Τιμάται
από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου με μια έκθεση αφιερωμένη στο
ριζοσπαστικό μεταϊμπρεσιονιστικό έργο του
Κείμενο:
ελc team
Γεννημένος στο Παρίσι το
1848 ο Πολ Γκογκέν τιμάται από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου με μια έκθεση
αφιερωμένη στο ριζοσπαστικό μεταϊμπρεσιονιστικό έργο του που θα διαρκέσει από
τις 7 Οκτωβρίου 2019 έως τις 26 Ιανουαρίου 2020.
Στο επίκεντρο της έκθεσης
Gauguin Portraits βρίσκονται 50 πορτραίτα που ζωγράφισε σε διάφορες περιόδους
του έργου του και οι αυτοπροσωπογραφίες του, με τον Γκαμπριέλε Φινάντι,
διευθυντή της Πινακοθήκης να λέει ότι η έκθεση είναι αφιερωμένη σε έναν από
τους πιο νάρκισσους καλλιτέχνες, έναν καλλιτέχνη με μεγάλο μαγνητισμό και
αυτοπεποίθηση.
Self
portrait with spectacles
Οι πίνακες, τα σχέδια,
τα γλυπτά και τα χαρακτικά της έκθεσης προέρχονται από διάσημα μουσεία, όπως
του Ορσέ, της Εθνικής Πινακοθήκης της Ουάσινγκτον, του Καναδά, του Τόκιο και
του Βασιλικού Μουσείου του Βελγίου. Στην έκθεση «Γκογκέν, προσωπογραφίες», που
φιλοξενεί η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, τα πρόσωπα των έργων του που πολλές
φορές κοιτάζουν επίμονα τον θεατή περιγράφουν και την καινοτόμο και
επαναστατική πορεία του Γάλλου ζωγράφου που άλλαξε τον τρόπο της συμβατικής
μέχρι τότε προσωπογραφίας σε ένα είδος τολμηρής και ριζοσπαστικής
αναπαράστασης.
Πολλοί υποστηρίζουν
σήμερα ότι ο Γκογκέν ήταν ένας εντυπωσιακά σύγχρονος καλλιτέχνης: ένας
τερατώδης εκμεταλλευτής, ψεύτης, μάνατζερ του εαυτού του, που διέθετε
εντυπωσιακό ταλέντο στο να προκαλεί συναισθήματα δέους και αισθησιασμού.
Ο ιδιοφυής καλλιτέχνης
που σαλπάρισε από τη Μασσαλία στη Γαλλική Πολυνησία το 1891, ελπίζοντας ότι
εκεί θα συναντούσε έναν πιο καθαρό και αγνό κόσμο, ζωγράφιζε την εξιδανικευμένη
εικόνα μιας πρωτόγονης κοινωνίας που είχε στο μυαλό του, και όχι ό,τι έβλεπε
γύρω του, πιστεύοντας πως έτσι τα έργα του θα ξεχώριζαν. Και είναι αλήθεια πως
τα αισθησιακά έργα με τα έντονα χρώματα που δημιούργησε εκεί τα τελευταία 12
χρόνια της ζωής του είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα και σημαντικά στην ιστορία
της σύγχρονης τέχνης.
Ο Γκογκέν έπλασε ένα
μύθο για τον εαυτό του και ολόκληρη την τέχνη σαν πρωτοποριακός διαστρεβλωτής
της αλήθειας όταν ζωγράφιζε κορίτσια και γυναίκες γυμνές ή πρωτόγονα ντυμένες,
συνδυάζοντας στοιχεία από τη φαντασία του και ένα μακρινό παρελθόν.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι
ήταν ένας βίαιος, παιδόφιλος, παραδομένος στα πάθη του αλλά όπως δείχνουν οι
τιμές των έργων του η περιπετειώδης ζωή του, οι έξεις τους, οι θυελλώδεις
έρωτές του με τις ιθαγενείς γυναίκες, έχουν συμβάλλει σε μέγιστο βαθμό στη φήμη
του ως καλλιτέχνη.
Portrait of Madelaine Bernard
Portrait of woman against the
Cezanne’s still life with apples
Girl
with a Fan
Two tahitian women
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου