ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2018

Μίκης Θεοδωράκης: Ιστορικής σημασίας τα συλλαλητήρια, «κουτόχορτο» και στάχτη στα μάτια οι παραχωρήσεις των Σκοπίων

Παναγιώτης Σαββίδης
«Τόσο βλάκες μας θεωρεί ο Σκοπιανός πρωθυπουργός ή τόσο έτοιμους να κατεβάσουμε τα παντελόνια μας;», διερωτάται ο κορυφαίος συνθέτης, ενώ προσθέτει με εθνική αγωνία ότι δεν πρέπει να υποχωρήσουμε ούτε σπιθαμή στη χρήση του ονόματος «Μακεδονία», ακριβώς όπως προστάζει ο «Γίγας Λαός».

«Η εξουσία τον έχει πιάσει για τα καλά, σαν αράχνη στα δίχτυα της», λέει για τον Αλέξη Τσίπρα ο κορυφαίος μουσικοσυνθέτης Μίκης Θεοδωράκης, με μία συνέντευξη-παρέμβαση στο «ΘΕΜΑ», ενώ, σχολιάζοντας το πρόσφατο ογκώδες συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης, σχολιάζει με νόημα ότι «Σήκωσε το μπόι του ο Γίγας Λαός», καυτηριάζοντας ταυτόχρονα την προσπάθεια της κυβέρνησης να το απαξιώσει.

Ο Έλληνας συνθέτης με τον πύρινο πολιτικό λόγο επιχειρηματολογεί για τους λόγους για τους οποίους δεν θα πρέπει να περιλαμβάνεται ο όρος «Μακεδονία» στην ονομασία των Σκοπίων, υποστηρίζοντας ότι στη γειτονική χώρα «ακραίοι και μετριοπαθείς» ακολουθούν την ίδια αλυτρωτική ατζέντα, ενώ χαρακτηρίζει «κουτόχορτο» τις παραχωρήσεις Ζάεφ (μετονομασία αεροδρομίου και αυτοκινητοδρόμου) στο Νταβός.

Αίσθηση προκαλεί, τέλος, η θέση που εκφράζει για τροποποίηση του Συντάγματος ώστε να αποκτήσει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ουσιαστικές αρμοδιότητες, «ώστε να μην κυβερνά τη χώρα ένας πρωθυπουργός-δημοκρατικός δικτάτορας, ακόμη και με το 20% του εκλογικού σώματος», όπως λέει, ενώ επισημαίνει ότι η χώρα χρειάζεται το γρηγορότερο μια δυνατή πλειοψηφική κυβέρνηση γιατί «δεν είναι μόνο απαράδεκτο αλλά και ανόητο να μας κυβερνά ο οιοσδήποτε κύριος Τσίπρας σε μια ιστορική περίοδο όπου η θάλασσα των ιστορικών γεγονότων τείνει να γίνει θύελλα που θα δοκιμάσει τις αντοχές του σκάφους “Ελλάς” σε βαθμό εξοντωτικό».

 -Πώς χαρακτηρίζετε το συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης;

«Iστορικής σημασίας! Με τα μνημόνια και ειδικότερα αυτό της σημερινής κυβέρνησης η δυνατότητα αντίστασης του λαού μας έφτασε στο ναδίρ. Το γεγονός αυτό ήταν επόμενο να μεγαλώσει τις κατακτητικές ορέξεις των αντιδραστικών κύκλων των γειτονικών μας χωρών (Αλβανία, Σκόπια, Τουρκία) που συνωμοτούν με τη βοήθεια των γνωστών διεθνών δυνάμεων εναντίον της εθνικής μας ακεραιότητας. Το όνομα “Μακεδονία” είναι το όχημα των ακραίων Σκοπιανών με το οποίο εκφράζονται οι πάντοτε ζωντανές και κυρίαρχες αλυτρωτικές βλέψεις που στοχεύουν στη δημιουργία της “Μακεδονίας του Αιγαίου” με την κατάκτηση της δυτικής Μακεδονίας μας, της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής. Το όνομα λοιπόν της Μακεδονίας δεν είναι απλώς ένα όνομα, αλλά περιμένει την ελληνική ψήφο για να λάβει την ιστορική επιβεβαίωση που γνωρίζουν καλά ότι τους λείπει.

