ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2020

Τουρκία: ένας νάνος του Πολιτισμού…


Του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου
Δεν υπάρχει πιο κομπλεξικός λαός από τους Τούρκους. Αν δεν εξοργίζεται κάποιος μαζί τους, οφείλει πραγματικά να τους λυπάται για αυτό που είναι. Για αυτό που δεν κατάφεραν ποτέ να γίνουν εδώ και 600 χρόνια. Να γίνουν δηλαδή πολιτισμένοι. Μεγάλο μαράζι το έχουν να μοιάσουν στους Έλληνες και στους Ευρωπαίους.


Συναισθάνονται τη μειονεξία τους, αλλά δυστυχώς, όμως, τα κατώτερα ένστικτα της στέπας επικρατούν πάνω στην επιθυμία τους για εκπολιτισμό. Όλες οι προσπάθειες, ήδη από την εποχή του Μωάμεθ Β΄ μέχρι και τον κοσμικό μεταρρυθμιστή Μουσταφά Κεμάλ, απέτυχαν. Επιμένουν να επιστρέφουν διαρκώς στην βαρβαρότητα και έτσι αυξάνει και το αίσθημα της κατωτερότητας και του μίσους απέναντι σε λαούς με ανώτερο πολιτισμό από τον δικό τους. Όπως συμβαίνει με εμάς τους Έλληνες. Η δε μειονεξία τους αυτή εκδηλώνει την εμπάθεια της με αρπαγές, καταστροφές και παρασιτικές οικειοποιήσεις. Όντες ανεπίδεκτοι πολιτισμού κατέστρεψαν και όσους βρέθηκαν υπό την κυριαρχία τους. Αντί να ανέβουν αυτοί επίπεδο κατέβασαν τους άλλους στο δικό τους. Κάπως έτσι, εξισλαμίζοντας τα εκατομμύρια των πολιτισμένων Ρωμιών του Βυζαντίου, τους εξαφάνισαν μέσα στο σκοτάδι της αμάθειας, αυξάνοντας έτσι το μέγεθος της απολίτιστης και φανατικής οθωμανικής μάζας. Είναι ιστορικά αποδεδειγμένο και η ιστορία του Βυζαντίου και της Ρώμης το δείχνει, ότι όταν ένας ανώτερος πολιτισμός δέχεται επίθεση από έναν κατώτερο, όπως οι Τούρκοι και τα βαρβαρικά γερμανικά φύλα του 4ου μ.Χ αι., η επιβίωση του τίθεται εν αμφιβόλω. Ο καλλιεργημένος και μορφωμένος άνθρωπος χάνει σταδιακά τη μαχητική του ορμή, ενώ ο απολίτιστος και βάρβαρος τη διατηρεί ακμαία. Έτσι οι ανώτεροι πολιτισμοί υποκύπτουν στην κτηνωδία των κατώτερων ορδών των Όρκς.

Η αρπακτικότητα των Τούρκων εξασφαλίζει την παρασιτική επιβίωση τους από τα πολιτιστικά επιτεύγματα των άλλων. Η Τουρκία ζει παρασιτικά σε βάρος της Ελλάδας εδώ και αιώνες, εκμεταλλευόμενη οικονομικά την κατάκτηση των μνημείων του πολιτισμού της. Θερίζει από εκεί που δεν έσπειρε και τρώει από αυτά που δεν της ανήκουν. Κάποιος θα έπρεπε με έμφαση να το πει ως απάντηση στις μεγαλοστομίες των Ερντογάν και Τσαβούσογλου. Ότι η Τουρκία είναι ένα μεγάλο και άδειο τίποτα. Ένας νάνος του πολιτισμού. Ότι ένα τεράστιο μέρος του ΑΕΠ της Τουρκίας, που μετατρέπεται σε βόμβες και σφαίρες εναντίον μας, προέρχεται από τα έσοδα του τουρισμού και από τα εισιτήρια των ελληνικών μνημείων πολιτισμού. Περί το 95% των μνημείων της Τουρκίας είναι ελληνικά, αρχαία ή βυζαντινά. Από την Πέργαμο και την Έφεσο μέχρι την Αγία Σοφία. Το «Τούρκος αρχαιολόγος» μοιάζει με ανέκδοτο, ενώ και αυτοί που υπάρχουν ασχολούνται αποκλειστικά με το να ξεθάβουν ελληνικά μνημεία. Τα ματωμένα χώματα της Μ. Ασίας τους φωνάζουν ότι εκεί ήταν «Ελλάδα»! Αλλά και σε αυτό ακόμα αποδεικνύονται αχάριστοι και κομπλεξικοί, αφού λένε στους ανίδεους τουρίστες ότι τα έφτιαξαν οι «αρχαίοι Τούρκοι»! Αυτοί που δεν έφτιαξαν ποτέ τίποτα δικό τους πέρα από λιγοστές απομιμήσεις. Πόσο πιο χαμηλά να πέσει ο κατώτερος;; Πόσα  σίριαλ πρέπει να μας δείξει για να μας πείσει για τον ψευδο-εξευρωπαϊσμό του;

