ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη, 23 Μαΐου 2018

157,2 εκατ. δολάρια για ένα «Ξαπλωμένο γυμνό» του Μοντιλιάνι από τον οίκο Sotheby's


Αμεντέο Μοντιλιάνι, «Ξαπλωμένο γυμνό», 1917.
Ένας πίνακας του Ιταλού ζωγράφου Αμεντέο Μοντιλιάνι πωλήθηκε πρόσφατα αντί 157,2 εκατομμυρίων δολαρίων από τον οίκο Sotheby’s και έγινε ο τέταρτος πιο ακριβός πίνακας που πωλείται σε δημοπρασία.

Ο πίνακας «Nu couché» δεν κατέρριψε το ρεκόρ για έργο του πιο Παρισινού από τους Ιταλούς ζωγράφους, το οποίο καταγράφηκε τον Νοέμβριο του 2015 από ένα άλλο «Ξαπλωμένο γυμνό» που πωλήθηκε από τον οίκο Christie’s αντί 170,4 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η τιμή εκκίνησης ήταν 125 εκατομμύρια δολάρια στην πρόσφατη πώληση, η οποία καλυπτόταν από εγγύηση ύψους που ο οίκος Sotheby’s αρνήθηκε να ανακοινώσει. Οι προσφορές ήταν μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού και όλες από ιδιώτες συλλέκτες που μετείχαν τηλεφωνικά. Το ποσό ανήλθε τελικά στα 139 εκατομμύρια δολάρια με τελική τιμή τα 157,2 εκατομμύρια συμπεριλαμβανομένων εξόδων και προμηθειών. Ο οίκος Sotheby’s αρνήθηκε να αποκαλύψει την ταυτότητα του αγοραστή.

Σε συνέντευξη Τύπου στο τέλος της δημοπρασίας, ο Σάιμον Σο, ο συνεπικεφαλής του τμήματος Ιμπρεσιονισμού και Μοντέρνας Τέχνης του οίκου δημοπρασιών, χαιρέτισε τη «νέα σημαντική στιγμή» στην ιστορία του οίκου. Ουδέποτε ο συγκεκριμένος οίκος δημοπρασιών, που ιδρύθηκε το 1744, είχε πουλήσει ένα έργο σε αυτή την τιμή.

Ο πίνακας του 1917 μόλις που ξεπέρασε το ποσό των 150 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε αποτιμηθεί και ήταν η υψηλότερη εκτίμηση που είχε ανακοινωθεί ποτέ για έργο που βγαίνει στο σφυρί από όλους τους οίκους δημοπρασιών.

Για τον Σάιμον Σο, η πώληση αυτή αντανακλά την κριτική και εμπορική επανεκτίμηση ενός έργου του Μοντιλιάνι (1884-1920), ο οποίος πέθανε σε ηλικία 35 ετών από επιπλοκές μηνιγγίτιδας. Υπογράμμισε ακόμη ότι πριν από μόλις πέντε χρόνια το ρεκόρ για έργο του Ιταλού καλλιτέχνη ήταν 42 εκατομμύρια δολάρια.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας του παρουσίασης σε δημοπρασία το 2003 το «Ξαπλωμένο γυμνό» που πωλήθηκε πρόσφατα είχε κατακυρωθεί αντί 26,9 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο πίνακας ήταν το καλύτερο κομμάτι των εαρινών πωλήσεων στη Νέα Υόρκη και κατά πολύ αποδοτικότερο σε σχέση με το «Κορίτσι με το πανέρι με τα λουλούδια» του Πάμπλο Πικάσο που πωλήθηκε 115 εκατομμύρια δολάρια από τον οίκο Christie’s κατά τη διάρκεια της πώλησης της συλλογής Ροκφέλερ.

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο πίνακα του ζωγράφου βάσει των διαστάσεών του (146×89 εκ.). Το έργο ανήκει σε μια σειρά με 22 γυμνά από τα οποία είναι το μοναδικό που παρουσιάζει όλο το μοντέλο, από την κορυφή έως τα νύχια. Εννέα γυμνά μεταξύ αυτών βρίσκονται ακόμη σε χέρια ιδιωτών συλλεκτών.

Κατά την παρουσίαση του έργου πριν από τη δημοπρασία, ο Σάιμον Σο είχε αναφέρει ότι η σειρά αυτή έφερε επανάσταση στην τέχνη του γυμνού στη ζωγραφική, χαρακτηρίζοντας το συγκεκριμένο έργο «διακριτικά ριζοσπαστικό». «Ενώ έχει ρίζες στην παράδοση, αντανακλά την αλλαγή στη θέση τη γυναίκας κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Μια σύνθεση των ιστορικών αυθεντιών του γυμνού και της νέας ζωγραφικής του 20ού αιώνα, αλλά επίσης η ενσάρκωση της χειραφέτησης της γυναίκας που είναι κυρία του εαυτού της και έχει σεξουαλική αυτοπεποίθηση. Το έργο αποσπά εντελώς το βλέμμα μας».

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ – AFP – Reuters (Α.Γ.).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...