ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Σάββατο 21 Μαρτίου 2020

Οι σκύλοι κάθονται σπίτι, παίζουν χαρτιά, καπνίζουν πούρα και διαβάζουν


Χαρακτηρίστηκε ο πιο διάσημος ζωγράφος που το όνομά του δεν το έχεις ακούσει ποτέ. Ήταν ο Cassius Marcellus Coolidge που μας χάρισε μια σειρά πίνακες με πρωταγωνιστές  σκυλιά. Και μάλιστα σκυλιά με ανθρώπινες συνήθειες και ανθρώπινη συμπεριφορά. Εκατό πενήντα χρόνια νωρίτερα ο Άγγλος λογοτέχνης Σάμιουελ Τζόνσον είχε πει ότι προτιμά το πορτρέτο ενός σκύλου που γνωρίζει, παρά κάποιους αλληγορικούς πίνακες που (δήθεν) απεικονίζουν τον κόσμο.


Ένας φίλος σε ανάγκη (1903)

Ο Coolidge αν και δημιούργησε τους σκύλους για λογαριασμό διαφημιστικής εταιρείας, εν τούτους σατίρισε τη μεσοαστική και μεγαλοαστική τάξη της Αμερικής. Ήταν η εποχή που οι μεγάλοι ολιγάρχες της Αμερικής ασπάζονταν θεωρίες σαν του Herbert Spencer «όσοι δεν είναι σε θέση να διατηρήσουν τον εαυτό τους πρέπει να χαθούν!». Cassius Marcellus Coolidge γεννήθηκε στη μικρή πόλη της Αμβέρσας στη Νέα Υόρκη το 1844 από γονείς Κουακέρους. Δεν διδάχτηκε τη ζωγραφική, αλλά ήταν ταλαντούχος και από τα εφηβικά του χρόνια ασχολήθηκε με αυτήν. Δούλεψε σε κάποιο φαρμακείο ως γραφίστας εκείνης της εποχής, στη συνέχεια ζωγράφιζε σήματα στους δρόμους και αριθμούς στα σπίτια.

Συντροφιά με έναν άρρωστο φίλο

Πολύ νωρίς εξέδωσε εφημερίδα στην οποία δημοσίευε δικά του σκίτσα. Στα 20 του ήταν ένας επιτυχημένος καρτουνίστας. Ανήσυχος και περίεργος ταξίδεψε στην Ευρώπη και στα 30 του επέστρεψε στην Αμερική με πιο φρέσκες ιδέες και γνώσεις. Ήταν 31 ετών (1873) και όταν επέστρεψε στην Αμερική άρχισε να ζωγραφίζει τους περίφημους σκύλους του. Οι πρώτοι πελάτες της Coolidge ήταν εταιρείες πούρων, οι οποίες τα πολλαπλά των έργων τα έστελναν δώρα στους πελάτες. Τα οικονομικά του βελτιώθηκαν όταν άρχισε να συνεργάζεται με την εκδοτική εταιρεία Brown & Bigelow, οι οποίοι παρήγαγαν εκατοντάδες χιλιάδες αντίγραφα των σκύλων του ως διαφημιστικές αφίσες, ημερολόγια και εκτυπώσεις.

Μια ευτυχισμένη ιστορία

Η επιλογή του να φιλοτεχνεί μεγάλα ημερολόγια τοίχου ήταν από τις πιο επιτυχημένες κινήσεις του. Θεωρείται ο πατέρας του Comic Foregrounds της τεχνικής εκείνης που κάποιοι (συνήθως τουρίστες τα χρόνια εκείνα) έβαζαν τοι κεφάλι τους στην εσοχή μιας ζωγραφιάς και φωτογραφιζόταν.

Το στυλ του Coolidge επέζησε μέχρι τις μέρες. Τα σκυλιά του ταιριάζουν με καταπληκτική ευκολία σε τέτοια ανθρώπινα φαινόμενα όπως η χαρτοπαιξία, το ξενύχτι, το τρένο και το πάρκο με μπάλα. Τα στοιχεία της έκφρασης, της ένδυσης και των επίπλων είναι άκρως ρεαλιστική. Απίστευτα, τα σοβαρά ζώα μοιάζουν με ανθρώπους που όλοι γνωρίζουμε, εξαφανίζοντας διακρίσεις φυλής, και χρώματος κλπ.

Τσίμπισε τέσσερις άσους

Βέβαια ο Cassius Marcellus Coolidge ποτέ δεν έγινε αποδεκτός από τους κριτικούς τέχνης, παρόλο που η δουλειά του ήταν πασίγνωστη απ’ άκρη σ’ άκρη στις ΗΠΑ και αντίγραφα των έργων του υπήρχαν σε όλα τα σπίτια και τα γραφεία της Αμερικής. Απαξίωναν το έργο λόγο της εμπορικής διάδοσης και αποδοχής. Ακόμη και ο άνθρωπος που έγραψε τη νεκρολογία του (ο Cassius Marcellus Coolidge πέθανε το 1934) χαρακτήρισε το έργο του ως «ζωγραφισμένες πολλές εικόνες σκυλιών».

Η μεγάλη μπλόφα

Παρόλα αυτά ο Cassius Marcellus Coolidge είναι ένας από τους πιο «δημοφιλείς άγνωστους» καλλιτέχνες, με εκατομμύρια αναπαραγωγές των έργων του και προσμετρά αι στον κύκλο της ποπ κουλτούρας. Μετά τη δεκαετία του 1960 ξεκίνησε προσπάθεια για την αποκατάσταση του καθώς νεότεροι κριτικοί υποστηρίζουν ότι οι σκύλοι του ήταν μια σατιρική σειρά που προοριζόταν να χλευάζει την ανώτερη τάξη, τις υπερβολές και τις θέσεις τους.

Τρώγοντας τις λέξεις του


 Παιχνίδι πόκερ (1894)


2 σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...