Γιατί δεν είναι βλάκες να πιστεύουν ότι οι Σλάβοι πρόγονοί τους που έφτασαν στα Βαλκάνια, επτακόσια και πλέον χρόνια μετά Χριστόν, ήταν απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου που έζησε χίλια χρόνια πριν! Κατάφεραν όμως, αρχής γενομένης με τον Τίτο στα 1944, που εντελώς αυθαίρετα έδωσε το όνομα “Μακεδονία” στο νότιο τμήμα της τότε κομμουνιστικής Γιουγκοσλαβίας, να διαπαιδαγωγήσουν πολλές γενιές Σκοπιανών με τη βεβαιότητα ότι είναι οι γνήσιοι Μακεδόνες, γνησιότεροι από εκείνους που κατοικούν στην Ελλάδα. Και για τον λόγο αυτόν έχουν εθνικό καθήκον να τους... απελευθερώσουν και να τους αποσπάσουν από τους Ελληνες κατακτητές δημιουργώντας τη γνήσια και μεγάλη “Μακεδονία του Αιγαίου”. 

«Ακραίοι και μετριοπαθείς στα Σκόπια είναι το ίδιο»

Δεν υπάρχει σήμερα ούτε ένας Σκοπιανός που να σκέφτεται διαφορετικά. Κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχουν δύο ειδών Σκοπιανοί, δηλαδή οι ακραίοι και οι μετριοπαθείς. Είναι όλοι το ίδιο. Οι διαφορές τους δεν είναι στρατηγικής, αλλά τακτικής φύσεως. Και θα έλεγα ότι τους καταλαβαίνω που σκέφτονται έτσι, δεδομένου ότι από το 1944 ως το 1992 δεν υπήρξε ουδεμία διαμαρτυρία εκ μέρους όλων των ελληνικών κυβερνήσεων. Και γι’ αυτό, όπως έγραψα προ ημερών στα “Νέα”, είχα πει στον τότε πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, με την ιδιότητα του υπουργού της κυβέρνησής του, ότι “θα πρέπει να ντρέπεστε εσείς οι Ελληνες πολιτικοί που αφήσατε να αιωρείται το όνομα ‘Μακεδονία’ τόσα χρόνια”. Πρέπει λοιπόν να δούμε κατάματα την πραγματικότητα.

Γιατί είναι δική μας ευθύνη το γεγονός ότι επιτρέψαμε να ανατρέφονται πολλές γενιές Σκοπιανών με τις ιδέες που ανέφερα, ώστε σήμερα να είναι μάταιο και να εμφανίζεται και ως... άδικο το να ζητάμε απ’ αυτούς να αλλάξουν το όνομά “τους” που έχει γίνει ένα με τον εαυτό τους. Από την άλλη πλευρά, δεν μας επιτρέπεται να συμφωνήσουμε με αυτή την παραχάραξη της Ιστορίας, γιατί τότε γινόμαστε συνένοχοι με τις δυνάμεις που στοχεύουν ανοιχτά κατά της εδαφικής μας ακεραιότητας!

-Τότε τι μπορεί να γίνει;

Νομίζω ότι θα πρέπει να παραδεχτούμε τα λάθη και τις ευθύνες μας απέναντι στον γειτονικό μας λαό. Η μόνη λύση, κατά την άποψή μου, είναι να αφήσουμε τους Σκοπιανούς να πιστεύουν στον εθνικό τους μύθο και παράλληλα εμείς να παραμένουμε πάντα πιστοί και ανένδοτοι στην ελληνικότητα της Μακεδονίας. Και να μη συμφωνήσουμε ποτέ ότι υπάρχει μια άλλη νόθα Μακεδονία, γιατί αν το κάνουμε είναι σαν να θέλουμε να βγάλουμε εμείς τα μάτια μας με τα ίδια μας τα χέρια».

