Ανακαλύψτε ποια είναι τα δέκα διασημότερα έργα ζωγραφικής όλων των εποχών.
Είναι αλήθεια πως τα
μουσεία διαθέτουν χιλιάδες έργα τέχνης στις συλλογές τους, ενώ πανάκριβα έργα
περνούν κάθε χρόνο από δημοπρασίες. Ωστόσο, ο αριθμός των έργων που καταφέρνουν
να αποκτήσουν σημαντική και διαχρονική φήμη είναι αρκετά μικρότερος.
Το CNN Style διεξήγαγε
μια έρευνα προκειμένου να ανακαλύψει ποια έργα τέχνης αναζητούν περισσότερο οι
χρήστες της Google, τα τελευταία 5 χρόνια. Κατέληξε σε 10 τα οποία αναφέρουμε
παρακάτω:
Η
Μόνα Λίζα
Πριν τον 20ο αιώνα, ο
πίνακας δεν ήταν τόσο γνωστός έξω από τους καλλιτεχνικούς κύκλους. Όταν το
1911, ένας πρώην εργαζόμενος του Λούβρου έκλεψε και έκρυψε τον πίνακα για δύο
χρόνια, η φήμη του έργου εδραιώθηκε και συνέβαλε στο να γνωρίσουν πολλοί
άνθρωποι την αναγεννησιακή τέχνη.
Μόνα Λίζα, Λεονάρντο ντα Βίντσι, 1503-1519, Ελαιογραφία σε ξύλο λεύκης, Ύψος 77 εκ., Πλάτος 53 εκ., Παρίσι, Λούβρο
Ο
Μυστικός Δείπνος
Ο Μυστικός Δείπνος, Λεονάρντο ντα Βίντσι (ιταλ. Il Cenacolo ή L’Ultima Cena), περίπου 1495-1498, τέμπερα σε γύψο, 460 εκ.× 880 εκ., Μιλάνο
Η τοιχογραφία έχει
επιβιώσει από σημαντικές απειλές κατά τη διάρκεια δύο πολέμων. Οι στρατιώτες
του Ναπολέοντα χρησιμοποιούσαν τον τοίχο για να εξασκηθούν στις βολές τους,
ενώ, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η στέγη του
δομινικανού μοναστηριού της Σάντα Μαρία ντέλλε Γκράτσιε καταστράφηκε από έναν
βομβαρδισμό, έμεινε εκτεθειμένη στον αέρα για αρκετά χρόνια.
Έναστρη
Νύχτα
Ο Βαν Γκογκ εμπνεύστηκε
τον συγκεκριμένο πίνακα από τη θέα του δωματίου του στο άσυλο όπου νοσηλευόταν
για την ψυχική του ασθένεια, στο Σαιν-Ρεμί της Γαλλίας.
Έναστρη Νύχτα, Βίνσεντ βαν Γκογκ, 1889, Λάδι σε μουσαμά, Ύψος 73.7 εκ., Πλάτος 92.1 εκ., Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Νέα Υόρκη
Η
Κραυγή
Η φιγούρα που
απεικονίζεται στον πίνακα σε στυλ Αρ Νουβό, δεν κραυγάζει στην πραγματικότητα.
Τουναντίον, προσπαθεί να σταματήσει να ακούει έναν έντονο ήχο που προέρχεται
από τη φύση. Κατά τη διάρκεια μιας βόλτας, την ώρα που έδυε ο ήλιος, μια
κόκκινη απόχρωση κατέβαλε τις αισθήσεις του καλλιτέχνη ο οποίος εμπνεύστηκε από
αυτήν ακριβώς την εμπειρία.
Μια από τις πολλές
εκδοχές του πίνακα του Έντβαρτ Μουνκ φυλαγμένη στην Εθνική Πινακοθήκη της
Νορβηγίας, Όσλο.
Γκουέρνικα
Κατά τη διάρκεια του
Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο πίνακας μετακινήθηκε στο Metropolitan Museum of
Modern Art της Νέας Υόρκης για να φυλαχθεί. Ο Πικάσο, ζήτησε το έργο να
παραμείνει εκεί μέχρι να επανέλθει η δημοκρατία στην Ισπανία. Η επιστροφή του
έργου στη Μαδρίτη έγινε τελικά το 1981.