Οι λίγοι πολιτισμένοι Τούρκοι το γνωρίζουν. Δεν τα λέω εγώ, τα γράφει ο Τούρκος ιστορικός Taner Akcam.  Κατανοώ την θλίψη του για την αθλιότητα του λαού του.  Ισλαμοφασιστική βαρβαρότητα αποκάλεσε τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί. «….Αυτό που έγινε στην Αγία Σοφία είναι ένα ξεκάθαρο δείγμα βαρβαρότητας. Αποτελεί την διακήρυξη των Τούρκων ότι είναι απολίτιστοι και καταστροφικοί. Γιατί; Επειδή με αυτό που έκαναν δήλωσαν σε όλο τον κόσμο ότι “όσο κι αν ζούμε στον 21ο αιώνα διατηρούμε τη νοοτροπία του κατακτητή του 1453. Εμείς ακόμα και στον 21ο αιώνα δεν έχουμε την αγωνία να προστατεύσουμε μια παγκόσμια κληρονομιά της ανθρωπότητας…” Και συνεχίζει ο Akcam: «Δεν έχουμε να προσθέσουμε ούτε ένα λιθαράκι στην παγκόσμια κληρονομιά. Εμείς δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε μια νέα πολιτισμική αξία. Μπορούμε μόνο να την κατακτήσουμε, να την χαλάσουμε, να την γκρεμίσουμε και να την καταστρέψουμε. Αυτό συνέβη με ένα από τα σπουδαιότερα μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς, την Αγία Σοφία, που μετατρέψαμε σε τζαμί και την κατακτήσαμε ξανά όπως το 1453, αλλά στον 21ο αιώνα. Αυτό που έγινε είναι μια πολιτισμική καταστροφή. Μήπως ο Ερντογάν και ο Μπαχτσελί θα καταλάβουν τώρα τα αίτια της εξαιρετικά αρνητικής εικόνας που επικρατεί στον κόσμο έναντι των Τούρκων;»

Η βουλευτής του (HDP) Filiz Kerestecioğlu υπέβαλε κοινοβουλευτική ερώτηση σχετικά με δημοσιεύματα που υπάρχουν για το ότι η Τουρκία θα καταβάλει αποζημίωση στη ελβετική εταιρεία SICPA που διαχειριζόταν την Αγία Σοφία.  Η Kerestecioğlu σημείωσε ότι η εταιρεία κέρδισε το διαγωνισμό για τη διαχείριση 54 μουσείων και αρχαιολογικών χώρων της Τουρκίας για εννέα χρόνια το 2018, προσφέροντας 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το 2019 περισσότεροι από τρία εκατομμύρια τουρίστες επισκέφθηκαν την Αγία Σοφία πληρώνοντας εισιτήριο εισόδου. Οι ξένοι τουρίστες πλήρωναν εισιτήριο που στοίχιζε 100 τουρκικές λίρες, που ισοδυναμεί με περίπου 15 δολάρια, δηλαδή τα συνολικά έσοδα από τα εισιτήρια ξεπερνούσαν τα 50 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Σημειώνεται ότι μαζί με τα νυχτερινά περάσματα στον μουσειακό χώρο της Αγίας Σοφίας τα έσοδα του μουσείου από τις ετήσιες πωλήσεις εισιτηρίων ανέρχονταν στα 73 εκατομμύρια δολάρια. Έπειτα από τη μετατροπή της σε τζαμί η ελβετική εταιρεία SICPA απαιτεί τουλάχιστον ισόποση οικονομική αποζημίωση.

Σύμφωνα με τον αρθρογράφο της Yeniçağ, Murat Ulker. Η Αγία Σοφία συγκέντρωσε περισσότερα εισοδήματα ως μουσείο από τα συνολικά διόδια που συγκεντρώθηκαν στις γέφυρες της Κωνσταντινούπολης. Όλα αυτά τα έσοδα η Τουρκία, τα οφείλει στο μεγαλείο της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς που κατέκτησε. Στα κλοπιμαία. Οι Τούρκοι βιοπορίζονται από τον πολιτισμό των Ελλήνων προγόνων μας…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...