- Το συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης ήταν μια αντίδραση απέναντι στην κυβέρνηση Τσίπρα; Πώς θα πρέπει να το εκλάβει ο πρωθυπουργός; 

«Και βέβαια ήταν. Αλλωστε η ίδια η κυβέρνηση το απέδειξε αντιμετωπίζοντάς το με μεθόδους και μέτρα απολύτως απαράδεκτα, που αποκαλύπτουν τον βαθμό της σήψης στην οποία μπορεί να οδηγηθεί ακόμα και η πιο φιλελεύθερη παράταξη όταν έχει γαντζωθεί με νύχια και με δόντια στο ολέθριο άρμα της Εξουσίας».

- Ηδη ξεκίνησε επιχείρηση απαξίωσης για το συλλαλητήριο της Αθήνας από κυβερνητικά στελέχη, κυβερνητικά ΜΜΕ, και όχι μόνο. Τι τους απαντάτε;

«Με βάση την προσωπική μου πείρα, η στάση της κυβέρνησης, του Αρχιεπισκόπου και όλων των συντελεστών της κρατικής εξουσίας που ελέγχουν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είχε ως αποτέλεσμα να πεισμώσουν ακόμα περισσότερο τον λαό. Που είναι αυτό που λέμε “μην του πατήσεις τον κάλο”. Πριν από τη Θεσσαλονίκη φαίνεται ότι του τον πάτησαν και γι’ αυτό αντέδρασε ο λαός με εκείνον τον τρόπο που μας κάνει περήφανους. Τώρα, μετά τις ασχημίες στις οποίες προέβη η κυβέρνηση με τα σταματημένα λεωφορεία και τις φιμωμένες τηλεοράσεις που συνεχίζονται με τη σημερινή αύξηση της συνήθους λασπολογίας, η Εξουσία ξαναπατάει... τον κάλο ακόμα πιο προκλητικά. Γεγονός που με κάνει να πιστεύω ότι μετά το συλλαλητήριο θα μπορέσω να πω ξανά ότι “σήκωσε το μπόι του ο Γίγας Λαός”!».

 - Πώς βλέπετε τις «παραχωρήσεις» του Ζάεφ, όπως π.χ. τη μετονομασία του αεροδρομίου «Μέγας Αλέξανδρος» των Σκοπίων;

«Πιστεύω ότι αυτές οι "παραχωρήσεις"» είναι σκέτο κουτόχορτο, που για μας είναι ντροπή και να το αναφέρουμε, αφού η ονομασία του όποιου αεροδρομίου ή της όποιας λεωφόρου είναι στη δική τους αποκλειστική ευχέρεια να αλλάξει ξανά αμέσως μόλις επιτύχουν τους σκοπούς τους. Αλήθεια, τόσο βλάκες μάς θεωρεί ο Σκοπιανός πρωθυπουργός ή τόσο έτοιμους να κατεβάσουμε τα παντελόνια μας;... Και ζητώ συγγνώμη γι’ αυτή την έκφραση. Ομως είναι η μοναδική κατανοητή από όλους αυτούς τους ξένους και τους δικούς μας που πιστεύουν ότι επειδή μας έχουν οδηγήσει με τα μνημόνια που μας επέβαλαν στο τελευταίο σκαλοπάτι του Κακού ξεχάσαμε την Ιστορία μας και τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της αγωγής και του χαρακτήρα μας. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Ελληνας σηκώνεται όρθιος όταν όλοι γύρω του πιστεύουν ότι έχει μεταβληθεί σε ραγιά.

