημία τεχνών της Πετρούπολης επισκέφτηκε τη Γαλλία και την Ιταλία σε χρόνους που οι εικαστικές τέχνες διαμόρφωναν νέες προτάσεις.

Με την επιστροφή του στη Ρωσία αναδείχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους ζωγράφους της μεγάλης χώρας. Ανήκε στο «Σύνδεσμο των Περιπλανώμενων» που δημιουργήθηκε το 1870 στην Πετρούπολη με πρωτοβουλία των Ρώσων ζωγράφων Ιβάν Κραμσκόι, Γκριγκόρι Μιασογιέντοφ, Νικολάι Γκάυ και Βασίλι Περόφ.

Οι καλλιτέχνες αυτοί εμφορούμενοι από δημοκρατικά ιδεώδη, εμπνέονταν από την ιδέα να φέρουν την τέχνη κοντά στο λαό, οργανώνοντας κινητές εκθέσεις στη ρωσική ύπαιθρο.

Εκτός από τις προσωπογραφίες μερικά από τα έργα του που εντυπωσίασαν στην εποχή τους και εξακολουθούν να εντυπωσιάζουν είναι «οι Βαρκάρηδες του Βόλγα» (1870 – 1873), «Η σύλληψη του προπαγανδιστή» «Ο Άγιος Νικόλαος των Μύρων σώζει τρεις αθώους από το θάνατο» (1888),  «Κοζάκοι του Ζαπορόζιε» (1891, Ρωσικό Μουσείο, Αγία Πετρούπολη), «Μπουκέτο» (1892) «Ο γάμος του Νικολάου Β΄ και της Μεγάλης Δούκισσας Αλεξάνδρας Ο Ιλιά Ρέπιν με τον Λέοντα Τολστόι στο σπίτι του συγγραφέα στη Γιάσναγια ΠολιάναΦεοντόροβνα» (1894, «Ο Πούσκιν απαγγέλλοντας το ποίημά του ενώπιον του Γκαβρίλα Ντερζάβιν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων στο Λύκειο Τσάρκογιε Σελό στις 8 Ιανουαρίου 1815» (1911).

Παθιασμένος με τη ζωγραφική ο Ιλιά Ρέπιν έγραφε:

«Λατρεύω της τέχνη της καλοσύνης. Την αγαπώ και την ζηλεύω. Μαζί της μεθάω. Όπου κι αν είμαι, όσο κι αν διασκεδάζω κάπου, είναι πάντα και παντού στη σκέψη μου. Οι καλύτερες ώρες της ζωής μου στη χαρά και στη θλίψη. Όλες οι ώρες που είμαι με την τέχνη σκιάζουν όλες τις άλλες πλευρές της ζωής μου».

Μετά την επανάσταση ο Ιλιά Ρέπιν παρέμεινε στην Κουόκαλα της Φινλανδίας, όπου και πέθανε το Σεπτέμβριο του 1930.


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν, ο Λέον Τολστόι


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...