ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

Τάκης Κατσουλίδης: Εγκώμιο στη γυναικεία ομορφιά


Για αυτούς που πιστεύουμε ότι η τυπογραφία είναι Τέχνη, ο Τάκης Κατσουλίδης χαίρει του απολύτου σεβασμού και θαυμασμού μας. Έχοντας ως αφετηρία τη χαρακτική, την ξυλογραφία, τη λιθογραφία φιλοτέχνησε υπέροχα εικαστικά έργα, δημιούργησε γραμματοσειρές με τη δική του σφραγίδα, συνέγραψε εγχειρίδιο για την εξέλιξη των ελληνικών γραμμάτων, πολύτιμο βοήθημα σε όσους θα αποπειραθούν να σχεδιάσουν μια καινούργια ελληνική γραμματοσειρά.

Εξίσου σημαντικό με τη χαρακτική, εν γένει, είναι και η καθαρά ζωγραφική δουλειά του Τάκη Κατσουλίδη. Έτσι από τις 10 ως τις 23 Ιουνίου έχουμε την ευκαιρία να δούμε τη νέα του έκθεση «επί-συνθέσεις» στο Ίδρυμα Κακογιάννη.  


Για την έκθεση η Ιστορικός Τέχνης, Λουΐζα Καραπιδάκη γράφει:  «Ερευνητικός καλλιτέχνης ο Τάκης Κατσουλίδης, με εξήντα χρόνια συνεχούς εικαστικής δημιουργίας, από το 1960 μέχρι το 2019, παρουσιάζει έργα των τελευταίων εννέα ετών. Έργα ζωγραφικής, μεικτής τεχνικής σε καμβά, απει-κονίζουν κυρίως γυναικείες φιγούρες, ενώ μέσα από ένα εντελώς προσωπικό εικαστικό ιδίωμα με διάφορους πλαστικούς πειραματισμούς ο καλλιτέχνης εγκωμιάζει πρωτότυπα τη γυναικεία ομορφιά. Οι μορφές του χαρακτηρίζονται από νέο-παραστατικότητα, καθώς συντίθενται και ανασυντίθενται μ’ έναν πρωτότυπο αφηγηματικό τρόπο, είτε εμφανίζονται ως αντανακλάσεις μέσα από κάτοπτρα. Το χρώμα και η κίνηση επικρατεί παντού, και παρά τις σύνθετες εικονογραφικές και εννοιολογικές αναφορές υπερτερεί απλότητα και έντονη γεωμετρική διάθεση.


Προβάλλοντας την πρόσφατη εικαστική του δραστηριότητα, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ επιγραμματικά στο τεράστιο εικαστικό έργο του Κατσουλίδη. Τα πρώτα έργα, ξυλογραφίες, τα εξέθεσε στην Αθήνα, μετά τις σπουδές στην ΑΣΚΤ (1952-1958), με θέμα «Οι τεχνικές και τεχνολογικές καινοτομίες». Τότε, ο χαράκτης Α. Τάσσος έγραψε: «Το σχέδιό του περιεκτικό, η φόρμα του στερεή και καλοδουλεμένη, έχει μια εσωτερικότητα έντονης ανταπόκρισης με τον κόσμο που μας περιβάλλει μετουσιωμένο σε σχήματα και χρώματα, με καθαρή πλαστική αίσθηση».


Στη συνέχεια, φιλοτέχνησε χαρακτικά στο Παρίσι, με σαφείς ευρωπαϊκές επιρροές, αισθητικές και τεχνοτροπικές. Εφηύρε μια ειδική τεχνική, «το περιστρεφόμενο καβαλέτο», και με καινοτόμες τεχνικές χαρακτικής, ξυλογραφίας και λιθογραφίας σε συνδυασμό με τους χρωματικούς πειραματισμούς δημιούργησε μια πρωτοπόρα εφαρμογή αφηρημένης τέχνης στην ξυλογραφία. Έπειτα, πέρασε από την ανεικονική στην παραστατική τέχνη και δημιούργησε έργα αφηγηματικά, που ασκούσαν κοινωνική κριτική στα γεγονότα της δεκαετίας του 70, ως μια τέχνη διαμαρτυρίας. Το 1976, επινόησε τις καινοτόμες τεχνολογικά φωτεινές συνθέσεις και συνέχισε με τις «Φωτεινές δημιουργίες, 2000, και τη ζωγραφική σε πλεξιγκλάς με ενσωματωμένες λάμπες φθορισμού και μια νέα τεχνολογία στη σειρά «Πεταλούδες μέσα από τη νεκρή γη, 2010.


Σταθμός στην καλλιτεχνική του πορεία ήταν η ενότητα «Εικαστικές παραλλαγές και δημιουργικές παρεμβάσεις» με λάδια σε καμβά και σε υφασμάτινες ταπετσαρίες, με τα οποία σχολιάζει και επαναπροσδιορίζει αισθητικά έργα μεγάλων κλασικών ζωγράφων από τον 16ο έως τον 19ο αιώνα. Εξίσου σημαντική ήταν η ενότητα με έργα εμπνευσμένα από την κλασική αρχαιότητα και την ελληνική μυθολογία, και τα 7 λευκώματα που περιέχουν περισσότερα από 70 έργα χαρακτικής, λιθογραφίες, ξυλογραφίες και χαλκογραφίες από τα τοπία της Μάνης μέχρι τις ποιητικές συλλογές (Πατρικίου, Ρίτσου, Δημουλά). Τέλος, ο Τάκης Κατσουλίδης πέρα από ζωγράφος και χαράκτης είναι «δάσκαλος της τυπογραφίας και μέγας τυπογραφικός σχεδιαστής».



Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Εκθεσιακοί χώροι Ισόγειο, 1ος – 2ος όροφος, Πειραιώς 206,  Ταύρος,
Εγκαίνια: Δευτέρα 10 Ιουνίου, 20.00
Διάρκεια έκθεσης: 10 – 23 Ιουνίου 2019
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Κυριακή, 18.00 – 22.00 Είσοδος ελεύθερη
Πληροφορίες: Τηλ.: 210 341 8550, Φαξ: 210 341 8570, info@mcf.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...