Εδώ ας μου επιτραπεί να ολοκληρώσω την απάντησή μου στο τι δέον γενέσθαι. Αυτή η κατάσταση της συνέχισης του status quo και της ειρηνικής συνύπαρξης πρέπει να θεωρηθεί ως η τελευταία υποχώρηση που κάνουμε μπροστά στην αδήριτη πραγματικότητα. Στην ουσία εμείς δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα. Το γεγονός ότι υπάρχουν χώρες που αναγνώρισαν τα Σκόπια με το όνομα “Μακεδονία” παραβλέποντας ότι έτσι γελοιοποιούνται μπροστά στην Ιστορία δεν νομίζω ότι μας αφορά, αφού η δική μας απόφαση και μόνο είναι που θα κρίνει τελεσίδικα το θέμα αυτό. Εφόσον εμείς αρνούμαστε, όπως είπα, να βγάλουμε οι ίδιοι τα μάτια μας για να είμαστε αρεστοί στις ΗΠΑ, στο ΝΑΤΟ, στην Ευρώπη κ.λπ., μπορούμε να συνεχίσουμε απρόσκοπτα τη ζωή μας όπως κάναμε τόσα χρόνια.

Αυτό όμως σημαίνει ότι θα πρέπει να αρνηθούμε κάθε άλλη παραχώρηση, όπως λ.χ. τη συναίνεσή μας να γίνει μέλος της Ευρώπης και του ΝΑΤΟ. Είναι δυνατόν να συνυπάρχουμε ειρηνικά γνωρίζοντας ότι από την άλλη μεριά υπάρχει ένα βαθύ κράτος που συνωμοτεί με άλλες διεθνείς δυνάμεις εναντίον της ακεραιότητας της χώρας μας Και γι’ αυτόν τον λόγο δεν πρέπει να έχουμε αυταπάτες, αλλά θα πρέπει να παίρνουμε όλα τα μέτρα που θα εξασφαλίσουν την άμυνα της χώρας μας. Χρειαζόμαστε μια δυνατή κυβέρνηση που να εκφράζει την πλειοψηφία του ελληνικού λαού. Κι αυτό θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν συντομότερα, γιατί δεν είναι μόνο απαράδεκτο αλλά και ανόητο να μας κυβερνά ο οιοσδήποτε κύριος Τσίπρας σε μια ιστορική περίοδο που η θάλασσα των ιστορικών γεγονότων τείνει να γίνει θύελλα που θα δοκιμάσει τις αντοχές του σκάφους “Ελλάς” σε βαθμό εξοντωτικό...».

- O πρωθυπουργός φαίνεται πως δεν έλαβε υπόψη του τη θέληση του λαού και συνεχίζει προς μια λύση που θα περιέχει τον όρο «Μακεδονία». Τι θα του λέγατε;

«Οι αρχαίοι πρόγονοί μας έλεγαν “αρχή άνδρα δείκνυσι”, που σημαίνει ότι αν θέλεις να δοκιμάσεις κάποιον άνθρωπο, δώσ’ του την Εξουσία. Πραγματικά η Εξουσία έχει αποδειχθεί ότι είναι υπεύθυνη για όλα τα κακά της ανθρωπότητας. Μεταβάλλει προς το χείρον ακόμα και τους ευγενέστερους χαρακτήρες, που μπορεί να τους μετατρέψει σε ακραίους δυνάστες ικανούς να πραγματοποιήσουν ακόμα και εγκλήματα εάν τους δοθεί η ανοχή των πολλών και η ιστορική ευκαιρία. Ο Αλέξης Τσίπρας δεν ανήκει ευτυχώς σ’ αυτή την ακραία εκδοχή. Εξακολουθεί, νομίζω, να είναι ένας ευγενής και πράος άνθρωπος. Ομως, όπως φαίνεται, η Εξουσία τον έχει πιάσει για καλά όπως η αράχνη στα δίχτυα της. Γι’ αυτό νομίζω ότι θα πρέπει να καταλάβει -και μαζί του κι εμείς για να τον βοηθήσουμε- ότι ο δρόμος που ακολουθεί γίνεται ολοένα και πιο ολισθηρός και μπορεί να τον οδηγήσει σε καταστάσεις μη ανατρέψιμες».