Γκουέρνικα, Πάμπλο
Πικάσο, 1937, Λάδι σε Καμβά, Ύψος 3,54, Πλάτος 7,82, Μαδρίτη, Εθνικό Μουσείο
Τέχνης Βασίλισσα Σοφία
Το
Φιλί
Παρά το γεγονός ότι ο
συγκεκριμένος πίνακας του Κλιμτ δεν είναι προς πώληση, άλλα έργα του πωλούνται
για τεράστια ποσά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το έργο “Portrait of
Adele Bloch-Bauer II” το οποίο πουλήθηκε από την Όπρα Γουίνφρεϊ για 150
εκατομμύρια δολάρια, το 2016.
Το Φιλί, Γκούσταφ Κλιμτ,
1907-1908, Ελαιογραφία σε καμβά, Ύψος 180, Πλάτος 180, Βιέννη, πινακοθήκη
Μπελβεντέρε
Το
Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι
Το 2012 με 2014 ο
πίνακας έκανε περιοδεία στην Αμερική, στην Ιταλία και στην Ιαπωνία, όσο το
Mauritshuis ανακαινιζόταν. Αυτό συνέβαλε σημαντικά στο να αυξηθεί η δημοφιλία
του έργου.
Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο
σκουλαρίκι, Γιοχάνες Βερμέερ, 1665, Λάδι σε καμβά, Ύψος 44,5 εκ., Πλάτος 39
εκ., Χάγη, Μαουριτσχάους
Η
Γέννηση της Αφροδίτης
Ο συγκεκριμένος πίνακας
υπήρξε αρκετά πρωτοποριακός για την εποχή του από δύο απόψεις. Αρχικά, ο
Μποτιτσέλι χρησιμοποίησε καμβά αντί για ξύλο το οποίο ήταν πιο διαδεδομένο.
Επιπρόσθετα, η απεικόνιση του γυμνού σώματος ήταν σπάνια εκείνην την εποχή.
Συνεπώς, η επιλογή του δημιουργού είναι εξαιρετικά τολμηρή.
Οι
δεσποινίδες των τιμών
Το έργο ήταν παραγγελία
του βασιλιά Φιλίππου (IV) της Ισπανίας. Παρέμεινε στο βασιλικό παλάτι μέχρι το
1819 και αργότερα μεταφέρθηκε στο Πράδο.
Las Meninas, Ντιέγο
Βελάθκεθ, 1656, Ελαιογραφία, Ύψος 318, Πλάτος 276, Μαδρίτη, Μουσείο ντελ Πράδο
Η
Δημιουργία του Αδάμ
Εξαιτίας της έκθεσής του
στον καπνό των κεριών για αιώνες, το ταβάνι της Καπέλα Σιξτίνα είχε μαυρίσει
σημαντικά. Ο καθαρισμός του διήρκησε μέχρι το 1989 και το σοκ των ανθρώπων ήταν
μεγάλο όταν μπόρεσαν να παρατηρήσουν τα έντονα χρώματα που είχε χρησιμοποιήσει
ο Μιχαήλ Άγγελος για τα έργα του.
Η Δημιουργία του Αδάμ,
Μιχαήλ Άγγελος, 1512, Fresco, 280 εκ., × 570 εκ.
Κεντρική εικόνα θέματος: Η Γέννηση της Αφροδίτης, Σάντρο Μποτιτσέλι, 1485–1486, Τέμπερα σε καμβά, Ύψος 172,5, Πλάτος 278,5, Φλωρεντία, Ουφίτσι
Οι
εικόνες ανακτήθηκαν από τη Wikipedia. Η εικόνα του έργου «Γκουέρνικα»
ανακτήθηκε από το Artsy.
Πηγή:
CNN Style
https://www.culturenow.gr/oi-deka-pio-diasimoi-pinakes-olon-ton-epoxon/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου