Στην
αρχαία Ελλάδα η μακραίωνη κυριαρχία του μύθου, του θρησκευτικού και του ιερού
στην τέχνη έφτανε στο τέλος της κατά τον 6ο π.Χ αι, με την αμφισβήτηση και με
την εισβολή του λόγου, του πολιτικού και του αισθητικού. Ο Δ. Θέος παρατηρεί
πως το ιερό στην τέχνη συμπίπτει με τη γέννηση του θρησκευτικού συναισθήματος
στον άνθρωπο. Το ωραίο ως αισθητικό ιδεώδες είναι μεταγενέστερο και έλκει την
καταγωγή του από τους Έλληνες. Την εποχή εκείνη αναζητήθηκε μια νέα ισορροπία
ανάμεσα στο μύθο και τον λόγο, στο θρησκευτικό και το πολιτικό, το ιερό και το
αισθητικό. Αποτέλεσμα αυτής της σύνθεσης κατά τον 5ο π.Χ. αι., ήταν η
γονιμοποίηση του αισθητικού στα σπλάχνα του ιερού με τη γέννηση της κλασικής
τέχνης στο μεγαλείο που την αναγνωρίζουμε στις μορφές των έργων του Φειδία,
όπου περιεχόμενο και μορφή, ιερό και αισθητικό, μύθος και λόγος συμβιώνουν
αρμονικά.
ART ISSUES- Απόψεις και άρθρα για την Τέχνη και τον Πολιτισμό, την Φιλοσοφία και την Ιστορία, την Θρησκεία και την Επικαιρότητα
ΠΡΟΣΩΠΑ
ΑΝΑΣΚΑΦΕΣ ΤΥΜΒΟΥ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ
ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΓΕΡ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ
ΑΡΘΡΑ-ΔΟΚΙΜΙΑ
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
ΓΛΥΠΤΙΚΗ
ΔΙΕΘΝΗ
ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΡΧΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ.
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 12ου ΑΙΩΝΑ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 13ου ΑΙΩΝΑ
ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 14ου ΑΙΩΝΑ
ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 15ου ΑΙΩΝΑ
ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 16ου ΑΙΩΝΑ
ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 17ου ΑΙΩΝΑ
ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 18ου ΑΙΩΝΑ
ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ
ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ
ΘΕΑΤΡΟ
ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ-ΜΕΛΕΤΗ- Γ. Γ. ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ
ΙΣΤΟΡΙΚΑ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ
ΛΟΓΟΤΡΟΠΙΟ
ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ
ΜΟΥΣΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ
ΜΥΘΟΙ & ΦΑΝΤΑΣΙΑ
ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
ΝΕΑ ΤΑΞΗ
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
Ο ΚΥΝΙΚΟΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟ 1821
ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΑΧΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΟΙ ΠΟΙΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΟΥ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥ 1821
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
ΠΡΟΣΩΠΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
ΤΕΧΝΕΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
ΤΕΧΝΗ ΤΗς ΑΦΡΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ
ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
ΤΕΧΝΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΤΕΧΝΗ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΤΕΧΝΗ-ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΕΧΝΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΕΧΝΗ-ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ
ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗΣ
ΤΕΧΝΗ-ΤΗΣ ΑΣΙΑΣ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΦΩΤΟΘΗΚΗ
ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ
ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ
ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΕΡΑΜΙΚΗ
ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Κυριακή 9 Ιουνίου 2013
Η σύγκρουση του Ιερού και του Αισθητικού στην τέχνη
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου