ΠΡΟΣΩΠΑ

ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ. ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Ο ΚΥΝΙΚΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821 ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΦΩΤΟΘΗΚΗ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ

Τρίτη 3 Αυγούστου 2021

Το κολοσσιαίο χέρι του Ηρακλή, πού είναι λοιπόν το υπόλοιπο;

Το χέρι του Ηρακλή είναι το όνομα που δόθηκε σε ένα τεράστιο κομμάτι ενός αρχαίου αγάλματος που ανακαλύφθηκε από τους αρχαιολόγους στο Αμμάν, την πρωτεύουσα της Ιορδανίας. Αυτό το θραύσμα πιστεύεται ότι ήταν κάποτε μέρος ενός κολοσσιαίου μαρμάρινου αγάλματος του ημίθεου Ηρακλή, όπως βρέθηκε στη θέση του Ρωμαϊκού Ναού του Ηρακλή.

Εκτός από αυτό το χέρι (ή ακριβέστερα, τρία δάχτυλα του χεριού), το μόνο άλλο κομμάτι του αγάλματος που έχει απομείνει είναι ο αγκώνας του. Το χέρι του αγάλματος και ο αγκώνας του φαίνονται από όσους επισκέπτονται τα λείψανα του Ναού του Ηρακλή του Αμμάν σήμερα.

 

Μνημειακά αγάλματα που γέμισαν την αρχαία πόλη του Αμμάν

Κατά τον 1ο αιώνα π.Χ., η περιοχή της σημερινής Ιορδανίας πέρασε υπό Ρωμαϊκή κυριαρχία. Εκείνη την εποχή, το Αμμάν ήταν μία από τις δέκα πόλεις της Δεκάπολης και ήταν γνωστό με το ελληνικό του όνομα ως Φιλαδέλφεια. Κατά την περίοδο της Ρωμαϊκής κυριαρχίας, η οποία διήρκεσε περίπου τέσσερις αιώνες, χτίστηκαν πολλά δημόσια μνημεία στο Αμμάν. Μερικά από αυτά, όπως το Ρωμαϊκό Θέατρο και το Ρωμαϊκό Ωδείο, μπορούν να βρεθούν στην πόλη σήμερα.

 

Ναός του Ηρακλή

Ένα άλλο κτίριο, ο Ναός του Ηρακλή, χτίστηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αν και δεν έχει διατηρηθεί τόσο καλά όσο οι άλλες δύο προαναφερθείσες κατασκευές. Όπως το Ρωμαϊκό Θέατρο και το Ρωμαϊκό Ωδείο, ο Ναός του Ηρακλή χτίστηκε κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Μάρκου Αυρήλιου. Έχει προταθεί ότι ο ναός δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, καθώς μόνο ένα μέρος της δομής ήταν στολισμένο με κίονες, ενώ το υπόλοιπο έμεινε γυμνό.

 

Ερείπια του Ναού του Ηρακλή στο Αμμάν ( CC κατά 3,0 )

Ακόμα, τα τμήματα του ναού που έχουν επιβιώσει στους αιώνες έχουν δώσει στους μελετητές κάποιες πληροφορίες για το μνημείο. Για παράδειγμα, το τμήμα του ναού όπου είχαν στηθεί οι κίονες είναι η στοά. Αυτές οι στήλες, έξι συνολικά, θα είχαν αρχικά ύψος περίπου 10 μ. Οι κίονες είχαν πέσει με την πάροδο των αιώνων και ξανακτίστηκαν το 1993. Επιπλέον, έχει μετρηθεί η περιοχή που καλύπτει ο ναός. Με αυτές τις πληροφορίες, κατασκευάστηκε ένα μοντέλο του ναού και σήμερα εκτίθεται στο Αμερικανικό Κέντρο Ανατολικών Ερευνών (ACOR) στο Αμμάν.


Πρότυπο του ναού του Ηρακλή. Πίστωση: ACOR, Ιορδανία

 

Ένας τόπος πιο αρχαίος από αρχαίος!

Έχει προταθεί ότι ο Ναός του Ηρακλή χτίστηκε στη θέση ενός παλαιότερου ναού αφιερωμένου σε έναν ιθαγενή θεό. Μέσα στην περιοχή όπου θα ήταν το εσωτερικό ιερό του ναού, υπάρχει ένα γυμνό κομμάτι βράχου που έχει μείνει εκτεθειμένο. Έχει υποτεθεί ότι αυτό μπορεί να ήταν ο ιερός βράχος που ήταν το επίκεντρο του 9ου αιώνα π.Χ. Ammonite Temple of Μελχώμ (γνωστή επίσης ως Μολώχ ή Μολόχ). 

 

Πού είναι ο Υπόλοιπος Ηρακλής;

Εκτός από το χέρι και τον αγκώνα του αγάλματος, λίγα περισσότερα βρέθηκαν στον χώρο - μόνο μια ποσότητα νομισμάτων - που αφήνει ανοιχτό το ερώτημα, πού είναι ο υπόλοιπος Ηρακλής; Και μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι ήταν ακόμη και ένα άγαλμα του Ηρακλή; Ακόμη και οι ίδιοι οι ειδικοί δεν είναι απόλυτα βέβαιοι αν ο ναός στο Αμμάν ήταν πράγματι αφιερωμένος στον Ηρακλή. Παρ 'όλα αυτά, δεδομένου ότι ένας μεγάλος αριθμός νομισμάτων που φέρουν την εικόνα του Ηρακλή έχουν βρεθεί στην κάτω πόλη, εικάζεται ότι ο ναός ήταν μάλλον αφιερωμένος σε αυτόν και το χέρι πιθανότατα ήταν μέρος ενός αγάλματος του ημίθεου .

 

Ένα από τα μεγαλύτερα γνωστά γλυπτά μαρμάρου

Με βάση τα υπόλοιπα τρία δάχτυλα και τον αγκώνα, εκτιμήθηκε ότι το πλήρες άγαλμα του Ηρακλή θα είχε ύψος 43 πόδια (13 μέτρα), γεγονός που θα το καθιστούσε ένα από τα μεγαλύτερα μαρμάρινα αγάλματα που έχουν σμιλευτεί στην ιστορία. Έχει προταθεί ότι το άγαλμα του Ηρακλή κατέρρευσε τελικά ως αποτέλεσμα ενός καταστροφικού σεισμού, που θα έπληττε την περιοχή κατά καιρούς. Το άγαλμα πιθανότατα θα είχε κατακερματιστεί και τα κομμάτια θα επαναχρησιμοποιήθηκαν από τους ντόπιους για άλλους σκοπούς. Έτσι, το μόνο που απομένει σήμερα από αυτό το κολοσσιαίο άγαλμα είναι τα τρία δάχτυλά του και ένας από τους αγκώνες του.  

Θα μπορούσε το Άγαλμα του Ηρακλή στο Αμμάν να μοιάζει με αυτό το άγαλμα του Ηρακλή που σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο Met;

 

Κορυφαία εικόνα: Φωτογραφία του Χεριού του Ηρακλή. ( CC by SA 3.0 )

Του  Wu Mingren

https://www.ancient-origins.net/ancient-places-asia/colossal-hand-hercules-so-where-rest-him-007919

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...