Εθνομηδενισμός και λήθη

- Τι απαντάτε σε αυτούς που επιχειρούν μεθοδικά να χαρακτηρίζουν το συλλαλητήριο «εθνικιστικό», «ακροδεξιό», ακόμη και «φασιστικό»;

«Ας μην ξεχνάμε ότι στον ΣΥΡΙΖΑ του 4% είχε αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό η ιδεολογία του εθνομηδενισμού. Οι έννοιες “έθνος”, “πατρίδα” και όσα συνδέονται μαζί τους, όπως λ.χ. ο Διονύσιος Σολωμός με τα “κόκκαλα των Ελλήνων τα ιερά”, ο Ρίτσος με τους “νεκρούς που προσμένουνε την ώρα να σημάνουν την Ανάσταση”, ο Ελύτης με το “θέλει νεκροί χιλιάδες να ’ναι στους τροχούς”, όλα αυτά γίνανε αντικείμενα θυμηδίας. Δυστυχώς η ελληνική Αριστερά, το ΚΚΕ που ξεκίνησαν την εθνική αντίσταση δημιουργώντας το ΕΑΜ με κύριο μέλημα τον αγώνα και τη θυσία για την πατρίδα και έγιναν έτσι οι κύριοι συντελεστές στον εθνικό αγώνα για τη λευτεριά της πατρίδας, μεταβλήθηκαν με τον καιρό σε αρνητές για οτιδήποτε είχε να κάνει με την “πατρίδα” και το “έθνος” ως έννοιες που αγκαλιάζουν και συσπειρώνουν όλους ανεξαιρέτως τους Ελληνες ανεξάρτητα από κοινωνική θέση και πολιτική ταυτότητα.


Τώρα λ.χ. με την έφοδο των μνημονίων, που ήταν κάτι σαν ξένη επίθεση με όπλο την οικονομική καταπίεση, το ΚΚΕ και οι σκληροί του ΣΥΡΙΖΑ δεν ήθελαν να παραδεχτούν ότι η βασική αντίθεσή μας είχε εθνικό χαρακτήρα και εξακολούθησαν να προβάλλουν τον ταξικό, δηλαδή τη διαίρεση και την αποδυνάμωση του λαού απέναντι στη μετωπική επίθεση των ξένων τραπεζών και των διεθνών οικονομικών μονοπωλίων, με αποτέλεσμα να μηδενιστεί την αντιστασιακή ικανότητα του λαού, που έτσι τον μεταβάλανε τελικά σε κοπάδι πρόβατα των πειθαρχημένων και έτοιμων να σφαγιαστούν.

Κοντά σ’ αυτούς και η Αριστερά του ΠΑΣΟΚ διακρίθηκε ιδιαίτερα επί πρωθυπουργίας του Γ. Παπανδρέου, όταν αφαιρούσε μετά βδελυγμίας τη λέξη “εθνικό” απ’ όλα τα υπουργεία και τους δημόσιους χώρους. Με δυο λόγια, έχει δημιουργηθεί ένα ισχυρό αλλά μειοψηφικό ρεύμα που μάχεται τον πατριωτισμό καταφεύγοντας στο πιο φτηνό όπλο, τη λάσπη, προκειμένου να αντιμετωπίσει την πλειοψηφία των Ελλήνων που έδειξαν τη δύναμή τους στη Θεσσαλονίκη, ενώ είμαι βέβαιος ότι το ίδιο και πιο μεγάλο συλλαλητήριο θα κάνουν μεθαύριο και στην Αθήνα».

Πρώτο Θέμα



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...